;
coinex

حمله سایبری آمریکا علیه ایران ؛ [+لیست تحریم‌ های جدید ایران]

دو مقامات آمریکایی خبری از حمله سایبری آمریکا علیه ایران دادند. روز گذشته در اخباری دیگر اعلام شده بود که آمریکا قصد انجام حملات سایبری به ایران را دارد. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

روز گذشته نشریه NBC گزارش داده بود که آمریکا درحال تدارک یک حمله سایبری گسترده علیه ایران است که هفته‌ها به طول خواهد انجامید. ظاهراً این حملات جواب حملات سایبری پیشین ایران علیه آمریکاست که توسط سپاه پاسداران انجام شده بود.

در پی حمله سایبری ایران علیه ایالات متحده آمریکا و اسرائیل، 5 عضو ارشد سپاه پاسداران که گویی در این حملات نقش داشته به همراه 5 شرکت دیگر به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند. در پی این حملات، دو تن از مقامات آمریکا از حمله سایبری آمریکا علیه ایران خبر داده‌اند، ولی هنوز اطلاعات دقیقی از این حمله در دست نیست.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات از افزایش 20 درصدی حملات سایبری در یک سال گذشته خبر داد

حمله سایبری آمریکا علیه ایران

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان ذکر نشده از انجام عملیات سایبری علیه ایران خبر داده. این مقام‌ها جزئیات این عملیات را ارائه نکرده‌اند و تاکنون گزارشی از ایران در این باره منتشر نشده است.

روز گذشته نیز شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز از آماده شدن آمریکا برای انجام حملات سایبری علیه ایران خبر داد. مدتی قبل نیز نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی تاکید کرد که نفس آمریکا از بیم حملات سایبری ایران در سینه حبس شده است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند این کارزار یک هفته‌ای شامل حملات و عملیات سایبری خواهد بود.

حمله سایبری آمریکا علیه ایران

این ادعا در حالی از سوی این رسانه آمریکایی مطرح شده است که چندی پیش، نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی با اذعان با توانمندی‌های ایران در زمینه فعالیت‌های سایبری، مطرح کرد که در پی جنگ غزه، FBI و نهادهای امنیت سایبری و زیرساختی آمریکا نگران حملات سایبری «گروه‌های هکری وابسته به ایران» به سازمان‌های دولتی و زیرساخت‌های مهم آمریکا هستند.

پالتیکو مدعی شده است که ایران از یک شبکه اپراتورهای سایبری پیچیده‌ مشابه فعالیت‌های روسیه و چین حمایت می‌کند که ظرفیت نفوذ به سامانه‌های دولتی و از کار انداختن کل شبکه‌های رایانه‌ای شرکت‌ها را دارند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه، ۱۳ بهمن 6 فرمانده و عضو ارشد سپاه پاسداران را به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه زیرساخت‌های آمریکا و دیگر کشورها تحریم کرد.

حمیدرضا لشگریان، فرمانده سایبری-الکترونیک سپاه پاسداران و مسئول حملات سایبری سپاه، از جمله کسانی‌ست که نامش در این فهرست قرار گرفته است. مهدی لشگریان، حمید همایونفال، میلاد منصوری، محمدباقر شیرین‌کار و رضا محمدامین صابریان از دیگر افراد تحریم‌شده هستند.

همچنین وزارت خزانه‌داری روز جمعه در بیانیه‌ای جداگانه همچنین اعلام کرد که مجموعاً 5 شرکت و نهاد ایرانی و خارجی را که با یک شبکه خرید برنامه تجهیزات برای موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران مرتبط هستند تحریم می‌کند.

حمله سایبری آمریکا علیه ایران

شرکت تجارت بین‌المللی اف‌وای، شرکت دالینگ تکنولوژی و شرکت ادونتیج تریدینگ که در هنگ‌کنگ مستقر هستند متهم‌اند که در تهیه و سفارش موتورهای پهپاد، موتورهای توربینی، سوییچ‌های ماتریکسی ساخت غرب و قطعات میکروالکترونیک و هوانوردی برای پهپادها مشارکت دارند.

یک شرکت ایرانی به نام “نارین سپهر مبین ایساتیس” که از زیرمجموعه‌های شرکت “پیشتازان کاوش گستر بشرا” است نیز تحریم شده است. پیشتازان کاوش گستر بشرا نزدیک به نیروی قدس سپاه پاسداران است و پیش‌تر تحریم شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حمله سایبری آمریکا به ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر