coinex
راهنمای خرید تکراتو

طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی ؛ خرید موتورسیکلت برقی با اقساط 60 ماهه

به زودی موتورسیکلت‌های برقی جایگزین مدل‌های بنزینی خواهند شد. به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران، شرایط طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی را اعلام کرد.

در همین راستا پوریا علیمردانی بیان کرد که شهرداری تهران در اقدامی طرح برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و موتورسیکلت‌ها را در دستور کار خود قرار داده و به زودی اجرایی خواهد شد.

علیمردانی بیان داشت که تعداد چهار میلیون دستگاه موتورسیکلت بنزین سور در شهر تهران به طور روزانه تردد می‌کنند که 21 درصد از آلایندگی گازی و 10 درصد از آلودگی ناشی از ذرات معلق متعلق به آنهاست. به همین دلیل شهرداری تهران تصمیم گرفته تا با طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی و با ارائه تسهیلات بلند مدت و حذف هزینه خرید باطری،  با راه‌اندازی شبکه سوآپ در جهت حفظ سلامت مردم اقدام کند.

بیشتر بخوانید: قیمت کارخانه محصولات بهمن موتور بهمن 1402 [+جدول]

طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی

پوریا علیمردانی گفت: متقاضیان و علاقمندان می‌توانند پس از ثبت‌نام که شرایط آن به‌زودی اعلام خواهد شد، برای اسقاط موتورسیکلت فرسوده‌ی خود اقدام کرده و برای دریافت تسهیلات با اقساط 60 ماهه مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت واریز نمایند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار همچنین تصریح کرد که در مرحله اول قرعه‌کشی بین متقاضیان این طرح که ثبت‌نام نموده‌اند انجام خواهد شد و به 2500 نفر که در اولویت اول هستند، بسته حمایتی شهرداری ارائه می‌شود و آنها می‌توانند پس از اسقاط خودرو، تسهیلات را دریافت کرده و صاحب موتورسیکلت برقی شوند.

وی همچنین درباره‌ی توسعه زیرساخت‌های شارژ و سوآپ آنها نیز بیان کرد: ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود 80 تا 150 میلیون تومان است که برای خرید این موتورسیکلت‌ها 70 تا 100 میلیون تومان وام با بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفته شده است که البته برای دریافت این وام نیازی به ضامن نیست.

وی افزود: « ثبت نام موتورسیکلت‌های برقی طی نوروز در پیش رو آغاز می‌شود و بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده طی چند ماه آینده 20 هزار موتورسیکلت‌ برقی عرضه می‌شود و در نظر داریم که تا پایان سال آینده این عدد را به 170 هزار دستگاه برسانیم.»

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را درباره‌ی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر