;
coinex

همه این روزها فوتبال را از قاب موبایل می‌بینند/ روبیکا، در صدر باکیفیت‌ترین‌های پخش‌ زنده

در حال حاضر بسیاری از هوادران فوتبال برای تماشای مسابقات جام ملت‌ها به سراغ پلتفرم‌های پخش زنده رفته‌اند، اما کدام یک بهتر است؟

جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی ماه آغاز شده است و اکنون به مراحل پایانی این رقابت‌ها رسیده‌ایم. در طول این مدت بسیاری از هواداران فوتبال این رقابت‌ها را از پلتفرم‌های آنلاین پخش زنده دنبال کردند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این اتفاق، انجام بازی‌ها در ساعاتی بود که هوادران در خانه نبودند و باید از موبایل برای تماشای مسابقات استفاده می‌کردند.

پلتفرم‌هایی مانند آنتن، تلوبیون، آپارات اسپورت و روبیکا تمامی مسابقات جام ملت‌های آسیا را برای هوادران فوتبال پخش کردند. تجربه کاربران از تماشای زنده مسابقات از پلتفرم‌ها نشان می‌دهد هر پلتفرم نقاط ضعف و قوتی دارد که باعث انتخاب آن، توسط کاربران شده است. در ادامه به بررسی مواردی که برای مخاطبان اهمیت بیشتری داشته و باعث رضایت یا نارضایتی آنان شده است می‌پردازیم.

شاید مهم‌ترین فاکتوری که بیننده برای تماشای مسابقات به‌دنبال آن است، کیفیت بالای پخش است. در حال حاضر اکثر محتواهایی که مردم بر روی صفحات موبایل، مانیتور و تلویزیون می‌بینند، کیفیت تصویر ۱۰۸۰ یا ۷۲۰ دارند، در نتیجه تصاویری که کیفیت کمتری دارند، نمی‌تواند مخاطب را راضی کند. ضعفی که پلتفرم آنتن در میان این پلتفرم‌ها دارد آن است که برای دریافت کیفیت بیشتر از ۲۴۰ لازم است که اشتراک بخرید و هزینه کنید.

ویژگی دیگری که برای بینندگان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، سرعت پخش مسابقات است. به آن معنا که پخش زنده، از مسابقه در حال برگزاری عقب‌تر نباشد و تصاویر باتاخیر به مخاطبان نرسد. در بین این پلتفرم‌ها، تلوبیون تاخیر نسبتا زیادی دارد که این مورد باعث نارضایتی بیننده‌ها می‌شود.

آخرین موردی که برای مخاطبان اهمیت دارد، نبودن تبلیغات است. تبلیغات باعث می‌شود که حوصله بیننده سر برود. پلتفرم آپارات اسپورت تبلیغاتی را در آغاز هر مسابقه و در میان مسابقه پخش می‌کند که باعث می‌شود بینندگان از تجربه خود لذت کمتری ببرند.

مزیتی که پلتفرم روبیکا بر دیگر پلتفرم‌های پخش زنده دارد آن است که مسابقات را با کیفیت ۱۰۸۰ پخش می‌کند و مخاطبان با استفاده از اینترنت همراه اول و ایرانسل می‌توانند با کیفیت بالا و بدون تاخیر و قطعی مسابقات فوتبال را تماشا کنند. همچنین پخش زنده در روبیکا هیچگونه تبلیغی ندارد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر