;
coinex

ثبت قرارداد اجاره مسکن با سامانه خودنویس ؛ جایگزین سامانه ایران املاک

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که سامانه ایران املاک از دسترس خارج شده و مشاورین املاک از این پس باید معاملات خود را در سامانه خودنویس ثبت کنند.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مشخص شد که سامانه ایران املاک تا سه روز دیگر یعنی 21 بهمن ماه از دسترس خارج شده و سامانه خودنویس جایگزین آن خواهد شد. مشاورین املاک موظفند از این پس معاملات خود را در این سامانه ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: آخرین اطلاعات درباره کسری خدمت سربازان متاهل و دارای فرزند

پیش تر چهار استان یزد، کرمانشاه، کرمان و سیستان و بلوچستان عضو این سامانه شده بودند. اکنون مشاورین املاک تهرانی نیز باید برای ثبت معاملات خود وارد این سامانه بشوند.

این اطلاعیه در قالب پیامکی به مشاورین املاک ابلاغ گردید در متن این پیام آمده که:«با توجه به خاموش شدن بخش اجاره سامانه فعلی ایران املاک، از روز شنبه (۲۱ بهمن ۱۴۰۲) در استان شما و جایگزینی سامانه خودنویس (سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات کشور)، بدین منظور جلسه آموزشی سامانه خودنویس (ویژه مشاورین املاک)، چهارشنبه (۱۸ بهمن) ساعت ۱۳ از طریق لینک برگزار خواهد شد.»

www.khodnevis.mrud.ir نشانی سامانه خودنویس است و کاربران می‌توانند برام انجام اموری مانند استعلام کد رهگیری قرارداد و ایجاد قرارداد از آن استفاده کنند. استعلام کد رهگیری قرارداد که از خرداد 1402 که در سامانه ایران املاک به صورت رایگان وجود داشت در سامانه جدید نیز بر قرار است و کاربران می‌توانند با تکمیل اطلاعات مشخص شده قرداد خود را ثبت کنند. همچنین در این سامانه بخش هایی برای هر کدام از طرفیت قرداد از جمله شاهدین، مشاور املاک و طرف قرارداد مشخص شده و افراد می‌توانند در بخش مربوطه کارهای خود را انجام دهند.

برای دریافت آموزش های لازم برای استفاده از این سامانه به لینک پیامک ارسال شده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی سامانه خودنویس چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر