;
coinex

مبلغ قسط وام نهضت ملی مسکن ؛ نحوه پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی

سود وام مسکن ملی اول 23 درصد بود که با تصمیمات دولت به 18 درصد کاهش یافت. بسیاری از متقاضیان نمی‌دانند مبلغ قسط وام نهضت ملی مسکن به صورت ماهانه چقدر است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

دولت طرح تسهیلات نهضت ملی مسکن را با هدف خانه‌دار کردن بسیاری از افراد جامعه که توانایی پرداخت اقساط وام را دارند، اجرایی کرد. در این طرح تاکنون هزاران نفر اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده و مراحل توسعه مراحل طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

ابتدا سود وام مسکن ملی 23 درصد بود و بعد این عدد به 18 درصد کاهش یافت. با این تغییر بسیاری از متقضیان نمی‌دانند که مبلغ قسط وام نهضت ملی مسکن به صورت ماهانه چقدر است؟ در این مطلب، مبلغ دقیق اقساط ماهانه و کل بهای پرداختی در این طرح را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: شرایط ویژه وام مسکن کارگران ؛ کاهش مبلغ اقساط وام مسکن؟

مبلغ قسط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد برخی از متقاضیان از میزان پرداختی اقساط خود مطلع نیستند که در این گزارش توضیح داده می شود.

در حالی که پیش از این دولت خبر از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد داده بود بسیاری از کارشناسان در این زمینه مدعی بودند که باز هم نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن همچنان بالاست که همین امر باعث شد دولت با همراهی و همکاری بانک مرکزی اقدام به پلکانی کردن اقساط تسهیلات کنند.

بر همین اساس با پلکانی شدن، اقساط تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در دو سال اول متقاضیان ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده است.

محاسبه سود و اقساط تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد کل سود وام ساخت مسکن ۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان خواهد بود. در مجموع نیز متقاضی باید ۳ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت کند.

مبلغ قسط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

نحوه پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی

برای اینکه ثبت‌نام‌کنندگان طرح مسکن ملی، بتوانند از آخرین وضعیت درخواست ثبت‌نام خود در این طرح مطلع شوند، بخشی با عنوان (مشاهده و پیگیری درخواست‌ها) در سایت ثبت‌نام مسکن ملی قرار داده شده تا متقاضیان پیگیری، بتوانند با مراجعه به آن بخش، درخواست خود را پیگیری نمایند. از این رو، در این بخش، به آموزش نحوه پیگیری ثبت‌نام مسکن ملی ۱۴۰۲ می‌پردازیم که مطابق مراحل زیر است:

ابتدا آدرس سایت ثبت‌نام مسکن ملی saman.mrud.ir را سرچ کرده تا وارد صفحه اصلی سامانه ثبت‌نام مسکن ملی شوید.

مبلغ قسط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

به منظور پیگیری ثبت‌نام مسکن ملی ۱۴۰۲‌، لازم است بر روی گزینه «وضعیت درخواست‌ها» کلیک کنید.

در ادامه در صفحه جدید که باز می‌شود، در جایگاه مشخص شده، کد ملی متقاضی را وارد کرده و گزینه تأیید را کلیک کنید.

رمز عبوری یک بار مصرفی که به شماره همراه متقاضی که در قالب پیامک ارسال می‌شود همراه با کد امنیتی که در صفحه نمایانگر است در جایگاه مشخص وارد کنید و در ادامه مجدد گزینه تأیید را کلیک کنید. اگر همین روند اجرا شود امکان پیگیری ثبت‌نام مسکن ملی ۱۴۰۲ برای متقاضیان فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات نهضت ملی مسکن 550 میلیون تومان است و متقاضی با سود 18 درصد، می‌بایست 3 میلیارد 58 میلیون تومان برداخت کند. آیا این شیوه و مبلغ سود دریافتی دولت را می‌توان بسته حمایتی دولت نامید؟ لطفاً دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر