;
coinex

عرضه غیرقانونی دارو توسط تاکسی های اینترنتی ؛ ورود شورای عالی نظام پزشکی

عرضه غیرقانونی دارو توسط تاکسی های اینترنتی ، شورای عالی نظام پزشکی را به ارسال بیانیه‌ای هشداردهنده وا داشت. ماجرا از چه قرار است؟

شورای عالی نظام پزشکی با ارسال بیانیه‌ای به عرضه غیرقانونی دارو توسط تاکسی های اینترنتی هشدار داد. پلتفرم‌های اینترنتی فروش دارو به منظور عرضه داروهایی که مشتریان سفارش داده‌اند، از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

بسیاری از این داروها به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسد که هم برای فروشگاه ممکن است دردسرساز شود و هم راننده تاکسی اینترنتی با مشکلاتی مواجه خواهد شد. با توجه به این موضوع حال شورای عالی نظام پزشکی چالش‌هایی را از فروش اینگونه داروها متوجه مردم کرده است.

بیشتر بخوانید: فروش اینترنتی دخانیات ممنوع شد؛ برخورد قانونی با متخلفان

عرضه غیرقانونی دارو توسط تاکسی های اینترنتی

شورای عالی نظام پزشکی در طی بیانیه‌ای با انتقاد از این موضوع که «برخی پلتفرم‌های فعال در زمینه تاکسی اینترنتی، بدون اخذ هرگونه مجوزی از وزارت بهداشت به توزیع و عرضه غیرقانونی دارو در ابعاد وسیع دست می‌زنند» اخطار داد که این رویه به سلامت مردم آسیب می‌زند.

عرضه غیرقانونی دارو توسط تاکسی های اینترنتی

در این بیانیه آمده است: «قریب به دو سال است که موضوع فروش اینترنتی دارو توسط پلتفرم‌ها، به یکی از چالش‌های اساسی نظام سلامت در کشور ما درآمده است و هم اکنون با پدیده ناصرخسرو مجازی در ابعاد بسیار گسترده‌ای مواجه هستیم.»

در ادامه این بیانیه عنوان شده است:

پاسخگو نبودن پلتفرم‌های فعال در زمینه تاکسی اینترنتی در مورد مبادی تهیه دارو باعث شده است که این مکان‌ها به بهترین محل برای ورود انواع داروهای ممنوعه، قاچاق و تقلبی به شبکه تأمین داروی کشور تبدیل شده و به سلامت مردم آسیب برسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص فروش دارو توسط پلتفرم‌های فروش اینترنتی و عرضه بوسیله تاکسی‌های اینترنتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک یگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر