coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

برترین نسخه جدیدترین سری گوشی‌های ردمی نوت، یکی از بهترین گوشی‌های میانرده رو به بالای بازار است. این مطلب به بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس اختصاص دارد.

سری گوشی‌های ردمی نوت و اساسا محصولات برند ردمی از جمله محبوب‌ترین گوشی‌های میانرده بازار ایران در چند سال گذشته بودند. اولین سری نوت گوشی‌های ردمی حدودا 10 سال پیش معرفی شد و در تمام سالیان اخیر، افرادی که به دنبال میان‌رده‌هایی قدرتمند، جذاب و اقتصادی بوده‌اند همیشه یکی از انتخاب‌هایشان یکی از نسخه‌های متنوع سری ردمی نوت بوده است.

از زمان عرضه سری ردمی نوت 8 محبوب و موفق، سری ردمی نوت هر سال پیشرفت‌های شگرفی داشته و حالا سری نوت 13 از راه رسیده است. اگر از طرفداران سری گوشی‌های ردمی نوت هستید و حتی به خرید ردمی نوت 13 پرو پلاس فکر می‌کنید، ما در این مطلب به بررسی نوت 13 پرو پلاس می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نقد و بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس

شرکت شیائومی طی 10 سال اخیر رشد زیادی داشته و به یکی از بزرگترین گوشی‌سازان دنیا بدل شده است. گرچه شیائومی در بزرگترین بازار موبایل دنیا یعنی بازار چین در رقابت با اوپو، ویوو، هواوی و اپل بازنده بوده، اما موفق شده در بازارهای جهانی خصوصا بازار هند و اروپا موفقیت خوبی با گوشی‌های میان‌رده و خوش‌قیمت خود از جمله محصولات ردمی و پوکو کسب کند.

نقد و بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس
نقد و بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس

محصولات ردمی و پوکو در موارد زیادی یک گوشی هستند که با نام‌های مختلف اصطلاحا ریبرند می‌شوند. اما گوشی‌های ردمی خصوصا سری ردمی نوت بسیار محبوب هستند.

در جدول زیر جزئیات مشخصات ردمی نوت 13 پرو پلاس را می‌بینید. بعد از این جدول به بررسی Redmi Note 13 Pro Plus می‌پردازیم:

بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس مشخصات ردمی نوت 13 پرو پلاس
طراحی و ساختار
  • 161.4×74.2×8.9 میلی‌متر
  • 199 یا 204.5 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پنل پشتی شیشه یا سیلیکون پلیمر و فریم آلومینیومی
  • نانوسیم، eSIM یا دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • گواهینامه ضد آب IP68 (مقاوم در برابر گردوغبار و آب در عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه)
  • رنگ بندی مشکی، سفید، بنفش روشن، سبز چریکی
نمایشگر
  • AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن، روشنایی 1800 نیت peak
  • 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 89.7 درصد
  • 1220×2712 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 446 ppi
  • گوریلا گلس ویکتوس
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار اندروید 14 / رابط کاربری HyperOS
تراشه
  • مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا (4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2.8 گیگاهرتزی Cortex-A715 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A510)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC4
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • رم 12 با حافظه 256 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 512 گیگابایت
  • رم 12 با حافظه 512 گیگابایت
  • رم 16 با حافظه 512 گیگابایت
  • نوع حافظه داخلی UFS 3.1
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 200 مگاپیکسل، لنز واید 23 میلی‌متری، دیافراگم f/1.7، سایز سنسور 1/1.4 اینچ، سایز پیکسل 0.56 میکرومتر، PDAF چند جهته، لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 120، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیسکل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • دو فلش LED، اچ‌دی‌آر، پانوراما
  • قابلیت ضبط ویدیو 4K با سرعت 24/30 فریم‌برثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30/60/120 فریم‌برثانیه، gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 16 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • پشتیبانی از HDR، پانوراما
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30/60 فریم‌برثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع سیمی با سرعت 120 وات، PD3.0، شارژ 100 درصد ظرف 19 دقیقه (به ادعای کمپانی)
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.3
  • NFC
  • رادیو ندارد
  • GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS
  • USB Type-C 2.0
  • اینترنت 5G
سنسورها اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
قیمت پیکسل 8 حدود 317 دلار – از 20,492,000 تا 21,733,000 تومان

بررسی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر طراحی و ساخت

شیائومی در طراحی ردمی نوت 13 Pro Plus دو شیوه مختلف پیش گرفته است. این گوشی در رنگ‌های مشکی و سفید و سبز با بدنه شیشه‌ای و در رنگ بنفش با بدنه‌ای از جنس چرم مصنوعی عرضه شده است.

در بررسی نوت 13 پرو پلاس باید گفت که با کاهش وزن صورت‌گرفته در برترین نسخه سری نوت 13 پرو پلاس، این دستگاه حس یک گوشی گرانقیمت و پرچمدار را تداعی می‌کند. در نسخه چرمی این گوشی همچنین یک پوشش نانو استفاده شده است که می‌تواند مانع از ساییدگی، جذب لکه و عرق دست در پنل پشتی شود.

بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس
بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس

فریم دستگاه در هر دو مدل گوشی، یک فریم آلومینیومی باکیفیت است که با نمایشگر منحنی گوشی به خوبی ادغام شده است. در مجموع متریال به کار رفته در این گوشی به نسبت قیمت ردمی نوت 13 پرو پلاس بسیار خوب و ایده‌آل به نظر می‌رسد.

در ادامه نقد و بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس باید گفت که استفاده از چرم را برای اولین بار در سری ردمی می‌بینیم و البته همین طراحی مینیمال سبب شده تا جک 3.5 میلی‌متری صدا حذف شود. در نسخه چرمی، طراحی رنگ بسیار خوب انجام شده و رنگ‌های پاستلی جذاب در حاشیه دوربین همخوانی خاصی با ترندهای رنگی سال دارند و هارمونی خوبی با رنگ بنفش بدنه ایجاد کرده‌اند.

در ادامه شیوه جدید طراحی دوربین‌ها در پنل پشتی که کمپانی‌های زیادی پی گرفته‌اند، ردمی هم جزیره دوربین مجزا را در این گوشی حذف کرده و هر لنز دوربین به طور مجزا و مانند پوکو F5 با بدنه ترکیب شده‌اند. این مسئله زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است و در کنار لنزها، لوگوی ردمی و فلش نواری LED دیده می‌شود.

طراحی خمیده پنل پشتی گوشی در کنار وزن 200 گرمی دستگاه حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند و در استفاده طولانی مدت نیز فشار زیادی به دست وارد نمی‌کند.

از دیگر مشخصات ردمی نوت 13 پرو پلاس باید به پشتیبانی از گواهی IP68 اشاره کرد که خیال کاربر را در حد استفاده از گوشی در زیر باران راحت می‌کند. از دیگر مزایایی که در بررسی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس باید به آن اشاره کرد، استفاده از گوریلا گلس ویکتوس برای حفاظت از نمایشگر است. این محافظ نمایشگر حتی در گوشی‌های پرچمدار برندهای دیگر هم به ندرت استفاده می‌شود و این برای یک گوشی ردمی بسیار ایده‌آل است.

دیگر موردی که از مشخصات ردمی نوت 13 پرو پلاس قابل اشاره است باید به تعبیه حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر برای اولین بار در خانواده ردمی اشاره کرد. این سنسور کیفیت خوبی دارد و در مجموع هم عملکرد سریعی ارائه می‌دهد. در ادامه نقد و بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس بحث نمایشگر را به طور عمیق‌تر بررسی می‌کنیم.

ردمی اعلام کرده که با استفاده از پوشش ارتقا یافته Diamond Skeleton، استحکام کلی بدنه ارتقا یافته است. این گوشی از دو سیمکارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و در آن خبری از درگاه کارت حافظه نیست.

از دیگر قابلیت‌هایی که در بررسی نوت 13 پرو پلاس قابل اشاره است باید به پشتیبانی از NFC و مادون قرمز اشاره کرد. در مجموع شیائومی در ساخت این محصول از متریال باکیفیتی استفاده کرده و طراحی گوشی هم بسیار زیبا است. مشخصات ردمی نوت 13 پرو پلاس نیز برای یک گوشی میان‌رده بسیار ایده‌آل است و در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2024

بهترین گوشی های میان رده 2024

بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر نمایشگر

نقد و بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس

در بررسی Redmi Note 13 Pro Plus به بحث نمایشگر می‌رسیم. این دستگاه یک نمایشگر با لبه‌های خمیده دارد و با وجود کاهش حاشیه نمایشگر، این روزها نمایشگرهای خمیده موافقان و مخالفان زیادی دارند و این مسئله تا حد زیادی به سلیقه کاربر بستگی دارد.

در بحث مشخصات ردمی نوت 13 پرو پلاس باید به این اشاره کرد که نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی یک پنل آمولد با رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل است که از تکنولوژی‌های دالبی ویژن و استاندارد HDR10 پلاس نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر توان نمایش بیش از 68 میلیون رنگ را دارد و در نتیجه مواردی که ذکر کردیم، دقت و ترکیب رنگ بسیار خوب و ایده‌آلی دارد.

حداکثر نرخ نوسازی این نمایشگر باکیفیت 120 هرتز است و با وجود آداپیتو بدن آن، خبری از کاهش نرخ به 1 نیست. این نمایشگر از حداکثر روشنایی 1800 نیت برخوردار است که در مجموع با توجه به قیمت نوت 13 پرو پلاس مناسب به نظر می‌رسد و عملکرد خوبی زیر نورد مستقیم و شدید خورشید دارد.

شیائومی در طراحی جدید خود توانسته 89.7 درصد پنل جلویی را به نمایشگر اختصاص بدهد که حتی از برخی پرچمداران هم بیشتر است. در مجموع در این بخش از نقد و بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس باید اذعان کرد که نمایشگر این گوشی چیزی از نمایشگر برخی پرچمداران کم ندارد.

بررسی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر دوربین

بررسی نوت 13 پرو پلاس

برخلاف دیگر مشخصات فنی نوت 13 پرو پلاس در بخش دوربین خبری از سورپرایز جدیدی نیست. حتی خبری از همکاری ردمی با لایکا هم نیست اما این‌ها به این معنا نیست که دوربین ردمی نوت 13 پرو پلاس دوربین ضعیفی است.

ترکیب دوربین، سه‌گانه و شامل لنزهای واید، اولتراواید و ماکرو است و لنزها و ابعاد آن‌ها هم تقریبا مشابه ردمی نوت 12 پرو پلاس است. دوربین اصلی گوشی یا همان لنز واید، سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3 است که از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار برخوردار است. لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو هم در مجموع ساختار دوربین گوشی را کامل می‌کند که البته در مجموع انتظار زیادی از آن‌ها نباید داشت.

البته در بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس به طور دقیق‌تر باید گفت که دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در مجموع عملکرد خوبی ندارد اما حداقل دوربین اولتراواید در شرایط نوری مناسب می‌تواند تصاویر باکیفیتی ثبت کند. در بحث فیلمبرداری و بنابر مشخصات فنی نوت 13 پرو پلاس این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است و از لرزشگیر الکترونیکی بهبودیافته‌ای برخوردار است.

دوربین سلفی ردمی نوت 13 که در این بخش از بررسی نوت 13 پرو پلاس به آن می‌پردازیم، یک سنسور 16 مگاپیکسلی است که قادر به ضبط ویدیوهای 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی این گوشی بسیار راضی‌کننده و مناسب به نظر می‌رسند اما در شرایط نوری نامناسب، تصاویر این دوربین افت کیفیت قابل توجهی دارند. البته بخشی از عملکرد ضعیف دوربین در شب به لطف پیشرفت تراشه گوشی در بحث پردازش‌های هوش مصنوعی و پردازش تصویر، جبران می‌شود.

در بررسی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر دوربین باید گفت که دوربین اصلی این دستگاه عملکرد خوبی در ثبت تصاویر با جزئیات بالا دارند و در جذب نور هم موفق عمل می‌کنند. تصاویر این سنسور 200 مگاپیکسلی، درحالت زوم نویز کمی دارند و نوشته‌ها در فواصل دور هم خوانایی خوبی دارند.

نرخ داینامیکی نیز در گوشی با قیمت ردمی نوت 13 پرو پلاس بسیار مناسب است که البته گاها غلظت رنگ‌ها بیش از واقعیت ثبت شده که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در شرایط نوری نامساعد هم عملکرد دوربین افت کمی دارد و به نظر نمی‌تواند عملیات نوردهی را به خوبی مدیریت کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

بررسی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس

در این بخش از بررسی نوت 13 پرو پلاس به بحث سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه می‌پردازیم. در مشخصات فنی نوت 13 پرو پلاس آمده که این دستگاه از یک پردازنده 4 نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا برخوردار است که به عنوان یک پردازنده جدید و 4 نانومتری، برای امور روزمره، مولتی‌تسکینگ و بازی‌های معمولی بسیار ایده‌آل است و عملکرد خوبی دارد.

این پردازنده از 4 هسته A78 در کنار 4 هسته کم‌مصرف A55 برخوردار است و پردازنده گرافیکی آن هم Mali-G610 MC4 است. به لطف وجود سیستم خنک‌کننده بهینه در این گوشی که نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی داشته، این بازی در اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالاتر و فریم‌ریت پایدارتر بهتر عمل می‌کند.

در ادامه بررسی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس باید گفت که پردازنده دایمنسیتی 7200 اولترا این محصول قدرت سخت‌افزاری مناسبی دارد و در بنچمارک‌ها از نظر امتیاز در حد پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 870 ظاهر شده است.

بررسی Redmi Note 13 Pro Plus

در تجربه استفاده روزمره از این گوشی، با مشخصات فنی نوت 13 پرو پلاس با افت عملکرد یا افزایش دمای زیادی مواجه نخواهید شد. در مجموع این مشخصات فنی برای یک گوشی با قیمت ردمی نوت 13 پرو پلاس بسیار ایده‌آل است.

در بحث نرم‌افزاری و در بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس باید گفت که این دستگاه به طور پیشفرض با اندروید 13 و رابط کاربری HyperOS شیائومی عرضه می‌شود و شیائومی وعده سه بروزرسانی اصلی برای آن را داده است. تنها انتقادی که می‌توان به نرم‌افزار این گوشی وارد کرد، پرشمار اپلیکیشن‌های پیشفرض نصب شده و ناکارآمد روی این گوشی است.

ردمی نوت 13 پرو پلاس خواندن و نوشتن و انتقال اطلاعات را به خاطر برخورداری از فناوری ذخیره‌سازی اطلاعات UFS 3.1 بسیار سریع انجام می‌دهد و همه این موارد منجر به پاسخگویی بهتر دستگاه می‌شود.

در این بخش از بررسی بررسی Redmi Note 13 Pro Plus باید گفت که این محصول همچنین در نسخه‌هایی با 8، 12 یا 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و نسخه‌هایی با 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

در مجموع در این بخش شاهد یک سخت‌افزار مناسب و بهینه در ردمی نوت 13 پرو پلاس هستیم و باید گفت که با توجه به قیمت ردمی نوت 13 پرو پلاس این مشخصات بسیار ایده‌آل است.

بررسی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر باتری

مشخصات ردمی نوت 13 پرو پلاس

در این بخش از بررسی Redmi Note 13 Pro Plus به بحث باتری می‌پردازیم. این دستگاه از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند.

این سرعت شارژ را پیش از این هم در میان‌رده‌ها و قاتل پرچمداران شیائومی هم شاهد بودیم و با این سرعت، بارتی دستگاه در کمتر از 20 دقیقه از صفر به صد می‌رسد.

اما در در استفاده‌های واقعی و تست‌های انجام شده این زمان تا 27 دقیقه هم به طول انجامیده است. البته که این چیزی از ارزش‌های این باتری کم نمی‌کند و همچنان هم زمان مناسبی برای شارژ کامل یک گوشی است.

نکته مهم دیگر که در این بخش از بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس باید مورد اشاره قرار گیرد اینکه خوشبختانه ردمی شارژر را از جعبه دستگاه حذف نکرده و نیازی به خرید جداگانه شارژر ندارید.

در مورد شارژدهی این باتری باید گفت که نباید برای استفاده‌های سنگین نگران باشید و به طور کلی هم با تماس و وب‌گردی و چرخیدن در فضای مجازی می‌توانید در حد یک روز کامل انتظار شارژدهی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر اسپیکر

خوشبختانه ردمی نوت 13 پرو پلاس هم از اسپیکر استریو برخوردار است و کیفیت هر دو اسپیکر هم بسیار راضی‌کننده است و صدای قابل قبولی دارد.

تفکیک صدا هم برای این بازه قیمتی کاملا مطلوب است و اینجا هم به رسم میان‌رده‌های شیائومی از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌شود. اسپیکر این گوشی در مجموع عملکرد بسیار ایده‌آلی دارد.

قیمت نوت 13 پرو پلاس

مشخصات فنی نوت 13 پرو پلاس

نوت 13 پرو پلاس از 21 سپتامبر 2021 روانه بازارها شده و چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش روشن و سبز چریکی عرضه شده است.

قیمت نوت 13 پرو پلاس در نسخه پایه این گوشی با 256 گیگابایت رم و 12 گیگابایت رم 317 دلار اعلام شده است. قیمت این گوشی در بازار ما در حال حاضر 20 میلیون و 700 هزار تومان است.

این دستگاه البته در نسخه‌هایی با 512 گیگابایت حافظه و 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه و 16 گیگابایت رم نیز عرضه شده اما متاسفانه قیمت نوت 13 پرو پلاس در این نسخه‌ها مشخص نیست.

جمع‌بندی

بی‌تردید ردمی نوت 13 پرو پلاس در رده قیمتی 300 دلاری یکی از بهترین گوشی‌های بازار است. این گوشی در عمل همه چیز را به بهترین شکل ارائه می‌دهد، طراحی زیبا و جذاب، نمایشگر فوق‌العاده، شارژر سریع 120 واتی و دوربین بسیار قدرتمند این دستگاه را به یکی از بهترین گوشی‌های بازار بدل کرده است.

این گوشی البته در بحث سخت‌افزاری و پردازنده ادعای بهترین بودن را ندارد و در این رده قیمتی می‌توانید برای قدرت پردازشی بیشتر روی محصولاتی چون پوکو F5 حساب باز کنید.

سوالات متداول

ردمی نوت 13 پرو پلاس در چند نسخه از نظر حافظه و رم عرضه می‌شود؟

این گوشی در سه نسخه با 256/12 گیگابایت، 512/12 گیگابایت و 512/16 گیگابایت رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود.

پردازنده ردمی نوت 13 پرو پلاس چیست؟

این دستگاه از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا برخوردار است که از نظر قدرت پردازشی در سطح اسنپدراگون 870 است.

قیمت ردمی نوت 13 پرو پلاس چقدر است؟

قیمت نوت 13 پرو پلاس در نسخه پایه با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم برابر با 317 دلار اعلام شده که در بازار ما با قیمت 20 میلیون و 700 هزار تومان عرضه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی ردمی نوت 13 پرو پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درود بر تیم فنی
    نقد و بررسی گوشی کامل و بی نقص بود و نظرم رو برای خریدن جلب کرد . سپاس

    پاسخ