;
coinex

چالش جدید کمپانی اپل برای اپل واچ: چگونه اپل با ساعت طرح اپل واچ روبرو می‌شود؟

 در این مقاله قصد بررسی چالش جدیدی که برای کمپانی اپل به وجود آمده را داریم که به دلیل پیشرفت ساعت های طرح اپل واچ و شباهت دقیق آن ها به نسخه اصلی چه از نظر نرم افزاری و چه ظاهری و همچنین کیفیت بالای آن ها اتفاق افتاده است…

کمپانی اپل سال های زیادی است که در حوزه اکثر محصولات تکنولوژی نه تنها نوآور بلکه معروف و معتبر است. یکی از محصولاتی که اپل با معرفی آن، جانی دوباره به آن داد و باعث شناخته شدن و در مدت کوتاهی همه گیر شدن آن شد ساعت هوشمند بود.

اپل اولین معرفی کننده و صاحب ایده ساعت هوشمند نبود اما با معرفی اپل واچ موجب همه گیری و گسترش آن شد. با وجود آن که سری های متنوع اپل واچ سال هاست که با نوآوری جدید وارد بازار می شود اما به تازگی چالشی بزرگ پیش روی این کمپانی قرار گرفته است که حسابی این شرکت را مستاصل کرده است. اما آن چالش بزرگ شرکت اپل چیست؟

چالش جدید و بزرگ شرکت اپل در حوزه ساعت هوشمند

اپل واچ  ساعت هوشمند اختصاصی کمپانی اپل است که از کیفیت بالایی برخوردار است، از همان نسخه اول تاکنون سرعت پردازش بالایی داشت و روز به روز امکانات بیشتری به آن افزوده شده است. اما یکی از نقاط ضعف مهم نه تنها اپل واچ بلکه همه محصولات کمپانی اپل قیمت بالای آن می باشد. برای مشاهده قیمت انواع اپل واچ و ساعت هوشمند می توانید به https://smartwatchstore.ir/ مراجعه کنید.

درست است که کیفیت بالا، ظرافت بی مثال، امکانات کامل و در کنار آن خدمات پس از فروش عالی محصولات اپل را به محصولاتی لوکس و رویایی تبدیل کرده است که هر انسانی علاقه به استفاده از آن دارد اما قیمت آن موجب شده که همه دوست داران اپل نتوانند به خرید آن بپردازند. از این رو از همان سری های اول اپل واچ، کمپانی های مختلف بدون نام و نشان و عمدتا چینی سعی در کپی ظاهری و نرم افزاری این محصولات کرده اند.

اپل واچ فیک از ابتدا تاکنون

از ابتدا تاکنون اپل واچ دارای تکنولوژی بالا و زبان طراحی یکسانی بود و ویژگی های مهمی مانند دکمه مجیک گرد با طراحی بی صدا و کاربردی ، دکمه روشن و خاموش فعال ، اسپیکر ، گیره ضامن بند و … داشت. از نظر نرم افزاری نیز یکی از روان ترین و جذاب ترین رابط کاربری ها را داشت و با آیفون به خوبی هماهنگ می شد.

به دلیل قیمت بالای این ساعت هوشمند، شرکت های بی نام و نشان شروع به ساخت نسخه های مشابه با اپل واچ کردند اما نکته ای که وجود داشت این بود که هیچگاه کیفیت ساخت این مدل ها نه تنها از نظر نرم افزاری بلکه از نظر ظاهری نیز به نسخه اصلی ساخته شده توسط کمپانی اپل نمی رسید تا جایی که این ساعت ها از نظر ظاهری کاملا مشابه با اسباب بازی بودند و انگار هیچ وقت هیچ کس به دنبال استفاده این مدل ها تنها به خاطر ظاهر بی کیفیت آن ها نمی رفت چه برسد استفاده کاربردی از است ساعت های فیک.

اپل واچ فیکی که اوایل به بازار عرضه می شد از نظر قابلیت ها نیز آپشن خاصی نداشت و بسیاری از آن ها در حد نمایش تماس ها و همچنین نمایش پیام ها آن هم فقط به حروف لاتین و چینی قابلیت داشتند. کم کم که پیش رفت کردند دکمه گرد مجیک باتن آن ها هم دارای عملکردی مشابه با اپل واچ پیدا کردند اما هنوز از نظر ظاهری کاملا مشابه با اپل واچ اصلی نبودند و حتی امکان استفاده از بندهای اصلی اپل را نداشتند.

در 3 سال اخیر ساعت طرح اپل واچ کم کم ظاهری بسیار مشابه تر به اپل واچ اصلی گرفت و کیفیت ساخت بالایی پیدا کرد و از حالت یک اسباب بازی خارج شد. با این حال هنوز دکمه پاور آن نمایشی بود و اگرچه با اضافه شدند شکاف بند امکان استفاده از بندهای اصلی را پیدا کرده بودند اما هنوز گیره ضامن بند که یک آپشن مهم است را نداشتند. همچنین شارژر این ساعت های فیک سوکتی بودند. از نظر نرم افزاری نیز منویی مشابه نسحه اصلی پیدا کرده بودند اما محیط نرم افزاری این ساعت ها هیچ شباهت زیادی به اپل واچ اصلی نداشتند.

کم کم که گذشت و در یک سال اخیر شارژر این مدل های ساعت هوشمند طرح اپل واچ نیز وایرلسی شدند، دکمه پاور آن ها نیز فعال شد و کم و بیش گیره ضامن بند نیز به ساعت ها افزوده شد. اما هنوز با محیط نرم افزار و کارآیی نرم افزاری اپل واچ فاصله زیادی داشت.

هیچ کس فکرش  را نمی کرد که با معرفی مدلی مانند ساعت هوشمند HK8 Pro Max حجت بر همه تمام شود و شبیه ترین مدل به اپل واچ اصلی چه اولترا و چه سری 8 چه از نظر ظاهری و چه از نظر نرم افزاری وارد بازار شود. این مدل انقلابی در ساعت های هوشمند طرح اپل واچ ایجاد کرد که دیگر هر کاربری می توانست اپل واچی دقیقا مشابه نسخه اصلی را با قیمتی بعضا یک دهم تا یک بیستم نسخه اصلی داشته باشد و حالا کمپانی اپل با چالشی بزرگ رو به رو شده است. اما به راستی این چالش چیست؟!

ساعت طرح اپل واچ ، جدیدترین چالش کمپانی اپل

ساعت طرح اپل واچ ، جدیدترین چالش کمپانی اپل

اپل همواره پیشتاز در عرصه تکنولوژی بوده است و به همین دلیل هیچگاه فکر نمی کرد کمپانی های بی نام و نشان چینی روزی بتوانند به تکنولوژی دست یابند که تمامی امکانات اپل واچ اصلی در آن ها یافت شود و با همان کیفیت نمایشگر و روانی منو بتوانند در دستان هر کسی با قیمتی به مراتب کمتر دیده شود.

الان اپل واچ های فیک سری اولترا 2 و سری 9 به قدری از نظر ظاهری، نرم افزار و کارآیی شبیه به نسخه اصلی شده اند که تشخیص اصلی از طرح بسیار سخت شده است. شاید تنها کارآیی هایی که این اسمارت واچ ها نسبت به اپل واچ اصلی ندارند امکان نصب انواع برنامه یا امکان پاسخ به پیام ها باشد که دور از ذهن نیست که این آپشن ها و دیگر آپشن های ریز دیگر نیز داخل این ساعت های فیک دیده شود.

با وجود این ساعت های فیک اما کامل و باکیفیت، اگرچه اکثرا در کشورهای جهان سوم مورد استفاده قرار می گیرند اما باز هم اپل باید احساس خطر کند بابت فروش محصولات خود و البته احساس خطر نیز کرده است که موجب اقداماتی نیز شده است. توقف یا حداقل محدود کردن فروش ساعت های طرح اپل واچ در کشور های اروپایی و آمریکا و همچنین درخواست بستن پیج های اینستاگرامی که به فروش محصولات فیک اپل در سراسر جهان می پردازند و شکایت و پلمپ کمپانی های چینی تولیدکننده این محصولات تنها بخشی از اقدامات اپل می باشد.

اما سوال اینجاست که دلایل ورود اپل واچ های فیک به بازار توسط چین و فروش بالای آن ها چیست؟

دلایل تولید ساعت های هوشمند طرح چیست؟

مهمترین دلیل تولید ساعت های هوشمند طرح بالا بودن قیمت مدل های برنددار آن ها هستند. درست است که کمپانی های معروف مثل اپل و سامسونگ تکنولوژی روز را در محصولات خود به کار می برند و علاوه بر آن کیفیت بالایی نیز ارائه می کنند اما خواه ناخواه قیمت بالای آن ها باعث شده که بسیاری از افراد بخواهند این محصولات کامل و باکیفیت را داشته باشند اما توانایی تهیه کردن آن ها را نداشته باشند.

اما مورد بعدی که وجود دارد را می توان هم به عنوان یک دلیل بیان کرد و هم به عنوان یک عامل پیشرفت اسمارت واچ های طرح اپل اما آن چیست؟ باید گفت که به دلیل نیروی کار ارزان و به صرفه بودن، سال هاست که کمپانی های بزرگی مانند اپل تمایل دارند که تولیداتشان را در کشور چین انجام دهند و این باعث شده که تکنولوژی ساخت این محصول خواه ناخواه در کشور چین لو رود و در نتیجه شرکت های کپی زن بتوانند به راحتی محصولات بسیار مشابه با نسخه اصلی بزند به طوری که چه از نظر ظاهری و چه از نظر نرم افزاری بسیار مشابه با نسخه اصلی باشند.

اپل چه کاری در برای اپل واچ فیک می تواند انجام دهد؟

با افزایش تولید و عرضه ساعت طرح اپل واچ در بازار اپل باید فکری بابت مالکیت ایده محصولات خود و جلوگیری و از فعالیت شرکت های تولیدکننده محصولات فیک بکند تا آسیبی نبیند اما تولیدکنندگان این محصول در چین و عرضه کنندگان آن آنقدر زیاد است که شاید عملا این کار، برای این کمپانی مشکل به نظر آید.

باید توجه داشت عرضه این محصولات فیک در کشورهای آمریکایی و اروپایی بسیار محدود بوده و نیاز به مجوزی دارد که به سختی ارائه می شود. اما شاید این محصولات بیشتر در کشورهای آسیایی مورد استقبال و فروش قرار بگیرد که شاید کمپانی اپل دسترسی کمتری به آن ها داشته باشد و کمتر بتواند از فعالیت این کمپانی ها و فروش این محصولات جلوگیری کند.

البته در این زمینه اقدامات عملی نیز انجام داده است. در درجه اول باید بدانیم که به دلیل مالکیت ایده و طراحی این ساعت های هوشمند، کمپانی های تولیدکننده ساعت هوشمند طرح اپل واچ نمی توانند با برند مشخص و به صورت گسترده کار کنند.

نکته بعدی این است که اپل با سایت هایی که به عرضه محصولات فیک اپل می کنند مبارزه می کند و طی ایمیل هایی از آن ها می خواهد که فروش اینگونه محصولات را متوقف کنند. همچنین این روزها که پیج های اینستاگرامی زیادی به فروش ساعت های هوشمند طرح اپل واچ می پردازند، اپل طی نامه های رسمی از اینستاگرام می خواهد فعالیت چنین پیج هایی را متوقف کند و از فعالیت آن ها جلوگیری کند و همین باعث شده که برخی پیج های اینستاگرامی فروش ساعت طرح ایرانی بدون اطلاع قبلی بسته شود.

چالش جدید کمپانی اپل برای اپل واچ

 

نتیجه گیری

اپل تاکنون با چالش های بزرگی که از بسیاری از آن ها توانسته به خوبی و با موفقیت عبور کند و به همین دلیل به موفقیت های بزرگی دست یافته است. اما تازه ترین چالش که مربوط به کپی هایی از محصولات اپل هستند که آن قدری پیشرفت کرده اند که عملا ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتشان دارند موردی است که از دست این کمپانی خارج است که اگرچه راه هایی برای جلوگیری از عرضه چنین محصولاتی وجود دارد اما باز هم نمی تواند به صورت کامل از رشد و گسترش این روند جلوگیری کند.

اگرچه برای افراد خاصی که محصولات کمپانی اپل را برای استفاده انتخاب می کنند و مشکلی بابت خرید این محصولات دارای رنج قیمتی بالایی ندارند و طرفدار دو آتیشه این محصولات هستند هیچ وقت خرید آن ها را با خرید محصولات ارزان و فیک جایگزین نمی کنند و می توان گفت که اگرچه شباهت زیاد ساعت طرح اپل واچ و کیفیت بالای آن ها کمی حس خوب داشتن محصولات اپل واچ در بسیاری از کاربران تداعی می کند اما باز نمی تواند تغییر قابل توجهی در فروش محصولات اصلی کمپانی اپل داشته باشد.

بنابراین شاید وجود اپل واچ فیک های کپی و باکیفیت چالشی جدید برای اپل است اما آن قدر حاد نیست که بتواند این کمپانی و محصولات آن را به خطر بیاندازد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر