;
coinex

هشدار؛ ویروس GoldPickaxe آیفون‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد

در یک اتفاق غیر منتظره ویروس GoldPickaxe تمام سیستم عامل‌ها را در معرض خطر قرار داده است. این ویروس اطلاعات شما را در فضای اینترنت پخش می‌کند.

مشخص شد که ویروسی که روی اندروید تأثیر می‌گذارد، سیستم عامل iOS را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ویروس خطرناک می‌تواند اطلاعات مختلف شما را در فضای اینترنت پخش یا حساب بانکی شما را تصرف کند.

بیشتر بخوانید: گوشی اقتصادی اپل با نام آیفون SE 4 در سال 2025 عرضه خواهد شد

بر اساس تروجان اندروید Golddigger، ویروس GoldPickaxe اکنون iOS را تحت تاثیر قرار داده. اکنون تمام سیستم عامل ها در معرض خطر هستند. کاربران باید اقدامات مهمی را در برابر چنین ویروس هایی انجام دهند. تحقیقات Group-IB تأیید کرد که آخرین ویروسی که ظاهر شده  داده‌های تشخیص چهره شما را می‌گیرد و حساب‌های بانکی شما را می‌دزدد.

ویروس GoldPickaxe.iOS می‌تواند از مهندسی اجتماعی برای دسترسی به حساب‌های بانکی شما استفاده کند که این موضوع برای شما پایان بدی به همراه دارد. اعلام شده که ویروس جدید در مناطقی مانند ویتنام و تایلند شیوع پیدا کرده و انتظار می‌رود که در آینده از ایالات متحده به سایر مناطق نیز گسترش یابد. محققان Group-IB به بررسی ویروس GoldPickaxe ادامه می‌دهند و گزارش‌هایی را به برندهای مربوطه ارسال کرده‌اند.

اگر سیستم عامل اندروید یا iOS دارید، برنامه‌ها وفایل‌ها را از منابع ناشناس نصب نکنید. ویروس‌های جدیدی که در روزهای اخیر یافت شده‌اند ممکن است باعث سرقت اطلاعات شما شوند. بهتر است هر چه سریع‌تر اقداماتی را برای محافظت از گوشی هوشمند خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ویروس GoldPickaxe چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر