coinex
راهنمای خرید تکراتو

جزئیات جدید بزرگترین محموله خودروهای وارداتی ؛ تأثیر واردات بر بازار خودرو

براساس اخبار به زودی بزرگترین محموله خودروهای وارداتی وارد کشور خواهد شد. طبق نظر کارشناسان، تنها واردات خودرو می‌تواند بازار خودرو را از آشفتگی نجات دهد.

از یک سال پیش دولت خبر از آغاز روند واردات خودرو از اول سال 1402 داد. این اتفاق افتاد و برنامه واردات خودرو اجرا شد. اما این برنامه آنطور که باید ظاهر نشد و تنها چند هزار دستگاه خودرو وارداتی به کشور داخل شده است که نمی‌تواند نیاز بازار را تأمین کند. مسئولین بارها به موضوع واردات خودرو تأکید داشته و مدام قول تسریع این برنامه را به مردم داده‌اند؛ اما تاکنون همه این وعده‌وعیدها پوچ بوده و روند مثبتی پیش نگرفته است.

با تازگی رئیس سازمان توسعه تجارت، گفته است که تمامی ممنوعیت‌ های واردات خودرو برداشته شده و به زودی بزرگترین محموله خودروهای وارداتی وارد کشور خواهد شد. وی حتی عنوان کرد که آنقدر حجم واردات بالاست که ممکن برای در محل قرارگیری این خودروها در گمرک کشور به مشکل بر بخوریم. در ادامه نگاهی که برنامه واردات خودرو می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: طرح جایگزینی پژو پارس بهمن 1402 ؛ فروش نقدی و اقساطی سورن پلاس و پژو 207 [جزئیات]

منتظر ورود بزرگترین محموله خودروهای وارداتی به کشور باشید

سامانه یکپارچه با هدف کنترل بازار خودرو و نجات این بازار از آشفتگی راه‌اندازی شد. نخست حجم طرح‌های فروش در این سامانه به قدری بود که می‌شود گفت بازار خودرو  را به یک آرامیش نسبی رساند. اما کم‌کم با کاهش عرضه خودرو، روند بازار خودرو به اوضاع آشفته سابق بازگشت و امروزه دیگر خودروی خاصی در این سامانه عرضه نمی‌شود. حتی زمزمه‌های نیز از پایان سامانه یکپارچه به گوش می‌‌رسد.

ممنوعیت‌های واردات خودرو برداشته شده است

رئیس سازمان توسعه تجارت در برنامه شب گذشته اعلام کرد:

ممنوعیت واردات خودرو رفع شده است و ما در 5سال گذشته ممنوعیت در زمینه واردات خودرو داشتیم که در 2سال گذشته با بیش از ۲۵ اقدام، توانستیم با تعاملاتی که شکل گرفت، موانع را برطرف کنیم. همچنین به نظر می‌رسد طی چند روز آینده آتی به حدی خودرو وارد خواهد شد که در فضای انبار برای نگهداری خودرو جهت ترخیص از گمرک به مشکل خواهیم خورد.

منتظر ورود بزرگترین محموله خودروهای وارداتی به کشور باشید
بزرگترین محموله خودروهای وارداتی

فروش خودروهای وادراتی در دور جدید عرضه

همچنین امروز خبری مبنی بر آزادسازی ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی منتشر شد. منوچهر منطقی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو ضمن اشاره به اینکه از امروز پول‌های بلوکه شده مردم در بانک‌های عامل برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی رفع مسدودی می‌شود، اظهار کرد: «متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سیستم بانکی نسبت به برداشت ۵۰۰ میلیون تومان خود اقدام کنند.»

ویدر رابطه با دور جدید فروش خودرو در سامانه نیز افزود:

این هفته طرح فروش تعدادی از خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اجرا خواهد شد البته هنوز جزئیات آن مشخص نشده و به محض نهایی شدن اطلاعیه آن منتشر می‌شود.

واردات خودروهای صفر

چند روز گذشته بود که آیین‌نامه واردات خودروهای نو تصویب شد. بر این اساس آیین‌نامه واردات خودروهای نو به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و ۳۸ قانون جمهوری اسلامی ایران ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۰ اصلاح و مورد تصویب قرار گرفت. براساس ماده ۴ این آیین‌نامه ورود و ترخیص خودروهای موضوع این آیین‌نامه بدون ثبت سفارش و بدون تخصیص ارز قاچاق محسوب و ممنوع می‌باشد.

ثبت سفارش صادره پس از ورود خودرو به کشور، جهت ترخیص خودرو از گمرک فاقد اعتبار است. همچنین براساس تبصره این ماده صدور ثبت سفارش خودروهای موضوع این آیین‌نامه اعم از واردات توسط اشخاص حقوقی و حقیقی مستلزم اخذ تاییدیه تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش و سایر ضوابط فنی مربوطه از وزارت صنعت و رعایت ماده ۱۰ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ است.

در ماده ۵ خودرو با کارکرد ۹۹ کیلومتر براساس نام تجاری و نوع مدل با نوع مدل ساخت خودرو کمتر از یک سال براساس ویژگی کاراکتر مربوطه در شماره شناسایی خودرو در زمان ورود به کشور تعیین می گردد.

منتظر ورود بزرگترین محموله خودروهای وارداتی به کشور باشید

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص روند واردات خودرو و برنامه‌های دولت در این خصوص چیست؟ آیا امیدی به انجام واردات و بهبود بازار خودرو دارید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر