;
coinex

مدیرعامل گروه بهمن برقی کردن خودروها را امری ضروری اعلام کرد

مدیرعامل گروه بهمن عقیده دارد جهان آینده شبیه الان نیست بر این اساس او برقی کردن خودروها مخصوصا در سیستم حمل و نقل عمومی را امری ضروری اعلام کرد.

دومین همایش انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو با عنوان همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی در محل شرکت بهمن موتور برگزار شد. بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن در جریان این مراسم به موضوع ضرورت وجود خودروهای برقی پرداخت.

بیشتر بخوانید: قانون افزایش سن بازنشستگی به 1405 موکول شد؛ چه افرادی مشمول قانون شدند؟

علیمرادلو گفت:« برقی کردن خودروها به ویژه در سیستم حمل و نقل عمومی یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.»

او ادامه داد:« برقی کردن خودرو یک انقلاب در صنعت خودرو و خدمات پس از فروش آن محسوب می‌شود. جهان آینده شبیه الان نخواهد بود و باید سیاست برقی کردن خودرو در دستور کار قرار گیرد.»

مدیرعامل گروه بهمن افزود:« توسعه استفاده از این خودروها اتکای مطلق به مشوق‌های دولتی در کشورهای غربی جواب نداده است،در کشور چین که میزان مشوق‌های ارائه شده در تولید خودرو برقی نسبت به کشورهای غربی کمتر بوده و این کشور دیرتر از غربی‌ها دست به توسعه تولید و استفاده از خودروهای برقی زده اما هم اکنون شرایط بهتری دارد.»

او پس از اشاره به اینکه کشور آمریکا به دلیل توفیق نیافتن در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از خودروهای برقی، بطور مشخص بر مضرات برقی سازی خودروها تاکید دارد، گفت:« البته ممکن است این سیاست اثر بگذارد اما قطعا حرکت به سمت خودروهای برقی اجتناب ناپذیر خواهد بود.»

علیمرادلو گفت:« ارزیابی‌ها نشان می‌دهد یک تاکسی سالانه ۱۰ هزار دلار یارانه سوخت می‌گیرد و اگر این رقم را در مقیاس چند میلیون خودرو در نظر بگیریم رقم بسیار بالایی است که می‌تواند در توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی صرف شود. اما به جای سرمایه گذاری در حوزه عمران در حال سوزاندن سرمایه‌های کشور هستیم.»

وی ادامه داد:« برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است؛ ضرورتی که با آلوده کردن محیط زیست ایجاد شده است و مشخص نیست تا چه زمانی می خواهیم بنزین با رقمی کمتر از ۱۰ سنت را بسوزانیم غافل از اینکه همه چیز را نابود می کنیم.حتی شرکت‌های خودروسازی کشور مانند همه دنیا باید بتوانند خود زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله ایستگاه‌های شارژ را ایجاد کنند و حتی برای تامین برق مورد نیاز نیروگاه بسازند، در واقع با برقی کردن خودرو فعالیت اقتصادی از بین نمی‌رود بلکه تغییر شکل می‌یابد.»

علیمرادلو در پایان مراسم نسبت به قوانین موجود در این زمینه انتقاد کرد و گفت:«  وزارت صمت قانونی در حوزه خودروهای برقی ندارد.قوانین موجود اجازه واردات قطعات مورد نیاز برای تولید را نمی‌دهد و در واقع قانون بر محور CKD تنظیم شده است. از این رو باید متولیان، سیاست گذاری مدونی در این حوزه تنظیم کنند.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی برقی کردن خودروها چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر