;
coinex

به نمایش درآمدن نقاشی کودکان ایرانی در فضا توسط یاسمن مقبلی

یاسمن مقبلی فرمانده ایرانی-آمریکایی مأموریت کرو-۷ اسپیس‌ایکس شب گذشته با انتشار یک ویدئو ،نقاشی کودکان ایرانی را در فضا به نمایش درآورد.

یاسمن مقبلی فرمانده ایرانی-آمریکایی مأموریت کرو-۷ اسپیس‌ایکس شب گذشته با انتشار یک ویدئو هشت دقیقه‌ای، بیش از صد نقاشی که توسط کودکان ایرانی طراحی شده بودند را در فضا به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: سلمانی در ایستگاه فضایی با یاسمین مقبلی [+ویدئو]

دانش آموزان کارگاه نجوم این نقاشی هارا برای یاسمن مقبلی کشیده بودند. مقبلی نیز با انتشار یک ویدئو از آنها تشکر کرد و گفت:« میدوارم بتوانید به تمام آرزوهایتان برسید.»

همزمان با آغاز ماموریت مقبلی، شهرزاد میرسلطانی دانش‌آموخته فیزیک و مدرس نجوم کارگاهی برای دانش آموزانش برگزار کرد و در آن ضمن آموزش نجوم به آنها در مورد موضوعاتی مانند سودای سفر به فضا، شهامت رؤیای بزرگ داشتن و رسیدن به آن‌ها گفتگو کرد. او همچنین با جمع آوری نقاشی دانش آموزان و با کمک پوریا ناظمی، خبرنگار علم آنهارا به دست یاسمن مقبلی رساند.

میرسلطانی همچنین در خصوص شکل زمین از فواصل مختلف با دانش آموزان صحبت کرد و به آنها گفت کره زمین از فضا فقط یک نقطه آبی رنگ است. او می‌گوید:« اما انگار قدرت کار کودکان که همواره گفته‌‌ام جوهره انسان و انسانیت هستند، از قدرت ما آدم بزرگ‌ها بیشتر بود، خط بطلان کشیدند برتمام آنچه ساخته‌ایم و ایستاده ایستادند و فارغ از قصه‌ها و مرزها و زبان و نژاد و رنگ پوست و مو، نقاشی‌هایشان را در ورای زمین، در فضا، در همان جایی که زمین دیگر چیزی جز یک نقطه آبی یکپارچه نیست غوطه‌ور ساختند.»

میرسلطانی در خصوص تجربه این فعالیت می‌گوید:« شب گذشته به همراه این نقاشی‌ها هشت دقیقه به فضا سفر کردم. گویی که خود من و والدین این کودکان به‌همراه آن‌ها و یاسمین مقبلی در فضا ایستاده بودیم.»

یاسمن مقبلی و گروهش در اوایل شهریور به ایستگاه فضایی رفته و اکنون پس از شش ماه در انتظار بازگشت به زمین هستند. این نقاشی ها می‌تواند به عنوان حسن ختامی برای این ماموریت باشد.

بیشتر بخوانید: 

نظرات خود را درباره‌ی این مطلب با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر