;
coinex

سنگ اندازی بر سر راه تولید پژو پارس با استانداردهای 85گانه

با نامه مدیرعامل ایران خودرو به رئیس سازمان ملی استاندارد، مشخص شده که هنوز هم تولید پژو پارس با استانداردهای 85گانه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سازمان ملی استاندارد، مجوز تولید پژو پارس در سال 1403 را صادر کرد. این خبر هم خریداران این سدان جذاب و هم تمامی دوست‌داران آن را خوشحال کرد. اما به نظر می‌رسد که مجوز سازمان مذکور فقط در حد یک خبر بوده و این تصمیم فعلاً به ایران خودرو ابلاغ نشده است. از این رو مدیرعامل بزرگترین خودروساز داخل با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان استاندارد، خواستار ارائه شفاف مجوز تولید پژو پارس با استانداردهای 85گانه شد. لازم به ذکر است که احتمال تولید پژو پرشیا احتمالاً تا اواخر فروردین 1403 ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: پژو ۲۰۷ اتومات در یک روز ۲۵ میلیون‌ تومان گران شد!

مجوز تولید پژو پارس با استانداردهای 85گانه به ایران خودرو ابلاغ نشده است

در حالی رییس سازمان استاندارد از تداوم تولید پژوپارس خبر داده بود که هنوز این موضوع به ایران خودرو ابلاغ نشده و کلاف تولید این خودرو پیچیده‌تر شده است!

در نامه مدیرعامل ایران‌ خودرو به سازمان استاندارد ارائه مجوز شفاف درباره امکان تداوم تولید پارس با استانداردهای فعلی عنوان شده، چرا که پارس استانداردهای ۸۵ گانه را اخذ نمی‌کند.

پژو پارس نمی‌خواد بازنشسته شود!

پژو پارس در ابتدا با نام پژو پرشیا شناخته می‌شد که فیس‌لیفتی از پژو 405 به شمار می‌رود و توسط ایران خودرو از سال 1379 تا کنون تولید می‌شود. این خودرو به دلیل قیمت مناسب، طراحی قابل قبول، امکانات رفاهی و فنی خوب، طی دو دهه گذشته به یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران مبدل شد.

هیچ خودرویی تا ابد نمی‌تواند روی خط تولید باقی بماند و با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن استانداردهای ایمنی باید خود را ارتقاء ببخشد، یا در صورتی که امکان استانداردسازی وجود نداشته باشد از خط تولید کنار برود.

اما هر محصولی که در ایران روی خط تولید می‌رود، معمولاً تا چند دهه نمی‌توان آن را از خط تولید پایین آورد، حتی در صورتی که توقف تولید می‌خورد، پلتفرم آن سال‌ها برای محصولات دیگر استفاده می‌شود. پلتفرم پژو 405 که اکنون روی خانواده سمند، دنا و همان پژو پارس استفاده می‌شود و پلتفرم پراید که نمونه ارتقاء یافته آن روی خودروهایی همچون تیبا و کوییک قرار گرفت، تنها دو نمونه‌ای است که طی چند سال اخیر اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص تولید پژو پارس با استانداردهای 85گانه چیست؟ چرا آخرین عضو پلتفرم 405 بازنشسته نمی‌شود؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر