;
coinex

سامسونگ گلکسی بوک 4 Edge به‌زودی معرفی می‌شود

به زودی سامسونگ، گلکسی بوک 4 Edge را معرفی می‌کند تا به جمع چهار عضوی سری Galaxy Book 4 بپیوندد. این لپ تاپ یکی از اولین مدل‌هایی خواهد بود که از تراشه جدید Snapdragon X Elite شرکت کوالکام بهره می‌گیرد.

مدت زیادی از معرفی سری گلکسی بوک 4 به صورت جهانی نگذشته است. این سری شامل چهار مدل می‌شود؛ گلکسی بوک 4 360، گلکسی بوک 4 اولترا، گلکسی بوک 4 پرو و گلکسی بوک 4 پرو 360. حال قرار است لپ تاپ Galaxy Book 4 Edge هم به این سری اضافه شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


از لپ تاپ گلکسی بوک 4 Edge چه می‌دانیم؟

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، گلکسی بوک 4 ادج با تراشه جدید شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون X Elite عرضه خواهد شد. قرار است این دستگاه با مک بوک‌هایی که به چیپ‌های سیلیکونی اپل (Apple) مجهز هستند، وارد رقابت شود و عملکرد بالا و کارآیی قدرتمند خود را به رخ بکشد.

این لپ تاپ اخیرا در پایگاه داده اطلاعاتی گیک‌بنچ رویت شده و توانسته از دستگاه‌های اپل با تراشه‌های M1 و M2 پیشی بگیرد.

احتمالا لپ تاپ‌های گلکسی بوک 4 Edge عمر باتری بسیار بیشتری داشته باشند. این مدل از پردازنده 12 هسته‌ای ARM کوالکام استفاده خواهد کرد که سرعت‌ کلاک آن تا 4.3 گیگاهرتز می‌رسد.

این پردازنده را تیمی توسعه داده که پیش از این از طراحان چیپ اپل بوده‌اند و هدف آنها کاهش تفاوت عملکرد بین دستگاه‌های ویندوزی و مک‌اواس (MacOS) است.

سامسونگ گلکسی بوک 4 Edge به‌زودی معرفی می‌شود

برخی از مشخصات فنی Galaxy Book 4 Edge نیز ذکر شده است. گفته شده این دستگاه دارای یک نمایشگر 14 اینچی بوده و تراشه آن با 16 گیگابایت رم و یک هارد SSD 512GB همراهی می‌شود. هرچند انتظار می‌رود این لپ‌تاپ کانفیگ‌های متفاوتی داشته باشد، اما جزئیات بیشتری در این خصوص در دسترس نیست. با این حال، احتمالا این دستگاه به‌عنوان یک پرچم‌دار یکی از بهترین لپ تاپ های 2024 باشد.

با توجه به برچسب قیمتی 1800 یورویی این دستگاه، این لپ‌تاپ در رنج آخرین مدل مک بوک ایر قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود سامسونگ قیمت بالای این دستگاه را با عملکرد کارآمد و در عین حال، ارائه عمر باتری بالا جبران کند.

از نظر عملکرد، چیپ Snapdragon X Elite کوالکام توانایی‌های چشمگیری را نشان داده است. در آزمایش‌های انجام شده توسط توسعه‌دهندگان XDA، دستگاه‌های مجهز به این تراشه، عملکرد بهتری نسبت به مک بوک ایر با چیپ M2 اپل از خود نشان داده‌اند و شاخص‌های عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امیدوارکننده‌ای داشته‌اند.

هرچند تاریخ عرضه گلکسی بوک 4 اج هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود که چیپ جدید کوالکام در اواسط سال 2024 عرضه شود و به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی تبدیل شود که به دنبال عملکرد بهبود یافته و کارآیی بالاتر هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره این لپ تاپ سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر