;
coinex

تهدید ایران ایر به ممنوعیت پرواز به اروپا در صورتی که ایران به روسیه موشک بالستیک بدهد

مقامات آمریکایی سال نو ایرانی‌ها را با تهدید آغاز گره دادند. به نظر می‌رسد که با تهدید ایران ایر به ممنوعیت پرواز به اروپا ، فروش موشک بالستیک به روسیه منتفی خواهد شد.

با اعلام یک مقام ارشد آمریکایی، کشورهای گروه 7 با هم هم‌پیمان شده تا در صورت فروش موشک بالستیک به کشور روسیه توسط ایران، قانون ممنوعیت پرواز ایران ایر به کشورهای اروپایی را اجرایی کنند. ظاهراً نگرانی‌هایی بین 7 کشور از فروش موشک به روسیه وجود دارد که این گروه بیانیه‌ای صریح و مستقیم با مضمون تهدید ایران ایر به ممنوعیت پرواز به اروپا صادر کرده است. شرح خبر را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین ویژگی های موشک خیبرشکن ؛ [+ مشخصات موشک قدر]

تهدید ایران ایر به ممنوعیت پرواز به اروپا

هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (G7) روز جمعه ۱۵ مارس در بیانیه‌ای به ایران هشدار دادند که در صورت انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه، اقدام‌هایی علیه این کشور انجام خواهند داد.

رهبران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در بیانیه‌ خود اعلام کردند:

«اگر ایران به انتقال موشک‌های بالستیک یا فناوری‌های مرتبط با آن به روسیه ادامه دهد، ما آماده پاسخگویی سریع و هماهنگ از جمله اقدام‌های جدید و مهم علیه ایران هستیم.»

همزمان مقام ارشد آمریکا روز جمعه در جمع شماری از خبرنگاران گفت که اگر ایران تصمیم به انتقال موشک‌های بالیستیک به روسیه بگیرد، پاسخ جامعه بین‌المللی سریع و شدید خواهد بود.

تهدید ایران ایر به ممنوعیت پرواز به اروپا

رویترز ماه گذشته میلادی در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک به روسیه منتقل کرده است که همکاری نظامی بین دو کشور را که هر دو تحت تحریم‌های آمریکا هستند، عمیق‌تر می‌کند.

در بیانیه کشورهای عضو گروه هفت آمده است:

«ما به شدت نگران گزارش‌هایی هستیم که بر اساس آنها ایران در حال بررسی انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری مرتبط با آن است.»

کشورهای عضو گروه هفت در ادامه با اشاره به انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه که علیه غیرنظامیان اوکراینی به کار گرفته شده است، از تهران خواستند از انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه خودداری کند.

این کشورها بر این نظرند که ایران با انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه هم باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و هم نشان‌ می‌دهد که تهران از مسکو در جنگ اوکراین حمایت می‌کند.

آمریکا نیز به ایران درباره انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه هشدار داده است.

در حال حاضر ایتالیا ریاست کشورهای عضو گروه هفت که شامل ژاپن، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا هستند را برعهده دارد.

رویترز پیش از این در گزارشی خبر داده بود که اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی اقدام‌هایی علیه ایران به دلیل انتقال تسلیحات به روسیه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تهدید ایران ایر به ممنوعیت پرواز به اروپا چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر