;
coinex

وضعیت سربازی مشمولان ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ باید سریعا مشخص شود

سازمان وظیفه عمومی با انتشار اطلاعیه‌ای، خواستار اعلام وضعیت سربازی مشمولان ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ شد. این افراد سریعاً باید وضعیت دوره ضرورت خود را مشخص کنند.

مطابق قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی، وضعیت سربازی مشمولان ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ که غایب و یا غیرغایب هستند باید هرچه سریع‌تر توسط این افراد مشخص شود. خدمت سربازی در ایران احباری است و تمامی فرزندان 18 سال به بالا می‌بایست برای انجام خدمت سربازی اعلام آمادگی کنند.

بنابر آنچه که وظیفه عمومی و تجربه می‌گوید عدم گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی عواقبی را به دنبال دارد که از جمله آن می‌توان به عدم استخدام در نهادهای دولتی، عدم دریافت وام و تسهیلات حالا هرنوع وامی که باشد، عدم دریافت مستمری، عدم دریافت جواز کسب و غیره اشاره کرد.

لازم به ذکر است که طبق قوانین، غیبت مشمول خدمت سربازی به اضافه خدمت و حتی فرار تلقی می‌شود که مدت معینی نیز برای این قانون وضع شده است. در ادامه با حزئیات خبر همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: زمان دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه شد [+ویدئو]

وضعیت سربازی مشمولان ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ باید مشخص شود

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «همه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ باید مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومیف وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.»

مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان‌ها، عدم صدور پروانه کسب و مواردی از این دست مواجه خواهند شد.

وضعیت سربازی مشمولان ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ باید مشخص شود

طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روز و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.

مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال است، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری محسوب شده و به مراجعه صالح قضائی معرفی می‌شوند.

در این اطلاعیه آمده است:

این دسته از مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی فراجا به نشانی http://www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

وضعیت سربازی مشمولان ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ باید مشخص شود

زمان خدمت سربازی در سال 1403

پیش‌تر سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که خدمت سربازی با تأیید سازمان وظیفه عمومی به 14 ماه کاهش پیدا کرده است. این خبر می‌تواند بسیاری از مشمولین خدمت سربازی را وسوسه کرده و برای انجام سربازی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص این ابلاغیه جدید چیست؟ آیا با کاهش مدت زمان سربازی، می‌تواند مشمولین را برای انجام این خدمت وسوسه کند؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر