coinex
راهنمای خرید تکراتو

افزایش 500 درصدی مبلغ جرائم رانندگی ؛ بهتر نیست ایمنی خودروها را افزایش دهید؟

رئیس پلیس راهور از افزایش 500 درصدی مبلغ جرائم رانندگی خبر داد. آنطور که مشخص است نرخ جرائم رانندگی با افزایش حقوق‌ها نگاهی همسو دارد.

سردار تیموری حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد که افزایش 500 درصدی مبلغ جرائم رانندگی در دستور کار است و به محض ابلاغ دولت سریعاً اجرایی خواهد شد. اینکه به راحتی عدد 500 درصد به زبان می‌آید، نمی‌توان خرده‌ای گرفت، زیرا قطعاً در اینگونه مسائل دولت دخیل است. افزایش نرخ جرائم رانندگی نمی‌تواند مشکلی را حل کن، زیرا بسیاری از جرائم به صورت ناخواسته و در لحظه پدید می‌آیند.

اکثریت کارشناسان بر این عقیده هستند که اگرچه افزایش نرخ جریمه می‌تواند مقدار کمی از بار جرائم را کم کنند، اما به هیچ وجه کافی نیست. این افراد می‌گویند که بهتراست در کنار بالا بردن نرخ جرائم رانندگی، نگاهی بسیار ویژه به کیفیت و ایمنی خودروها هم انداخته شود تا در صورت بروز حوادث، جان و مال افراد به یغما نرود. در ادامه با جزئیات خبر همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: جریمه نمره منفی گواهینامه چیست و چگونه پاک می شود؟

افزایش 500 درصدی مبلغ جرائم رانندگی در سال 1403

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه هدف اصلی از افزایش جرایم، بازدارندگی است، گفت:

جرائم راهنمایی و راننگی تا ۵۰۰ درصد افزایش خواهد یافت چراکه پیشنهاد آن داده شده است و به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

سردار حسینی افزود: «هدف اصلی از افزایش جرایم، بازدارندگی است. بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در شش سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.»

وی گفت:

نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و انشاءالله تا به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

افزایش 500 درصدی مبلغ جرائم رانندگی در سال 1403

مردم می‌توانند جرائم رانندگی را گزارش دهند

سردار حسینی بیان کرد در ادامه نشست با خبرنگاران بیان کرد که با فراهم شدن بستری برای دریافت گزارشات مردمی در خصوص رانندگان متخلف، اکنون افراد می‌توانند با ارسال فیلم و عکس به نشانی @PRahvar120 در بستر پیام‌رسان سروش‌پلاس، پلیس راهور را در جریان رانندگی‌های پرخطر قرار دهند.

اولویت در افزایش ایمنی خودرو است یا افزایش مبلغ جریمه؟

به نقل از تسنیم؛ قرار است تا جریمه تخلفات رانندگی افزایش پیدا کند و حتی جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شود به‌عنوان مثال جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان‌گردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

اکثر کارشناسان حوزه تصادفات معتقد هستند که افزایش جرائم رانندگی به ویژه جرائم تخلفات حادثه‌ساز عامل خوبی برای جانباختگان تصادفات است اما کافی نیست! و باید در کنار افزایش جرائم، به ایمنی خودروها و رفع نقاط حادثه خیز هم توجه شود. تا مثلث عامل جان باختگان تصادفات مهار شود.

متاسفانه تا به امروز به دلیل «عدم ایمنی حداقلی خودروهای تولید داخل» بخش بسیار زیادی از مرگ و میرها در تصادفات جاده‌ای و شهری در کشورمان به صورت مستقیم مربوط به همین فاکتور یعنی «ناایمنی خودروها» بوده و این مسئله همواره مورد تایید و تاکید پلیس بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش مبلغ جریمه های رانندگی چیست؟ آیا این شیوه می‌تواند نقشی در کاهش جرائم رانندگی داشته باشد؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    فقط یکم سربازاتون را بشتر کنید تا کار مردم همیشه در صحنه را زودتر راه بیندازند

    پاسخ