coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب با بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro همراه شما هستیم؛ یک گوشی گیمینگ متفاوت که علاوه بر قابلیت اجرای جدیدترین بازی‌ها، یک پرچمدار کامل محسوب می‌شود.

بدون شک، مدل سال گذشته ایسوس راگ فون بهترین گوشی گیمینگ بازار محسوب می‌شد، اما کاربران باید برای خرید این گوشی هزینه چشمگیری پرداخت می‌کردند. ایسوس راگ فون 8 پرو هم مثل این گوشی قیمت بسیار بالایی دارد، اما یک گوشی گیمینگ فوق العاده قوی و باکیفیت محسوب می‌شود. در عین حال، این محصول جدید ایسوس برای خلاف مدل سال پیش، یک پرچمدار تمام عیار است.

طراحی این مدل جدید به نحوی انتخاب شده که همه کاربران از آن استقبال کنند و قابلیت‌هایی مثل شارژ بی‌سیم، گواهینامه IP68 و یک سیستم دوربین قوی هم در این گوشی وجود دارد که امکان ضبط تصاویری واضح و پرنور را در محیط‌ها و شرایط مختلف فراهم می‌کند.

تغییر بعدی، باریک‌تر شدن حاشیه‌های تصویر نمایشگر است که دوربین پانچ هول در قسمت بالای آن قرار دارد. این نمایشگر جدید، یک نمایشگر 165 هرتزی AMOLED پرسرعت، بزرگ و با رنگ‌های دقیق است.

در عین حال، قابلیت‌های دیگری مثل دکمه‌ها و تجهیزات مخصوص گیمینگ هم در این سری مشاهده می‌شود. در ادامه مطلب، بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro را به صورت کامل ادامه می‌دهیم. برای آشنایی با این محصول متفاوت، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

ایسوس راگ فون 8 پرو در یک جعبه بزرگ شش ضلعی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که علاوه بر گوشی، خنک کننده AeroActive Cooler X، یک کیف مخصوص، قاب پلاستیکی مشکی، کابل USB Type-C به Type-C و یک شارژر 65 واتی PPS PD در آن قرار دارند. کاربرانی که نسخه‌های ساده‌تر مثل ایسوس راگ فون 8 یا مدل پروی بدون خنک کننده را انتخاب کنند، یک جعبه مقوایی دو تکه ساده‌تر خواهند داشت. این جعبه هم بسیار محکم است و به خوبی از گوشی حفاظت می‌کند.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro
بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

لازم به ذکر است که امسال ROG Phone 8 هم مجموعه لوازم جانبی زیادی دارد؛ از جمله یک قاب محافظ همرنگ، یک کابل USB Type-C به Type-C و یک شارژر 65 واتی. بنابراین لازم نیست برای این گوشی به دنبال لوازم جانبی باشید.

جدول زیر، مشخصات ایسوس ROG Phone 8 Pro را به صورت کامل نشان می‌دهد.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro مشخصات فنی ایسوس ROG Phone 8 Pro
طراحی و ساختار
  • 163.8 × 76.8 × 8.9 میلی‌متر
  • وزن 225 گرم
  • دو سیم کارته (نانو سیم و dual stand-by)
  • گلس جلو (گوریلا گلس ویکتوس 2)، قسمت پشت گلس (گوریلا گلس) و فریم آلیاژ آلومینیومی
  • گواهینامه IP68، مقاوم در برابر نفوذ گردوغبار و آب (برای 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری)
  • 341 مینی ال‌ای‌دی قابل تنظیم در قسمت پشت
  • منطقه‌های حساس به فشار (تریگرهای گیمینگ)
  • رنگ بندی مشکی فانتوم
نمایشگر
  • LTPO AMOLED، قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 165 هرتز، HDR10، روشنایی 2500 نیت (peak)
  •  6.78 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 88.2 درصد
  • رزولوشن 2400×1080 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 388 ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 14
تراشه
  •  اسنپدراگون 8 نسل 3 (4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای  (1 هسته 3.3 گیگاهرتزی کورتکس X4 و 3 هسته 3.2 گیگاهرتزی کورتکس A720 و 2 هسته 3 گیگاهرتزی کورتکس A720 و 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی کورتکس A520)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 750
رم و حافظه داخلی
  • رم 16 گیگابایتی با حافظه 512 گیگابایتی
  • رم 24 گیگابایتی با حافظه 1 ترابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، دیافراگم f/1.9، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و OIS گیمبال
  • 32 مگاپیکسل، تله فوتو، دیافراگم f/2.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، OIS و زوم نوری 3x
  • 13 مگاپیکسل، اولترا واید، 120 درجه، دیافراگم f/2.2
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 8k با نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4k با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30، 60، 120 و 240 فریم بر ثانیه، 720 پیکسل با نرخ 480 فریم بر ثانیه، +HDR10 و gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 32 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/2.5
  • HDR و پانوراما
  • ضبط ویدیوی1080 پیکسل با نرخ 30 60 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 5500 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 65 وات، PD3.0، PPS، QC5، شارژ 100 درصد ظرف 39 دقیقه (طبق تبلیغات کمپانی)
  • شارژ بی‌سیم 15 وات (Qi)
  • شارژ معکوس 10 وات
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7، سه باند و وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.4، A2DP ،LE ، aptX HD با aptX بدون اتلاف و aptX تطبیق‌پذیر
  • NFC دارد
  • رادیو ندارد
  • GPS (L1+L5), BDS (B1I+B1c+B2a), GALILEO (E1+E5a), QZSS (L1+L5), NavIC (L5), GLONASS
  • USB Type-C (کنار گوشی)، DisplayPort 1.4، USB Type-C (پایین گوشی) و OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، قطب نما، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ
قیمت ایسوس ROG Phone 8 Pro حدود 1190 یورو – 88 تا 111 میلیون تومان (در زمان نگارش این مقاله)

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro از نظر طراحی

بررسی ROG Phone 8 Pro نشان می‌دهد که ایسوس برای این گوشی از طراحی ساده‌تری استفاده کرده چون متوجه شده که بیشتر کاربران مایل نیستند همه جا یک گوشی گیمینگ همراه داشته باشند. حتی گیمرها هم گوشی‌هایی با طراحی ساده‌تر را بیشتر می‌پسندند.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

همین طراحی ساده‌تر نسبت به سری قبل، جذابیت این گوشی را افزایش داده اما این گوشی همچنان 8.9 میلی‌متر ضخامت و 225 گرم وزن دارد در نتیجه ضخامت آن در حد رد مجیک 9 پرو و گلکسی اس 23 اولترای سامسونگ است.

در عین حال، لبه‌های گردتر، رنگ‌های سنگین‌تر و رویه درخشان مدل پرو، باعث شده که این گوشی برای اشخاصی که طراحی‌های ساده‌تر را می‌پسندند، جذابیت بیشتری داشته باشد.

ایسوس راگ فون 8 پرو، سیستم نورپردازی RGB ندارد و در مقابل، در بخش کوچکی از کاور پشت این گوشی، 341 ال‌ای‌دی سفید کوچک به کار رفته که ایسوس به آن AniMe Vision می‌گوید. این چراغ‌ها در حالت پیش‌فرض خاموش هستند و بعید است که دیگران متوجه وجود آنها شوند. هنگام روشن شدن هم، می‌توانند اطلاعاتی را درباره زمان گوشی، وضعیت شارژ، اعلان‌های دریافتی و غیره ارایه دهند که می‌توان آنها را در اپلیکیشن Armoury Crate تنظیم کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی به کار رفته در ایسوس ROG Phone 8 Pro که به عمومی‌تر شدن کاربرد آن کمک می‌کند، گواهینامه IP68 است که مقاومت آن را در برابر نفوذ آب افزایش می‌دهد.

برای رسیدن به این سطح، درگاه AeroActive Portal موجود در ایسوس راگ فون 7 Ultimate حذف شده چون هنگام اتصال سیستم خنک کننده، اجزای داخلی گوشی را در معرض تماس با عناصر بیرونی قرار می‌دهد. راگ فون 8 پرو هم مجهز به سیستم خنک کننده است اما فقط گرما را از سطح پشت گوشی تخلیه می‌کند. حالا سطح خنک کننده، 2.6 برابر بزرگتر شده و سرعت فن هم کمی افزایش پیدا کرده است.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

یکی از امکانات حذف شده از نسخه جدید این سیستم خنک کننده، دو دکمه فیزیکی قابل تنظیم آن است و حالا این سیستم به جای 4 دکمه، 2 دکمه دارد.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro نشان می‌دهد که کوچکتر شدن حاشیه‌های تصویر اطراف نمایشگر این گوشی، ابعاد آن را حدود 10 میلی‌متر نسبت به سری قبل کاهش داده؛ اما این تغییر باعث شده که برش دوربین سلفی، روی نمایشگر قرار بگیرد.

یکی دیگر از تأثیرات این تغییر طراحی، در سیستم اسپیکر گوشی مشاهده می‌شود. ایسوس راگ فون 8 پرو دارای یک سیستم اسپیکر استریو است که یکی از آنها در قسمت پایین گوشی قرار گرفته و امکان مسدود شدن آن هنگام به دست گرفتن گوشی در حالت افقی قرار دارد.

اما دو مورد از عناصر مهم طراحی این سری، همچنان در این گوشی حفظ شده‌اند. یکی از این عناصر، Air Triggers است که در قالب یکسری دکمه در لبه بالایی گوشی قرار گرفته است. می‌توان این دکمه‌ها را به کنترل‌های داخل بازی‌های مختلف نگاشت کرد که برای بازی‌های سبک MOBA و شوترهای رقابتی بسیار مفید هستند.

قابلیت مخصوص گیمینگ بعدی، پورت USB-C جانبی قرار گرفته در لبه بلندتر گوشی، در سمت مخالف Air Trigger است. این قابلیت باعث شده که استفاده از ابزارهای جانبی، هنگام اجرای بازی به صورت افقی بسیار راحت باشد. یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم برای شنیدن صدا با تأخیر کمتر در این گوشی وجود دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro از نظر نمایشگر

همانطور که در جدول مشخصات فنی ایسوس ROG Phone 8 Pro مشاهده می‌کنید، این گوشی دارای یک نمایشگر 6.78 اینچی E6 OLED است. این نمایشگر، با رزولوشن 1080×2400 پیکسل (FHD+) تصویر بسیار واضحی ندارد؛ به خصوص در مقایسه با سایر گوشی‌های هم قیمت ایسوس ROG Phone 8 Pro.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

در عین حال، نمی‌توان ایراد زیادی به کیفیت تصویر این نمایشگر وارد کرد. اوج روشنایی این نمایشگر در سناریوهای HDR به 2500 نیت و در حالت روشنایی سطح بالا به 1600 نیت می‌رسد که این حالت در صورت روشن بودن تنظیمات خودکار روشنایی، در روزهای آفتابی فعال می‌شود.

در صورت غیرفعال بودن تنظیمات خودکار روشنایی، حداکثر سطح روشنایی تصویر 775 نیت است که رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود. برای مقایسه، رد مجیک 9 پرو، 445 نیت روشنایی دارد.

همچنین، بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro نشان می‌دهد که تصویر نمایشگر این گوشی کاملاً طبیعی بوده و رنگ‌های دقیقی دارد.

پنل ایسوس راگ فون 8 پرو، LTPO است و بسته به کاربرد، قابلیت تغییر نرخ نوسازی تصویر را برای کاربردهای معمولی دارد (از 1 تا 120 هرتز). این قابلیت باعث می‌شود که هنگام انجام کارهای غیر گیمینگ، سطح مصرف انرژی به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

اما در حالت گیمینگ، نرخ نوسازی تصویر به 165 هرتز هم می‌رسد. البته در حال حاضر، بازی‌های زیادی با نرخ بیشتر از 120 هرتز وجود ندارند؛ اما وجود این قابلیت باعث شده که ایسوس راگ فون 8 پرو، برای بازی‌های آینده کاملاً مجهز باشد.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro از نظر نرم‌افزار

همانطور که در جدول مشخصات ایسوس ROG Phone 8 Pro مشاهده می‌کنید، این گوشی با اندروید 14 و رابط کاربری مخصوص ایسوس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro نشان داده که کار کردن با این رابط کاربری و تنظیم اولیه آن نسبت به راگ فون 7 Ultimate بسیار راحت‌تر است.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

در ابتدای تنظیم و راه‌اندازی گوشی، امکان انتخاب حالت دلخواه را بین پنل تنظیمات فوری بهینه‌سازی شده ایسوس یا خود اندروید دارید.

در مجموع، ROG UI شباهت زیادی به Zen UI موجود در Zenfone 10 دارد اما یکسری تغییر جزئی در این نسخه مشاهده می‌شود از جمله والپیپرهای گیمری و اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده‌ای مثل گالری و Link. یکسری اپلیکیشن متفرقه هم در این نسخه از پیش نصب شده‌اند مثل اینستاگرام و فیسبوک؛ اما تعداد آنها به هیچ وجه زیاد و اغراق آمیز نیست.

مهم‌ترین اپلیکیشن برای گیمرها، Armoury Crate است که می‌توانید در آنها حالت‌های عملکردی و تنظیمات Air Trigger را انتخاب کرده و یا ماکروهای دلخواه را برای بازی‌ها بارگذاری کنید.

همچنین، می‌توانید با کشیدن انگشت از گوشه تصویر به پایین، Armoury Crate UI را در بازی‌ها باز کنید که ابزار بسیار مفیدی برای تنظیم دقیق کنترل‌های Air Trigger است.

ایسوس وعده داده که این گوشی، 2 سال آپدیت مهم سیستم‌عامل را دریافت می‌کند (یعنی تا اندروید 16) به همراه 4 سال آپدیت امنیتی. این مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری برای گوشی ایسوس راگ فون 8 پرو که امکانات سخت‌افزاری بسیار پیشرفته‌ای دارد، کاملاً محدود است. بعلاوه، در حال حاضر کاربران تلفن‌های همراه را برای بیشتر از 2 سال نگه می‌دارند؛ در نتیجه این میزان پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار کمتر از استانداردهای مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro از نظر عملکرد

نقد و بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro را با نگاهی به عملکرد این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که انتظار می‌رود، این گوشی ایسوس از این نظر توانمندی زیادی داشته و نقطه ضعف چندانی در آن مشاهده نمی‌شود.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

در واقع، ایسوس ROG Phone 8 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 3 ساخته شده که برترین چیپ‌ست سال 2024 است. بالاترین مدل نسخه Pro این گوشی در کنار این چیپ‌ست 24 گیگابایت رم دارد که رقم چشمگیری محسوب می‌شود. این امکانات سخت‌افزاری قوی، باعث شده که ایسوس راگ فون 8 پرو در تست‌های بنچمارک به بهترین امتیازها دست پیدا کند.

در تست سی‌پی‌یوی گیک‌بنچ، امتیاز به دست آمده توسط این گوشی 7200 است که در سطح رد مجیک 9 پرو و آیفون 15 پرو قرار دارد.

در تست‌های جی‌پی‌یوی GFXBench هم این گوشی در حالت on-screen رد مجیک 9 پرو را شکست داده و در حالت off-screen با آن در یک سطح قرار گرفته است. ممکن است دلیل این اختلاف، بالاتر بودن رزولوشن رد مجیک 9 پرو باشد.

در تست حفظ عملکرد، 3DMark Solar Bar، راگ فون 8 پرو به امتیاز 92.2 درصد دست پیدا کرده که نشان دهنده قابلیت خوب این گوشی برای حفظ عملکرد خودش در طولانی مدت و تحت بار سنگین است.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

این نتایج نسبت به پرچمدارهای معمولی که اکثراً در محدوده 70 تا 80 درصد قرار دارند، بسیار بهتر است اما رد مجیک 9 پرو در این تست به امتیاز 99.7 درصد رسیده است. احتمالاً دلیل این اختلاف این است که راگ فون، سیستم خنک کننده ادغام شده ندارد. این گوشی در حالت متصل بودن سیستم AeroActive Cooler X، در همین تست موفق به کسب امتیاز 98.3 درصد شده است.

لازم به ذکر است که در پایان این تست جی‌پی‌یوی 20 دقیقه‌ای، دمای راگ فون 8 پرو کاملاً افزایش پیدا کرده تا حدی که نگه داشتن آن در دست کاملاً سخت است. این نکته برای گیمرهای حرفه‌ای که معمولاً مدت زیادی بازی انجام می‌دهند، اهمیت بیشتری دارد.

در مجموع بررسی گوشی ایسوس ROG Phone 8 Pro نشان داده که این گوشی از نظر عملکردی جزء بهترین‌های موجود در بازار است. این محصول ایسوس، فقط کمی نسبت به رد مجیک 9 پرو ضعیف‌تر عمل می‌کند؛ مگر اینکه بالاترین سطح آن را خریده و برای آن از فن AeroActive Cooler X استفاده کنید. البته بدون این تجهیزات هم ایسوس راگ فون 8 پرو قابلیت اجرای همه بازی‌های مدرن را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی دارد.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro از نظر صدا

متأسفانه، استفاده از نمایشگری با حاشیه‌های باریک‌تر در ایسوس راگ فون 8 پرو باعث شده که سیستم صوتی این گوشی نسبت به قبل ضعیف‌تر باشد چون این گوشی مثل قبل، فضای کافی را برای درج سیستم دو اسپیکره بزرگ ندارد.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

همانطور که در جدول مشخصات فنی ایسوس ROG Phone 8 Pro مشاهده می‌کنید، این گوشی هم یک سیستم اسپیکر استریو دارد اما قبلاً این سیستم متقارن بود و درایورهای بزرگی در دو سمت آن نصب شده بود. در نسخه جدید، یک اسپیکر رو به جلو نصب شده و اسپیکر دیگر رو به قسمت پایین قرار گرفته در نتیجه صدای این سیستم متوازن نیست. همچنین، ابعاد باکس این اسپیکرها کمی متفاوت است.

با وجود چنین تغییراتی و اینکه صدای راگ فون 8 پرو به اندازه مدل قبلی قوی نیست، اما باز هم خروجی صدای این گوشی کاملاً خوب و قدرتمند است.

در تنظیمات ایسوس راگ فون 8 پرو حالت‌های از پیش تنظیم شده مختلفی برای صدا وجود دارد؛ از جمله حالا مخصوص بازی، موزیک، سینما و غیره. همچنین، این گوشی مجهز به تکنولوژی حذف نویز هوش مصنوعی ایسوس است که عملکرد بسیار خوبی دارد. می‌توانید از این سیستم برای حذف صداهای اضافه در هنگام تماس تلفنی با اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید.

این سیستم حذف نویز دو طرفه است یعنی هم امکان حذف سروصداهای اضافه را از تماس‌های ورودی دارد و هم می‌تواند هنگام ضبط با میکروفون، صداهای ناخواسته را حذف کند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro از نظر باتری

نقد و بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro را با نگاهی به مشخصات باتری این گوشی ادامه می‌دهیم. تغییر طراحی این گوشی باعث کاهش اندازه باتری نسبت به سری قبل شده و حالا به جای یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی، در این مدل جدید یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی داریم.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

بدون شک، ارتقای بهره‌وری چیپ‌ست گوشی و تکنولوژی نمایشگر آن در کاهش مصرف انرژی این گوشی تأثیر دارد؛ اما باز هم ماندگاری شارژ این مدل نسبت به قبل مقداری کمتر است.

بررسی ROG Phone 8 Pro و تجربه کار با این گوشی نشان داده که پس از یک روز استفاده متوسط از این گوشی با میانگین زمان فعال (از نظر روشن بودن نمایشگر و کار کردن با گوشی) حدود 4 ساعت، تقریباً 50 درصد از شارژ آن باقی می‌ماند که به هیچ وجه رقم کمی نیست.

شارژر 65 واتی این گوشی هم ظرف 40 دقیقه آن را به صورت کامل شارژ می‌کند.

راگ فون 8 پرو قابلیت شارژ بی‌سیم 15 واتی را هم دارد که برای گیمینگ بسیار مفید است.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro از نظر دوربین

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro نشان می‌دهد که این گوشی مجهز به سیستم دوربین قوی‌تر از قبل شده که جزئیات آن را در جدول مشخصات ایسوس راگ فون 8 پرو مشاهده می‌کنید. ترکیب این حسگرهای جدید و علم پردازش تصویر قوی ایسوس، منجر به تولید تصاویری واضح و پرنور در شرایط مختلف می‌شود.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

تصاویر شب دوربین ایسوس راگ فون 8 پرو هم کیفیت و جزئیات زیادی دارند و بزرگتر شدن اندازه حسگر و سیستم لرزشگیر قوی گوشی، به بهبود کیفیت تصاویر کمک می‌کنند.

در صورت استفاده از حالت Hyper Steady، سیستم لرزشگیر بسیار قوی‌تر عمل کرده و با استفاده از تکنولوژی لرزشگیر الکترونیک (EIS) لرزش و حرکات شدید تصویر را از بین می‌برد. امکان ضبط ویدیوهای 8k با نرخ 24 فریم بر ثانیه و 4k با نرخ 60 فریم بر ثانیه با این گوشی وجود دارد اما حالت Hyper Steady فقط برای رزولوشن 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه قابل استفاده است.

یکی دیگر از تغییرات این سری، اضافه شدن دوربین تله فوتوی 32 مگاپیکسلی 3x است. بررسی گوشی ایسوس ROG Phone 8 Pro نشان داده که این دوربین، تصاویر واضح و شفافی ثبت می‌کند که کاملاً به حسگر اصلی شباهت دارند.

تنها نقطه ضعف دوربین این گوشی، حسگر 13 مگاپیکسلی اولتراواید آن است که در مقایسه با دو حسگر دیگر، از نظر جزئیات، محدوده پویا و تم رنگی ضعیف‌تر عمل می‌کند. در عین حال، ایسوس این دوربین را مجهز به یک لنز freeform کرده که اعوجاج تصویر را در قسمت لبه‌ها کاهش می‌دهد.

سیستم پردازش تصویر هوش مصنوعی ایسوس هم هر از گاهی در تشخیص صحنه‌ها دچار اشتباه می‌شود؛و مثلاً ممکن است با حسگرهای اصلی و تله فوتو، تصویر بیش از حد نورپردازی شود، اما دوربین اولترا واید کاملاً متفاوت عمل کند.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی ایسوس راگ فون 8 پرو هم تا حدی از نظر شارپ کردن سوژه‌ها ضعیف‌تر عمل می‌کند که این شرایط کمی روی رنگ پوست تأثیر نامطلوب دارد. لازم به ذکر است که علاوه بر حالت معمولی، می‌توانید با این دوربین در حالت 0.7x هم عکاسی کنید؛ در نتیجه برای گرفتن سلفی با منظره یا سلفی‌های گروهی، انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت.

در مجموع، ایسوس ROG فون 8 پرو از نظر دوربین قابلیت رقابت با آیفون 15، گوگل پیکسل 8 پرو یا گلکسی اس 23 اولترای سامسونگ را ندارد؛ اما با توجه به سابقه ضعیف گوشی‌های گیمینگ در زمینه عکاسی و فیلمبرداری، پیشرفت ایسوس در این زمینه قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro از نظر قیمت و محصولات رقیب

قیمت ایسوس ROG Phone 8 Pro با پیکربندی 16/512 گیگابایت، 1199 دلار است و قیمت بالاترین مدل این گوشی که مجهز به 24 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی است، به 1500 دلار می‌رسد. قیمت سیستم AeroActive Cooler X هم به تنهایی 100 دلار است. این گوشی در بازار ایران با قیمت 88 تا 111 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro

می‌توان گفت که مهم‌ترین رقیب این گوشی، رد مجیک 9 پرو است که قیمت آن با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 649 دلار است. این گوشی هم مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون 8 نسل 3، یک باتری بزرگتر 6500 میلی‌آمپرساعتی و یک سیستم خنک کننده داخلی است. اما بر خلاف راگ فون 8، گواهینامه IP68، دوربین تله فوتو یا سیستم شارژ بی‌سیم ندارد.

در عین حال، برای اجرای بازی‌های سنگین نیازی به خرید یک گوشی گیمینگ ندارید و می‌توانید پرچمدارهایی مثل گلکسی اس 23 اولترا یا حتی نسخه 24 اولترا را بخرید.

گزینه بعدی، آیفون 15 پرو مکس است که قابلیت اجرای بازی‌های سنگین را با سرعت بالا دارد و در عین حال، مجهز به یک نمایشگر و سیستم اسپیکر قوی، گواهینامه IP68 و دوربین بسیار حرفه‌ای و باکیفیت است.

جمع‌بندی

پس از پایان بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro می‌توان گفت که این محصول ایسوس، یک گوشی گیمینگ کامل با سرعت بسیار بالا است اما آنچه که باعث جذابیت بیشتر این گوشی شده، رویکرد جدید ایسوس است. در واقع این گوشی، اولین گوشی گیمینگی است که با داشتن امکاناتی مثل طراحی جدید، دوربین قوی، شارژ بی‌سیم و گواهینامه IP68 برای کاربردهای روزمره هم کاملاً مناسب است.

سوالات پرتکرار

قیمت ایسوس ROG Phone 8 Pro چقدر است؟

قیمت ایسوس راگ فون 8 پرو با پیکربندی 16/512 گیگابایت، 1199 دلار است و قیمت بالاترین مدل این گوشی که مجهز به 24 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی است، به 1500 دلار می‌رسد. این گوشی در بازار ایران با قیمت 88 تا 111 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ایسوس راگ فون 8 پرو چند سال پشتیبانی نرم‌افزاری دارد؟

این گوشی، 2 سال آپدیت مهم سیستم‌عامل را دریافت می‌کند (یعنی تا اندروید 16) به همراه 4 سال آپدیت امنیتی.

ایسوس ROG Phone 8 Pro چه پردازنده‌ای دارد؟

ایسوس ROG Phone 8 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 3 ساخته شده که برترین چیپ‌ست سال 2024 است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی ایسوس ROG Phone 8 Pro چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر