coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ و کوالکام 20 درصد سرعت 5G را افزایش داده اند

سامسونگ و کوالکام پروژه جدیدی را آغاز کردند. مشخصات 3GPP Release 17 برای 5G برخی ارتقاءهای عمده را معرفی کرد، از جمله پشتیبانی از 1024 QAM، که سرعت انتقال داده بالاتر را ممکن می‌کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، با استفاده از فناوری Samsung 5G vRAN که روی فرکانس‌های 2.1 گیگاهرتز (FDD) و 3.5 گیگاهرتز (TDD) و واحد آزمایشی با مودم Snapdragon X75 اجرا می‌شود، این دو شرکت به سرعت 485 مگابیت در ثانیه با پهنای باند 20 مگاهرتز دست یافتند. این مقدار 20 درصد بیشتر از چیزی است که امروزه با 256 QAM در شبکه های 5G در دسترس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: سامسونگ از سریع‌ترین رم هوش مصنوعی رونمایی کرد

این اولین بار در صنعت است که در یک باند FDD (فرکانس-تقسیم دوبلکس در مقابل تقسیم زمانی دوبلکس) یافت شده است.

با این حال، به یاد داشته باشید که این سرعت با استفاده از تنها 20 مگاهرتز به دست آمده و مودم‌های مدرن قادرند چندین جریان را ترکیب کنند تا توانایی انتقال بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، در سال گذشته، این دو شرکت ترکیب 4x downlink و 2x uplink را نشان دادند که شگفت انگیز است.

سامسونگ می‌گوید که در حال آزمایش 1024 QAM در پیکربندی های سنتی RAN نیز هست و انتظار دارد این فناوری تا پایان سال جاری به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

در واقع تنظیمات سنتی RAN به تنظیمات مربوط به شبکه‌های رادیویی دسترسی (RAN) سنتی یا معمولی اشاره دارد که در آن‌ها از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متمرکز استفاده می‌شود. این تنظیمات شامل مسائلی مانند مدیریت فرکانس‌ها، قدرت سیگنال، تخصیص منابع، مدیریت هماهنگی بین سلول‌ها و سایر پارامترهای مربوط به عملکرد شبکه‌های ارتباطی می‌شود. در مقایسه با راهکارهای نوینی مانند شبکه‌های مجازی‌سازی شده (مانند vRAN)، تنظیمات سنتی RAN ممکن است از انعطاف پذیری و بهره‌وری کمتری برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره سامسونگ و کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر