coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیفون از هواوی شکست خورد؛ کاهش فروش 19 درصدی اپل در بازار چین

در سه ماهه اول سال 2024، اپل با موانع قابل توجهی در بازار گوشی‌های هوشمند چین مواجه شد. کاهش فروش 19 درصدی اپل در بازار چین در واقع بدترین عملکرد این شرکت از سال 2020 را رقم زده است.این نزول منجر به کاهش سهم بازار اپل از 19.7 درصد به 15.7 درصد نسبت به سال گذشته شد و اپل را به رده سوم و بعد از ویوو و آنر منتقل کرد. کاهش فروش آیفون را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد. یکی از این عوامل به ممنوعیت استفاده کارمندان از محصولات آیفون مرتبط می‌شود. البته تلاش هواوی مبنی بر بروز بودن و استفاده از فناوری‌های مختلف در محصولاتش را نمی‌تواند نادیده گرفت.


بیشتر بخوانید: 


کاهش فروش 19 درصدی اپل

هواوی در این مدت توانست فروش خود را به میزان قابل توجهی 69.7 درصدی افزایش دهد که این میزان را مدیون فروش سری میت 60 است که یکی از بهترین گوشی های هواوی 2024 به شمار می‌رود. این افزایش، هواوی را به رده چهارم در سهم بازار انداخت و 15.5 درصد از بازار را به دست آورد.

علاوه بر این، تقاضای کمتر برای دستگاه‌های اپل نیز به افت فروش کمک کرد. با وجود تلاش‌ها برای جذب مصرف‌کنندگان با کمپین‌های تخفیف و حمایت‌های تا 1،300 یوان (180 دلار)، اپل همچنان برای حفظ خود در بازار چین با مشکل روبرو بود.

هرچند که تحلیلگران موسسه Counterpoint Research  می‌گویند که اپل می‌تواند با ارائه گزینه‌های رنگی و تبلیغات تاثیرگذارتر دوباره جایگاه خود را به دست بیاورد.

حالا تمام چشم‌ها به گزارش درآمدی اپل در 2 می دوخته شده؛ جایی که سرمایه‌گذاران منتظر شنیدن راهکارهای مقابله با این بحران هستند. از آنجایی که بازار چین یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی اپل به شمار می‌رود ارائه راهبردهای هدفمند می‌تواند سرنوشت این غول فناوری آمریکایی را رقم بزند

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر