coinex
راهنمای خرید تکراتو

مراقب تراشه کارت سوخت باشید؛ رواج انواع کلاهبرداری از طریق کارت سوخت

در حال حاضر، یک موضوع نگران‌کننده برای کاربران جایگاه‌های سوخت به وجود آمده است که توجه بیشتری به این مسئله را می‌طلبد. آنطور که در گزارش شده، کلاهبرداران با جابه‌جایی تراشه کارت سوخت ، سوخت موجود در کارت‌ها را خالی می‌کنند.طبق گزارش‌های جمع‌آوری شده، مدتی بعد از سوخت‌گیری، برخی از مردم متوجه می‌شوند که کارت سوخت آن‌ها خالی است. روش این کلاهبرداری به این شکل است که بعضی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه سوخت کارت سوخت را از آن‌ها دریافت می‌کند. سپس پس از سوخت‌گیری، کارت را به راننده باز می‌گرداند. اینجاست که مشکل به وجود می‌آید؛ زیرا برای سوخت‌گیری بعدی با کارتی که سوخته است مواجه می‌شوند.

به این‌ترتیب از آنجایی که تراشه کارت سوخت به سرقت رفته، تا صدور کارت سوخت المثنی، فردی که تراشه را به سرقت برده، امکان استفاده از بنزین موجود در آن کارت را دارد.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از شهروندان خواسته است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، این موضوع را به شماره ۰۹۶۲۷ گزارش دهند. این شرکت همچنین تأکید کرده است که باید همواره به مسائل ایمنی توجه داشته و از کارت سوخت شخصی خود استفاده کرد. این کارت‌های هوشمند صرفاً برای موارد اضطراری طراحی شده‌اند و بهتر است از در اختیار گذاشتن آن‌ها به دیگران خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر