coinex
راهنمای خرید تکراتو

اولین داروی رشد مجدد دندان به مرحله آزمایش بالینی رسید

کاتسو تاکاهاشی، سرپرست بخش دندانپزشکی و جراحی دهان در بیمارستان «کیتانو» ژاپن، رسما اعلام کرد که آزمایش‌های بالینی بر روی اولین داروی رشد مجدد دندان رسما از سپتامبر (شهریور) در بیمارستان دانشگاه کیوتو آغاز خواهد شد.گفته می‌شود در صورت موفقیت در آزمایش‌های بالینی این داروی به بیمارانی داده خواهد شد که دچار نقص مادرزادی دندان هستند. محققان این پروژه امیدوارند با فروش اولین داروی رشد مجدد دندان در سال 2030 به افراد زیادی که با این چالش مواجه هستند کمک کنند.


بیشتر بخوانید:


اولین داروی رشد مجدد دندان

با توجه به اظهارات بیمارستان کیوتو، محققان قصد دارند مراحل آزمایشات بالینی را با دقت و بررسی دقیق از ماه سپتامبر امسال تا ماه آگوست سال آینده ادامه دهند. این آزمایشات با شرکت 30 نفر از افرادی که بین سنین 30 تا 64 سال دارند، صورت می‌گیرد.

یکی از نکات مهم این آزمایشات این است که افراد شرکت‌کننده باید حداقل یک دندان عقب داشته باشند تا در صورت اثرگذاری دارو و شروع رشد دندان، هیچ مشکلی پیش نیاید. همچنین، تا به امروز هیچ عارضه جانبی عمده‌ای از این دارو در مطالعات حیوانی تأیید نشده است.

در مرحله بعد، این دارو به بیمارانی که با کمبود مادرزادی دندان مواجه هستند، تجویز خواهد شد. محققان در نظر دارند که سوژه‌های آزمایش را به افرادی که حداقل 4 دندان از بدو تولد را از دست داده‌اند و بین 2 تا 7 سال سن دارند، محدود کنند.

داروی رشد مجدد دندان از پروتئینی به نام USAG-1 استفاده می‌کند که مانع رشد دندان‌ها می‌شود. امیدواری این تیم پژوهشی این است که این دارو در آینده به افرادی که به‌دلیل بیماری‌های مادرزادی یا جراحی‌های دندان، آن را از دست داده‌اند، کمک کند.

کاتسو تاکاهاشی، رئیس بخش دندان‌پزشکی و جراحی دهان در بیمارستان کیتانو، اظهار داشت: «ما قصد داریم با تولید اولین داروی رشد مجدد دندان به افرادی که از نبود یا از دست دادن دندانشان رنج می‌برند کمک کنیم. این اتفاق می‌تواند قدم مهمی در جهت رفع دائمی مشکلات این چنینی باشد.»

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر