coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی وان پلاس 12R ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب با بررسی وان پلاس 12R همراه شما هستیم و پس از آشنایی با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی، ارزش خرید آن را ارزیابی می‌کنیم.

در گذشته، معمولاً گوشی‌های سری R نسخه ری‌پکیج شده وان پلاس Ace مخصوص چین بودند و صرفاً در هندوستان به فروش می‌رسیدند. سری وان پلاس Ts هم نسخه مخصوص چین داشت، اما گوشی‌های این سری در دسترس کاربران بیشتری در سطح جهان قرار می‌گرفتند.

ظاهراً وان پلاس 12R ویژگی‌های هر دو گروه را دارد. این گوشی تقریباً همزمان با پرچمدارها عرضه شده و جایگزین نسخه چینی وان پلاس Ace 3 است. اما قرار است این محصول هم مثل Ts در بازارهای زیادی از جمله آمریکا و بخش‌هایی از اروپا فروخته شود.

از جمله مشخصات OnePlus 12R می‌توان به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی، سرعت شارژ 100 وات و گواهینامه ضد آب IP54 اشاره کرد. همچنین طبق تبلیغات، در این گوشی از «پیشرفته‌ترین نمایشگر وان پلاس» تا به امروز استفاده شده است. در این مطلب با بررسی وان پلاس 12R که از بهترین گوشی های وان پلاس 2024 است، همراه شما هستیم و مشخصات و امکانات این گوشی را به طور کامل بررسی می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی وان پلاس 12R

جعبه وان پلاس 12R شباهت زیادی به جعبه گوشی‌های سری 12 دارد؛ اما هر دو قسمت جعبه این گوشی قرمز هستند. روی این جعبه، نشان بزرگ 12R به چشم می‌خورد و لوگوی ساده‌تر وان پلاس در گوشه سمت چپ آن قرار دارد. داخل این جعبه، شارژر پرسرعت 100 واتی (با حداکثر سرعت 80 وات برای برق 110 ولتی) و یک کابل USB-A-to-C قرار دارد.

بررسی وان پلاس 12R
بررسی وان پلاس 12R

مشخصات OnePlus 12R را در جدول زیر مشاهده می‌کنید و در ادامه مطلب، بررسی این گوشی را از زوایای مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی وان پلاس 12R مشخصات فنی وان پلاس 12R
طراحی و ساختار
  • 163.3 × 75.3 × 8.8 میلی‌متر
  • وزن 207 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس 2)، فریم آلومینیوم، پنل پشت شیشه‌ای
  • کواهی IP64 (مقاوم در برابر نفوذ گردغبار و آب)
  • دو سیم کارته (نانو سیم و dual stand by)
  • رنگ بندی خاکستری، آبی، بنفش
نمایشگر
  • LTPO4 AMOLED، قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، +HDR10 و دالبی ویژن، حداکثر روشنایی 4500 نیت
  •  6.78 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 90.9 درصد
  • رزولوشن 2780×1264 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 450 ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با رابط کاربری OxygenOS 14
تراشه
  •  اسنپدراگون 8 نسل 2 (4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 1 هسته 3.2 گیگاهرتزی کورتکس X3 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتزی کورتکس A715 و  2 هسته 2.8 گیگاهرتزی کورتکس A710 و 3 هسته 2 گیگاهرتزی کورتکس A510
  • پردازنده گرافیکی Adreno 740
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • رم 16 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل واید، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار لیزری، لرزشگیر OIS، فوکوس خودکار با تشخیص فاز چند محوره
  • 8 مگاپیکسل اولترا واید با پوشش 112 درجه، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4k با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30، 60، 120 و 240 فریم بر ثانیه، پشتیبانی از OIS و gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 16 مگاپیکسل واید، دیافراگم f/2.4
  • HDR و پانوراما
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه، gyro-EIS
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 5500 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 100 وات – شارژر 100% ظرف 26 دقیقه (طبق تبلیغات کمپانی)
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6/7، دو باند
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE ، aptX HD
  • NFC دارد
  • رادیو ندارد
  • GPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS
  • USB Type-C 2.0
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، قطب نما، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ، طیف رنگی
قیمت وان پلاس 12R حدود 500 دلار

بررسی وان پلاس 12R از نظر طراحی

بررسی گوشی وان پلاس 12R نشان می‌دهد که زبان طراحی این گوشی شبیه به مدل 12 است که وان پلاس در طراحی آن، از نسل قبل الهام گرفته بود. خاص‌ترین عنصر طراحی موجود در این گوشی، طراحی سیستم دوربین آن است؛ اما این دوربین به اندازه دوربین 12 سه بعدی به نظر نمی‌رسد.

بررسبررسی گوشی وان پلاس 12Rی وان پلاس 12R

قسمت روی 12R هم مثل 12 با گوریلا گلس ویکتوس 2 حفاظت شده و دارای یک فریم آلومینیومی است. به نظر می‌رسد که پشت گوشی هم با گلس پوشانده شده باشد، اما نوع آن مشخص نیست. این گوشی وان پلاس برای حفاظت در برابر آسیب‌های ناشی از پاشیدن آب و مایعات، گواهینامه IP64 دارد.

رنگ‌های وان پلاس 12R شامل آبی و خاکستری هستند. پنل براق این گوشی لک اثر انگشت را به راحتی به خود جذب می‌کند؛ اما رنگ روشن این گوشی باعث شده که چنین لک‌هایی چندان قابل توجه نباشند.

بررسی وان پلاس 12R و تجربه کار با این گوشی نشان می‌دهد که کار کردن با نمایشگر این گوشی که طراحی منحنی شکل دارد، سخت نیست؛ هر چند ممکن است بعضی از کاربران چنین دیدگاهی نداشته باشند.

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر وان پلاس 12R از نوع اپتیکال است و نسبتاً بالا درج شده – طوری که دسترسی به آن بدون نیاز به تلاش زیاد ممکن است. در مجموع، این حسگر عملکرد قابل اطمینانی دارد، اما ممکن است هر از گاهی در تشخیص اثرانگشت دچار وقفه‌هایی جزئی شود.

اسلایدر تنظیم هشدار که همیشه پای ثابت این سری بوده، در 12R هم وجود دارد. وان پلاس مدعی شده که این اسلایدر را به سمت چپ گوشی منتقل کرده تا با قرار گرفتن آنتن گوشی در سمت راست، آنتن دهی گوشی هنگام اجرای بازی‌ها در حالت افقی بهتر باشد که البته این ادعا کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد.

در مجموع، بررسی OnePlus 12R نشان می‌دهد که وان پلاس برای این گوشی از یک طراحی قابل پیش‌بینی استفاده کرده که لزوماً بد نیست. این گوشی شبیه به همه گوشی‌های وان پلاس است و علاوه بر داشتن گواهینامه ضد آب، سنت همیشگی اسلایدر تنظیم هشدار را حفظ کرده و البته مثل 12 و 11R پورت مادون قرمز هم دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی وان پلاس 12R از نظر نمایشگر

نقد و بررسی وان پلاس 12R را با نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم که به گفته وان پلاس، بهترین نمایشگر این شرکت است. البته با توجه به اینکه این گوشی جزء مدل‌های برتر و پیشرفته این شرکت نیست، این ادعا کمی عجیب به نظر می‌رسد. رزولوشن نمایشگر 6.78 اینچی این گوشی وان پلاس، 1264×2780 پیکسل است و پنل LTPO OLED آن از نرخ نوسازی متغیر در بازه 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

بررسی وان پلاس 12R

این نمایشگر، قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی‌های دالبی ویژن و HDR10+ را هم دارد. اوج روشنایی تصویر این نمایشگر 4500 نیت ذکر شده و روشنایی آن در حالت high brightness به 1600 نیت می‌رسد. در مجموع، بررسی گوشی وان پلاس 12R نشان می‌دهد که سطح روشنایی نمایشگر این گوشی با توجه به قیمت آن بسیار خوب است.

وان پلاس 12 R چند حالت برای تنظیم نرخ نوسازی تصویر دارد و مثلاً در حالت High می‌توانید حداکثر نرخ نوسازی تصویر را برای اپلیکیشن‌های دلخواه (60/90/120 هرتز) تنظیم کنید. این قابلیت برای مواقعی که مایل هستید بیشتر اوقات تصویری روان داشته باشید اما مصرف باتری بعضی از اپلیکیشن‌ها را محدود کنید، بسیار مفید است.

نرخ نوسازی تطبیق پذیر این گوشی هم همانطور که انتظار می‌رود کار می‌کند و خود گوشی، نرخ نوسازی را بر اساس اپلیکیشن مورد استفاده، ورودی لمسی، روشنایی و غیره تنظیم می‌کند که حداقل آن به 1 هرتز می‌رسد. همچنین بررسی OnePlus 12R نشان داده که این گوشی، قابلیت اجرای بازی‌ها را با نرخ فریم و نوسازی بالا دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگر، پشتیبانی از انواع استانداردهای HDR از جمله دالبی ویژن و HDR10+ است که برای اپلیکیشن‌هایی مثل نت‌فلیکس و یوتیوب و همچنین تصاویر گالری می‌توان از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 20 میلیون

بهترین گوشی تا 25 میلیون

بررسی وان پلاس 12R از نظر باتری و شارژ

همانطور که در جدول مشخصات فنی OnePlus 12R مشاهده می‌کنید، این گوشی یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی دارد که بیشترین ظرفیت باتری به کار رفته در گوشی‌های وان پلاس است. وان پلاس 12R در تست استفاده فعال به امتیاز خوبی دست پیدا کرده و از خیلی از رقبای خودش پیشی گرفته است.

بررسی وان پلاس 12R

همانطور که قبلاً اشاره شد، این گوشی با یک آداپتور SuperVOOC در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که در صورت اتصال به پریز 220 ولت با 100 وات و برای پریز 110 ولت با سرعت 80 وات کار می‌کند.

بررسی وان پلاس 12R نشان داده که شارژ این گوشی از صفر تا صددرصد حدود 25 دقیقه زمان می‌برد و از این نظر در سطح شیائومی 13 تی پرو و موتو اج 40 پرو قرار دارد؛ اما سایر رقبای این گوشی به آن نزدیک نیستند.

وان پلاس 12R از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند که این موضوع برای گوشی با چنین سیستم شارژ قوی کمی عجیب به نظر می‌رسد به ویژه با توجه به اینکه وان پلاس 12 و بعضی از رقبای این گوشی چنین قابلیتی را دارند.

بررسی وان پلاس 12R از نظر اسپیکرها و کیفیت صدا

در این بخش از نقد و بررسی وان پلاس 12R نگاهی به سیستم صوتی این گوشی داریم که اسپیکرهایی مشابه با وان پلاس 12 دارد. خروجی اسپیکر اصلی این گوشی در قسمت پایین آن قرار دارد و یکی دیگر از خروجی‌های آن در قسمت بالای جلوی گوشی و دیگری رو به بالا است. در حالت عمودی، کانال چپ به حفره بالا اختصاص پیدا می‌کند و در حالت افقی هم کانال‌ها متناسب با جهت نگه داشتن گوشی در دست تغییر پیدا می‌کنند.

بررسی وان پلاس 12R

12R در تست‌های بلندی صدا به امتیاز خیلی خوب دست پیدا کرده اما در مجموع، حالت کلی صدای آن نسبت به 12 متفاوت است. در واقع، بعضی از فرکانس‌های پایین در این گوشی شنیده نمی‌شوند و تمرکز بیشتری روی فرکانس‌های میانی وجود دارد، اما در کل صدای گوشی حتی در بلندترین حالت ممکن، واضح است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی وان پلاس 12R از نظر نرم‌افزار و عملکرد

همانطور که در جدول مشخصات وان پلاس 12R مشاهده می‌کنید، این گوشی با اندروید 14 و پوسته اختصاصی OxygenOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد – که برای گوشی‌های اوپو به آن ColorOS و در گوشی‌های ریلمی به آن Realme UI گفته می‌شود. قرار است که این گوشی وان پلاس، 3 آپدیت مهم نرم‌افزار و 4 سال آپدیت امنیتی را دریافت کند.

بررسی وان پلاس 12R

به غیر از تعدادی صفحه ساعت و یکسری ریزه کاری‌های مشابه دیگر، رابط کاربری این سه برند یکسان است. ColorOS و سایر این سیستم‌عامل‌ها، ظاهر، امکانات و قابلیت‌های سفارشی سازی مورد انتظار را دارند و همگی برای استفاده‌های روزانه کاملاً روان هستند.

OnePlus 12R مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است که بهترین تراشه سال پیش بود. قطعاً نسل جدید این تراشه عملکرد بهتری دارد، اما نسل قبلی هم بسیار قدرتمند بود.

همانطور که در جدول مشخصات OnePlus 12R مشاهده می‌کنید، این گوشی 2 پیکربندی حافظه دارد که شامل 8 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

برای مدیریت بار پردازشی، 12R مجهز به یک سیستم خنک کننده محفظه بخار دوگانه با مساحت 9140 میلی متر مربع شده است. این گوشی تحت بار سنگین طولانی مدت عملکرد خیلی خوبی داشته و در تست CPU Throttling با کاهش تدریجی عملکرد، به رتبه 72 دست یافته است. امتیاز پایداری 65 درصدی این گوشی برای تست فشار 3DMark Wild Life هم بد نیست.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی تا 15 میلیون

بررسی وان پلاس 12R از نظر دوربین

بررسی OnePlus 12R را با مروری بر امکانات سیستم دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یک ماکروی 2 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی این گوشی خوب است و تصاویر خوبی ثبت می‌کند اما نبود لنز تله فوتو، استفاده از یک حسگر اولتراواید معمولی و سیستم ماکرو، میان رده بودن این گوشی را کاملاً مشخص می‌کند.

بررسی وان پلاس 12R

در مجموع، بهترین دوربین‌های زوم در این سطح قیمت پیدا نمی‌شوند، اما بعضی از رقبای وان پلاس 12R دوربین‌های زوم اختصاصی دارند. همچنین بعضی از این گوشی‌ها، دوربین‌های اولتراواید بهتری دارند – با رزولوشن بالاتر، حسگرهای بزرگ، قابلیت فوکوس خودکار یا حتی ترکیب همه این ویژگی‌ها.

بررسی گوشی وان پلاس 12R نشان داده که تصاویر این گوشی در نور روز کیفیت بسیار خوبی دارند. جزئیات این تصاویر زیاد است و طبیعی به نظر می‌رسند. کنتراست بالا، محدوده پویای خیلی خوب و رنگ‌های زیبا هم جزء سایر ویژگی‌های این دوربین هستند.

12R دوربین تله فوتو ندارد اما در اپلیکیشن دوربین این گوشی، گزینه‌های زوم 2 و 5 برابر وجود دارند. نتایج حالت 2x خوب هستند اما شارپ شدگی تصویر زیاد است و کل تصویر حالت آبرنگی دارد.

زوم 5 برابری هم برای دوربین این گوشی بیش از حد زیاد است و تصاویر این دوربین بسیار صاف و فاقد جزئیات به نظر می‌رسند.

تصاویر دوربین اولتراواید این گوشی هم برای یک حسگر 8 مگاپیکسلی خوب هستند و نویز خاصی در آنها مشاهده نمی‌شود. رنگ این تصاویر با دوربین اصلی شباهت داشته و محدوده پویا هم خوب است.

کیفیت تصاویر در نور کم

بررسی وان پلاس 12R نشان می‌دهد که این گوشی برای عکاسی در نور کم، در هر دو حالت Phone و همچنین Night، از پردازش‌های یکسانی استفاده می‌کند. این کار صرفاً برای صحنه‌های تاریک انجام نمی‌شود بلکه برای صحنه‌های مختلف با سطوح نور متفاوت هم این شرایط وجود دارد.

کیفیت تصاویر دوربین اصلی وان پلاس 12R در نور کم بسیار عالی است. نورپردازی و محدوده پویای این تصاویر در سطح عالی قرار داشته و سایه‌ها و هایلایت‌ها هر دو به خوبی تشکیل می‌شوند. در سطح پیکسلی هم این تصاویر کیفیت خوب با جزئیات زیاد و نویز بسیار کم دارند.

تصاویر زوم 2x گوشی هم چندان بد نیستند و جزئیات خوبی دارند؛ اما تصاویر زوم 5x بی‌کیفیت هستند.

در کمال تعجب، تصاویر دوربین اولتراواید 12R در نور کم کیفیت خوبی دارند. البته نمی‌توان از یک دوربین 8 مگاپیکسلی انتظار زیادی داشت اما این تصاویر از نظر محدوده پویا و بازتولید رنگ‌ها، قابل تمجید هستند.

آخرین دوربین یعنی دوربین سلفی 12R عملکرد نسبتاً ضعیفی دارد. تصاویر این دوربین از نظر سطح جزئیات و رزولوشن چندان خوب نیستند. این تصاویر از نظر محدوده پویا و رنگ وضعیت مناسبی دارند اما رنگ پوست در آنها به اندازه وان پلاس 12 نزدیک به واقعیت نیست.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

ضبط ویدیو

همانطور که در جدول مشخصات فنی وان پلاس 12R مشاهده می‌کنید، دوربین اصلی این گوشی قابلیت ضبط تصاویر 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه دارد؛ اما حداکثر کیفیت ویدیوهای اولتراواید این گوشی، 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه است. دوربین سلفی این گوشی هم محدود به ضبط ویدیوهای 1080 پیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه است.

بررسی وان پلاس 12R

بررسی وان پلاس 12R نشان می‌دهد که ویدیوهای 4K دوربین اصلی این گوشی خوب هستند اما فوق‌العاده نیستند. 12R هم مثل وان پلاس 12، صحنه‌ها را کمی بیش از حد نورپردازی می‌کند و محدوده پویا هم چندان عریض نیست. ظاهراً 12R نسبت به 12 کمتر دچار جابجایی رنگ می‌شود. جزئیات ویدیوهای این دوربین خوب است و نویزی در آنها دیده نمی‌شود اما ویدیوهای 1080 پیکسلی دوربین اولتراواید، چندان خوب به نظر نمی‌رسند.

سیستم لرزشگیر 12R به اندازه 12 قوی نیست و مثلاً در صورت فیلمبرداری هنگام پیاده روی، تصاویر دچار تکان و لرزش می‌شوند.

کیفیت ویدیوهای دوربین اصلی 12R در شرایطی با نور کم بسیار خوب است – این ویدیوها، نورپردازی خوب، محدوده پویای وسیع و اشباع و دقت رنگ خوبی دارند. جزئیات در سایه‌ها کمتر است اما در مجموع بد نیست. لازم به ذکر است که فیلم‌های دوربین اولتراواید گوشی، کاملاً صاف و پرنویز به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 30 میلیون

بررسی وان پلاس 12R از نظر قیمت و محصولات رقیب

قیمت OnePlus 12R با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، حدود 500 دلار و قیمت این گوشی با 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 600 دلار است.

بررسی وان پلاس 12R

بین محصولات رقیب با قیمتی مشابه با قیمت OnePlus 12R می‌توان به گلکسی S23 FE اشاره کرد. قیمت 630 دلاری این گوشی بیشتر از قیمت وان پلاس 12 آر است اما این گوشی مزایایی مثل دوربین اولتراواید بهتر، قابلیت‌های ضبط ویدیوی متنوع‌تر و دوربین تله فوتو دارد. سیاست آپدیت سامسونگ، رابط کاربری OneUI، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و مقاومت بیشتر در برابر آب از جمله مزایای دیگر این گوشی هستند. در مقابل، وان پلاس 12R دارای نمایشگری بهتر، ماندگاری شارژی طولانی‌تر، سرعت شارژ بیشتر و چیپ‌ستی توانمندتر است.

پیکسل 7a هم که با قیمت 500 یورو رونمایی شد اما در حال حاضر قیمت آن در بعضی مناطق 375 دلار است، یکی دیگر از رقبای وان پلاس 12R محسوب می‌شود. با خرید این گوشی، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر، امکانات هوش مصنوعی گوگل، ویدیوها و تصاویر اولتراواید بهتری خواهید داشت؛ اما وان پلاس 12R از نظر اندازه نمایشگر، ماندگاری و سرعت شارژ نسبت به این گوشی برتری دارد.

یکی دیگر از رقبای این گوشی، ناتینگ فون 2 است که طراحی جذاب و دوربین اولتراواید بهتری دارد. ناتینگ، از نظر ماندگاری شارژ نزدیک‌ترین گزینه به 12R محسوب می‌شود اما سرعت شارژ آن در حد 12R نیست و البته نباید فراموش کرد که این گوشی، قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را دارد.

آخرین گزینه، شیائومی 13T با قیمت حدود 600 یورو (با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی) است. این گوشی دارای دوربین تله فوتوی بزرگتر، اولتراواید با رزولوشن بیشتر و کیفیت ضبط ویدیوی بهتر است. بعلاوه با خرید این گوشی، نیازی به قربانی کردن کیفیت تصویر یا سرعت شارژ ندارید. در مقابل، وان پلاس 12R از نظر ماندگاری شارژ نسبت به این گوشی برتری دارد.

جمع‌بندی

در پایان بررسی وان پلاس 12R می‌توان گفت که احتمالاً نداشتن قابلیت شارژ بی‌سیم و پایین بودن رتبه IP این گوشی مانع از خرید آن توسط بعضی از کاربران می‌شود. همچنین، دوربین اولتراواید این گوشی معمولی بوده و فاقد دوربین زوم اختصاصی است. با این حال، دوربین اصلی این گوشی کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. همچنین، لنزهای واید و اولترا واید آن، هر دو در نور کم عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارند. نمایشگر بسیار باکیفیت، ماندگاری شارژ طولانی و سرعت شارژ بالا هم جزء مزایای مهم این گوشی محسوب می‌شوند. در مجموع، خوب یا معمولی بودن این گوشی برای شما بستگی به این دارد که چقدر از قابلیت‌هایی مثل زوم گوشی استفاده می‌کنید.

سوالات پرتکرار

قیمت وان پلاس 12R چقدر است؟

قیمت OnePlus 12R با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، حدود 500 دلار است.

آیا OnePlus 12R ضد آب است؟

این گوشی برای مقاومت در برابر نفوذ آب و مایعات، گواهینامه IP64 دارد؛ بنابراین، نباید آن را در آب غوطه‌ور کرد.

وان پلاس 12R چند سال پشتیبانی نرم‌افزاری دارد؟

این گوشی وان پلاس، 3 آپدیت مهم نرم‌افزار و 4 سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی وان پلاس 12R چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر