coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

شرایط ثبت نام وام دهه شصتی ها [+ مبلغ و لینک ثبت‌نام]

پیش‌تر مشاور رئیس جمهور در امور زنان از وام دهه شصتی ها خبر داده بود. این وام تاکنون جزئیات مشخصی نداشت ولی حالا مشخص شده که همه افراد مشمول طرح نمی‌شوند.

انسیه خزعلی، مشاور رئیس جمهور در امور زنان مدتی قبل از تخصیص وام دهه شصتی ها به این افراد خبر داد و گفت که این وام (وام 500 میلیونی تشویقی ازدواج) فقط به افراد متولد دهه شصت تعلق خواهد گرفت. حال خبر رسیده که این وام فقط مختص برخی از افراد متولد دهه شصت است و همه نمی‌توانند از آن بهره ببرند. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

به‌روزرسانی خبر: انسیه خرعلی ضمن اعلام آماری جدید از تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده در این دوره از تخصیص وام ازدواج ویژه دهه شصتی‌ها، بیان کرد که مهلت ثبت‌نام وام ازدواج دهه شصتی‌ها تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: وام 300 میلیونی بانک ملت در قالب طرح نیک وام [+ شرایط و مدت بازپرداخت]

وام دهه شصتی ها مختص برخی افراد است

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تسهیلاتی ویژه برای دهه شصتی‌ها خبر داده بود؛ تسهیلاتی که دهه شصتی‌ها را خوشحال کرد.

اخبار حاکی از آن است که این وام شامل حال همه دهه شصتی‌ها نخواهد شد و برای دریافت آن باید شرایط خاصی را دارا باشید. براین اساس اگر می‌خواهید این وام را دریافت کنید، یا باید ساکن یک منطقه روستایی باشید یا شهری که جمعیت آن زیر ۲۰ هزار نفر باشد. در این دو حالت است که ۵۰۰ میلیون تومان وام تشویقی ازدواج به حساب‌تان واریز خواهد شد.

وام دهه شصتی ها مختص برخی افراد است

ثبت‌نام وام دهه شصتی‌ها تمدید شد

به نقل از ایسنا؛ مشاور رئیس جمهور فقید در امور زنان اظهار کرد:

نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بود که موضوع طرح تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد مطرح شد و براساس آن افراد با دارا بودن تابعیت کشور ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مجرد بودن زوجین و تاریخ تولد افراد در دهه ۶۰ در بازه تاریخی یک فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ امکان دریافت این تسهیلات را داشتند.

انسیه خزعلی افزود: «حدود 400 زوج توانستند در سال 1400 از این وام بهره ببرند آن هم با وجود اینکه مهلت وام محدود بود. این وام در سال 1401 به دلیل عدم تخصیص بودجه به خواب رفت و در سال 1402 مجدد با افزایش مبلغ از سر گرفته شد.»

وام دهه شصتی ها مختص برخی افراد است

وی درخصوص مبلغ وام ازدواج دهه شصتی‌ها نیز بیان کرد:

«مبلغ وام ازدواج دهه شصتی‌ها در مجموع 500 میلیون تومان است. 200 میلیون تومان برای خرید جهیزیه و اسباب منزل، 200 میلیون تومان بعدی وام اشتغال است و 100 میلیون تومان باقیمانده نیز برای ازدواج در نر گرفته شده است.»

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۲۳۰۰ زوج در سامانه ثبت‌نام و معرفی حدود ۱۲۰۰ زوج واجد شرایط به بانک‌ها برای دریافت این وام، تاکید کرد: «ارائه این تسهیلات در سال ۱۴۰۳ نیز تمدید شده است.»

انسیه خزعلی در آخر درباره معلت ثبت‌نام این وام گفت:

«ثبت‌نام برای این وام محدودیتی ندارد برای افراد مشمول ندارد، اما تا زمانی که بودجه وجود داشته باشد.»

به عبارتی دیگر مشمولین تا زمانی می‌توانند ثبت‌نام کنند که بودجه دولت کفاف تعداد را بدهد. از این رو پس از اعلام پایان بودجه، زمان ثبت‌نام نیز به پایان خواهد رسید. ضمناً لینک ثبت‌نام در این طرح حمایتی نیز از تارنمای معاونت امور زنان ریاست جمهوری به نشانی www.women.gov.ir قابل انجام است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص پرداخت وام دهه شصتی‌ها با شرایط ذکر شده بالا چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    حداقل یکی از زوجین دهه شصتی باشه‌.
    خب ی وقت یکیشون دهه ۵۰ باشه.
    آخه چرا دوتاشون دهه ۶۰

    پاسخ

    درروستازندگی میکنم.
    این طرح عالی هست خداخیرتون بده.

    زوج دهه شصتی هستیم و سال ۱۳۸۷ ازدواج کردیم اما وام ازدواجی نگرفتیم.آیامتوانیم برای دریافت این وام ثبت نام کنیم.ممنون ازاطلاع رسانی 🙏🏻

    پاسخ