coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ابلاغ دستورالعمل فروش اینترنتی نان ؛ تجهیز نانوایان به سیستم نوبت دهی

اتاق اصناف ایران در ابلاغیه‌ای جدید، دستورالعمل فروش اینترنتی نان را منتشر کرد. در این دستورالعمل آمده است که نانوایان باید به سیستم نوبت‌دهی مجهز شوند.

دستورالعمل فروش اینترنتی نان با هدف ساماندهی فروش نان به صورت غیرحضوری و آنلاین از سمت اتاق اصناف ایران ابلاغ شد. طبق این دستورالعمل همه نانوایان مجاز به فروش اینترنتی نان نیستند و برای این کار می‌بایست علاوه بر تجهیز به سیستم نوبت‌دهی، به سامانه هوشمندسازی آرد و نان نیز متصل شوند.

پیش‌تر فروش نان اینترنتی در پلتفرم‌های مخنلفی همچون اسنپ فود روال شده بود و حتی بارها نسبت به قیمت بالای نان در این پلتفرم هم اعتراضاتی ثبت شده بود. حال به نظر می‌رسد که با دستورالعمل جدید، فروش نان به صورت آنلاین قانونی‌تر و منطقی‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آئین نامه توزیع اینترنتی دارو بالاخره ابلاغ شد [+ جزئیات]

دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد

مطابق با جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ 14 اسفند 1402 دستورالعمل فروش اینترنتی نان به صورت کامل به نانوایان و سکوهای فروش اینترنتی و غیره ابلاغ شد. شیوه نامه فروش نان به صورت اینترنتی قرار است در فاز نخست به صورت آزمایشی به کار گرفته شود.

هدف از تصویب این دستورالعمل، ساماندهی فروش نان به روش غیرحضوری و آنلاین از طریق فروشگاه‌های اینترنتی، پلتفرم‌های اینترنتی کشور، تماس تلفنی و غیره  است.

در شیوه‌نامه اتاق اصناف ایران، فروش آنلاین نان اینگونه تعریف شده است: «منظور از سکوی فروش غیرحضوری نان، بنگاه اقتصادی دارای مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح است که بستر مناسبت برای نمایش واحدهای تولید نان و محصولات عرضه شده توسط آن‌ها، ثبت سفارش خرید، بسته‌بندی، پیگیری سفارش و تحویل نان به مشتریان را فراهم می‌کند.»

دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد

ماده 3 این دستورالعمل عنوان می‌کند که وزن و قیمت نان توسط نانوایان یارانه‌ای می‌تواند به دو صورت زیر باشد:

  1. مطابق با نرخ مصوب
  2. به صورت رقابتی

در ماه 4 شیوه‌نامه فروش آنلاین نان ذکر شده که هزینه مواد افزودنی نان مانند سبزیجات، کنجد و غیره و همچنین هزینه‌های بسته‌بندی، ارسال و غیره باید به صورت توافقی بین نانوایان و سکوهای فروش اینترنتی باشد و به صورت شفاف و تفکیک‌شده به در فاکتور خرید قابل مشاهده باشد.

اما مطابق با ماده 5 این قانون، نانوایان باید به سیستم نوبت‌دهی مجهز شده و به سامانه هوشندسازی یارانه آرد و نان نیز متصل باشند. لازم به ذکر است که تنها این نانوایان می‌توانند نان تولیدی خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند.

طبق اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، رعایت این دستورالعمل توسط تمامی واحدهای مربوطه الزامی است. مفاد این دستورالعمل در پایین آمده است:

بیشتر بخوانید:

نظر شمادرخصوص شیوه‌نامه جدید فروش نان به صورت غیرحضوری چیست؟ آیا تاکنون به صورت آنلاین نان خریداری کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشترک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر