راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان ؛ قیمت کتاب های درسی [+ لینک ثبت نام]

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن اعلام هشدار درخصوص تسریع در ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان ، نحوه و لینک ثبت‌نام را نیز اعلام کرد.

دریافت کتاب‌های درسی قبل‌تر، از طریق فروشگاه‌های کتاب‌فروشی مجاز آموزش و پرورش انجام و این امکان معمولاً از اوایل شهریورماه وجود داشت. اما در زمانه کنونی به دو صورت می‌توان کتاب درسی را دریافت کرد؛ اولین راه مراجعه به مدارس ثبت‌نام شده و دومین راه ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان به صورت اینترنتی و آنلاین است که با توجه به راحتی بیشتر خانواده‌ها و عدم پرداخت هزینه‌های جانبی، پیشنهاد می‌شود که کتاب‌های درسی را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

راهنمای خرید تکراتو

در روش دوم اما یک مشکل اساسی وجود دارد؛ بار ترافیکی اینترنتی کشور و ثبت‌نام به یکباره اکثر خانواده‌ها باعث می‌شود که به راحتی نتوانید ثبت‌نام خود را تکمیل نمایید. در این خصوص رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیشنهاد می‌کند که هرجه سریع‌تر برای ثبت‌نام کتاب درسی دانش‌آموزان خود به سایت مربوطه مراجعه کرده و ثبت‌نام را به روزهای پایانی واگذار نکنید. توضبحات بیشتر را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند تمدید شد

لینک ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان

به نقل از ایسنا؛ ثبت‌نام کتاب‌های درسی از چهارشنبه، 5 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به روزهای پایانی نزدیک شده است. لذا درخصوص تسریع در ثبت‌نام برای دریافت کتاب‌های درسی، حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: «مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) رو پایان است؛ لذا از والدین درخواست می‌شود ثبت‌نام‌های خود را به لحظات پایانی موکول نکنند چرا که ادامه فرآیندهای مربوط به توزیع و ارسال به موقع کتاب‌ها منوط به ثبت‌نام به موقع کتاب‌های درسی است.»

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود. علی لطفی در این خصوص بیان کرد:

«دانش‌آموزان و اولیا در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.»

لینک ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان

دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی و خانواده‌های آنان باید بدانند که محل توزیع کتاب‌های درسی، مدارسی است که در آن ثبت‌نام کرده‌اید. لطیفی درخصوص سامانه ویژه مدارس برای توزیع کتاب‌ها گفت: «مدارس برای ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باید به سامانه سیدا مراجعه کنند.»

وی افزود:

«دانش‌آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.»

قیمت کتاب های درسی در مقاطع تحصیلی مختلف

در اینجا لازم دانستیم که شما را از قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی مختلف به شکل زیر مطلع کنیم:

  • پایه تحصیلی اول ابتدایی – ۷۱ هزار تومان
  • ششم ابتدیی – ۱۰۲ هزار تومان
  • پایه هشتم ویژه دانش‌آموزان دختر – ۱۴۹ هزار تومان
  • پایه هشتم دانش‌آموزان پسر – ۱۵۲ هزار تومان
  • پایه نهم – ۱۵۷ هزار تومان
  • پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک – ۲۱۱ هزار تومان
  • پایه دوازدهم ریاضی و فیزیک – ۱۶۴ هزار تومان
  • علوم تجربی یازدهم و دوازدهم به ترتیب – ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان
  • پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌ انسانی به ترتیب – ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان
  • پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم و معارف اسلامی به ترتیب – ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان

لینک ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ثبت‌نام کتاب‌درسی در سامانه‌های ذکر شده و توزیع آنان در مدارس چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر