coinex
راهنمای خرید تکراتو

اپلیکیشن جدید اسنپ چت از دیدگاه کاربران ؛ روزهای اوج یا سقوط؟

اپلیکیشن جدید اسنپ چتاپلیکیشن جدید اسنپ چت نگاه‌های بسیاری را معطوف به خود ساخته است، در طراحی دوباره اسنپ چت باید دید این شبکه اجتماعی رو به افول می‌رود یا روزهای خوشی را در پی دارد.

چهارشنبه گذشته، اسنپ در مورد تغییرات اساسی صورت گرفته، در اپلیکیشن اسنپ چت جدید خود خبر داد. به گفته اسنپ، تغییرات صورت گرفته بیش از هر چیز کاربران را مد نظر داشته اند، اما کنترل بیشتری برای تبلیغات داخل پلتفرم اسنپ چت نیز ارائه شده است. در هر حال، با تغییرات صورت گرفته، عده‌ای بیش از سایرین سود خواهند برد.

بیشترین تغییر صورت گرفته، جداسازی محتوای اسنپ مدیا از امکانات شبکه اجتماعی است. این تقسیم بندی، هم‌اکنون برای شرکای رسانه‌ای حرفه‌ای اسنپ وجود دارد و محتوای ساخته شده آنها در صفحه کشف و پیدا کردن (Discover Page) موجود است. البته اکنون این امکان شامل تمام افراد تاثیر گذار در این شبکه اجتماعی، منتشرکنندگان، سلبریتی‌ها و کسانی که در بین لیست دوستان قرار دارند، می‌شود.

شرکت TheDrum به عنوان یک شرکت بازاریابی فعال در اسنپ چت، تصمیم گرفت با کسانی که این تغییرات بر روی آنها –کاربران، تاثیر گذاران، منتشر کنندگان، برند‌ها-  تاثیر گذار است، صحبتی داشته باشد، تا نظر آن‌ها را در مورد تغییرات صورت گرفته و تاثیری که پیشبینی می‌کنند، بدانند. ما نیز در ادامه نظرات موافقان و مخالفان آپدیت جدید اسنپ چت را آورده‌ایم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

کاربران

کاربران اسنپ چتی که آپدیت را دریافت نموده‌اند، با تغییرات گسترده‌ای رو به رو نشده‌اند. برای محتوای مشخص، کاربران به جای اینکه انگشت خود را به سمت چپ صفحه نمایش بکشند، باید انگشت را به سمت راست صفحه بکشند.

البته روشن است که این، تغییرِ زیادی نیست، اما در توییتر، آپدیت جدید اسنپ چت واکنش‌های منفی برجسته‌ای از طریق کامنت داشته است. کاربران از ظاهر بد، به هم ریختگی و گیج کننده بودن اسنپ چت جدید گلایه کرده‌اند. برخی از کاربران نیز از اینکه نمی‌توانند استوری کسانی را که فالو کرده‌اند، مشاهده کنند، گلایه کرده‌اند (که البته شاید دلیل این امر، این است که احتمالا فالو بک نگرفته‌اند). آن‌ها برای مشاهده استوری این افراد باید به صفحه دیسکاور رفته و به دنبال آن‌ها بگردند.

از سوی دیگر، این تغییرات از طرف برخی کاربران مثبت ارزیابی شده است. به گونه‌ای که اذعان دارند اپلیکیشن جدید اسنپ چت به شبکه‌های اجتماعی که از الگوریتم مدیریت فید نظیر فیس بوک، توییتر و اینستاگرام استفاده می‌کنند، پیوسته است. این مساله موجب می‌شود که لذت کاربری اسنپ چت افزایش یافته و به یافتن محتواهای مرتبط کمک می‌کند.

اسنپ

در حالیکه چهارشنبه بسیاری از شرکت‌های برتر تکنولوژی نظیر فیس بوک با 4 درصد و توییتر با 4.76 درصد افت قیمت سهام روبه‌رو شدند، اسنپ با رشدی معادل 0.66 درصد مواجه شد. این مساله ممکن است به علت خوشبینی به وجود آمده از آپدیت جدید اسنپ چت که احتمالا کاربران را مجبور به گذراندن مقدار بیشتری وقت در این اپلیکیشن می‌کند، باشد.

در آپدیت جدید شبکه اجتماعی اسنپ چت شاهد افزایش بازدید تبلیغات اسنپ نیز خواهیم بود. چراکه تغییر استاتوس تاثیرگذاران، منتشرکنندگان، سلبریتی‌ها باید ترافیک بیشتری را به صفحه دیسکاور منتقل کند، جایی که تبلیغات به صورت معمول و به طور برجسته توسط اسنپ ادز کنترل می‌شود.

اسنپ چت

هرچند اگر این تغییرات به مذاق کاربران و شاید مهم‌تر از آن، تاثیرگذاران (Influencer) خوش نیاید، می‌تواند خبر بدی برای اسنپ باشد. هرچند تفاوت بین اسنپ چت و واین بسیار زیاد است، دلیل عنوان شده برای سقوط واین، رفتار نامناسب سازندگان محتوای آن گزارش شد. بنابرین، سرنوشت اسنپ چت به نگه داشتن تاثیرگذاران بر روی این پلتفرم بستگی دارد.

تاثیرگذاران

با توجه به این‌که تاثیرگذاران دیگر هویتی همچون دوستان نخواهند داشت، تاثیرگذاران با توجه به درگیر شدن هرچه بیشتر با تبلیغات در این آپدیت جدید، اکنون نگران عدم ایجاد صمیمت پیشین با مخاطبین هستند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اسنپ چت ؛ هر آنچه که باید درباره این پلتفرم بدانید

 

نگرانی درباره این تغییرات، بیشتر مورد توجه تاثیرگذاران کوچک است، یعنی افرادی که کمتر از 15 هزار بازدید دارند. چراکه احتمال نمایش این افراد در بالای لیست صفحه دیسکاور بسیار کمتر بوده و این مساله ناشی از نوع الگوریتم این برنامه و رفتار کاربران است. هرچند قبل از این آپدیت جدید، تعداد بازدید تاثیرگذاران مقدار ثابتی بود، اما با تغییرات صورت گرفته انتظار میزان بازدید متفاوتی می‌رود؛ البته این مساله بستگی به نحوه نمایش محتوای آن‌ها در صفحه کشفیات (دیسکاور) دارد.

به طور متضاد، برای تاثیرگذاران، متوسط به بالا، تغییرات صورت گرفته ممکن است، فالوورهای بسیار بیشتری را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. چراکه در الگوریتم جدید اسنپ با احتمال بالا محتوای آن‌ها در بالای لیست کشفیات به نمایش در خواهد آمد.

همکاران رسانه‌ای اسنپ

تاکنون همکاران حرفه‌ای بخش رسانه اسنپ چت از عدم وجود رقیب در صفحه دیسکاور لذت می‌بردند، اما با تغییرات صورت گرفته در اپلیکیشن جدید اسنپ چت باید با محتواهای بسیار زیاد دیگری که در این صفحه قرار گرفته‌اند، رقابت کنند. البته این مساله به معنای افزایش ترافیک صفحه کشفیات نیز هست، که بخش مدیای اسنپ می‌تواند از آن بهره‌مند شود. هرچند امکان عدم مشاهده این محتواها در کنار محتوای تولید شده توسط سلبریتی‌ها و تاثیرگذاران نیز وجود دارد.

تبلیغ کنندگان

سرانجام باید دید شرکت‌های تبلیغاتی به این تغییرات چگونه واکنش خواهند داد. بسیاری از تبلیغ کنندگانی که با آن‌ها مصاحبه شد، از اینکه به صورت تئوری میزان بازدید از تبلیغات آن‌ها افزایش خواهد یافت، راضی بودند. هرچند برای برخی برندها، این نگرانی وجود داشت که اکنون کانال آن‌ها در بین محتواهای بسیار زیادی که در صفحه کشفیات اپلیکیشن جدید اسنپ چت وجود دارد، مدفون خواهد شد. این مساله این سوال را مطرح می‌کند که اهمیت داشتن کانال اختصاصی، زمانی که میزان بازدیدها به هیچ عنوان مشخص نبوده و از هیچ قانون خاصی تبعیت نمی‌کند، چیست.

هرچند اسنپ تلاش می‌کند تا شرکت‌های بیشتری را متقاعد کند تا از پلتفرم تبلیغاتی مخصوص اسنپ چت استفاده کنند، راهکارهای مختلفی نیز برای تبلیغات مستقل در آن وجود دارد. دیده شدن تبلیغات از این نوع، به نحوه نمایش آن‌ها در صفحه دیسکاور اپلیکیشن جدید اسنپ چت بستگی دارد. از سوی دیگر باید دید، الگوریتم جدید اسنپ چت چقدر ساده است و تبلیغ کنندگان مستقل چگونه از آن به سود خود بهره می‌برند.

اسنپ چت در دوره هیجان انگیزی از توسعه خود به سر می‌برد. طراحی دوباره موجب به وجود آمدن نقطه عطفی برای اسنپ شده است، چراکه ممکن است باعث ایجاد تجربه بهتری برای کاربران و برند‌ها شده و در نهایت افزایش سود این کمپانی را به‌دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، اگر کاربران از این تغییرات استقبال نکنند، تاثیرگذاران این شبکه اجتماعی را ترک خواهند کرد و با پایین آمدن بازدیدها، اسنپ نیز باید با جمع شبکه‌های اجتماعی خداحافظی کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: thedrum

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر