coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سیستم هوشمند تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله ؛ فلو سازگار با اندروید در نمایشگاه CES 2018

سیستم هوشمند تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله ؛ فلو سازگار با اندروید در نمایشگاه CES 2018سیستم هوشمند تشخیص ترکیدگی لوله علاوه بر تشخیص نشتی یا شکستگی لوله‌ها، میزان مصرف آب را به طور لحظه‌ای مانیتور می‌کند و در صورت بروز مشکل هشدار می‌دهد.

در نمایشگاه CES 2018 شرکت فلو از سیستم جدید مانیتورینگ آب منازل پرده برداری کرد، این سیستم قادر است میزان فشار آب و سایر مولفه‌ها را اندازه‌گیری کرده، به مالک خانه مشکلات احتمالی را گزارش دهد. این محصول که با نام فلو (Flo) شناخته می‌شود، نسبت به مشکلاتی که حل می‌کند یا از وقوع آن‌ها جلوگیری می‌کند، قیمت بسیار کمی دارد.

شکستگی یا نشتی لوله‌ها امکان دارد، فجایع بسیار بزرگی مالی و هدر رفت آب را به همراه داشته باشد، اما فلو با قیمت تنها 499 دلار در هنگام عرضه در ماه فوریه، بروز چنین مشکلاتی را به سرعت هشدار می‌دهد. هرچند در حال حاضر امکان سفارش فلو از طریق وب سایت این کمپانی وجود دارد.

نشتی یاب هوشمند

با توجه به نحوه عملکرد فلو، ابتدا این سیستم مدیریت و مانیتورینگ مصرف، باید به سیستم ورودی آب منازل متصل شود. پس از آن، سیستم به طور هوشمند شروع به یادگیری نحوه مصرف می‌کند. پس از این مرحله، سیستم شروع به شخصی سازی اطلاعات با توجه به تفاوت مصرف خانه‌های مختلف می‌کند.

با استفاده از سنسورهای فشار آب و تعدادی دیگر از سنسورها، سیستم می‌تواند مشکلات بسیاری نظیر هدر رفت آب غیر ضروری از توالت یا شکستگی لوله را تشخیص دهد. با توجه به گفته‌های کمپانی تولید کننده فلو، این سیستم هوشمند تشخیص ترکیدگی لوله قادر است نشتی به میزان یک یا دو قطره در دقیقه را نیز تشخیص دهد.

همچنین گرفتگی یا فشار بیش از حد آب درون لوله نیز با این سیستم قابل تشخیص است. مشکلاتی که ذکر شد، می‌تواند به شکستگی لوله منجر شود.

در صورتیکه مشکلی توسط سیستم یافت شود، به صاحب‌خانه از طریق تلفن هوشمند متصل –اندروید- و اپلیکیشن نصب شده بر روی آن هشدار داده خواهد شد.

در صورت بروز مشکلات بزرگی نظیر شکستگی لوله یا در معرض شکستگی بودن آن، سیستم به طور خودکار آب ورودی به منزل را قطع خواهد کرد. در صورتی که صاحب خانه یا لوله کش نیاز به تعمیر لوله‌ها داشته باشند، کافیست با یک اشاره در اپلیکیشن اقدام به قطع کردن آب منزل بکند.


بیشتر بخوانید:  استفاده از مار رباتی برای تعمیر لوله ها


تمام امکانات فوق الذکر، از مانیتورینگ جریان آب تا هشدارهای احتمالی و قطع کردن جریان آب، در لحظه انجام خواهد شد.

سیستم مانیتورینگ آب

بالاتر از همه، فلو از همکاری با شرکتی که مقر اصلی آن در کالیفرنیا واقع است و در زمینه نشتی یابی لوله‌ها فعالیت می‌کند، پرده برداشت. شرکت ALD به طور بین المللی نیروهایی را در اختیار دارد که از این طریق به صاحب‌خانه‌هایی که تجربه کمتری دارند، مشاوره و سرویس می‌دهد. با تمام این تفاسیر، امکان درخشش فلو در نمایش لاس وگاس دور از ذهن نیست.

منبع: androidheadlines

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر