coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نسبت به کلاهبرداری های مجازی در نوروز هوشیار باشید!

پلیس درباره‌ی کلاهبرداری های مجازی در نوروز هوشیار داد. در این روزها با افزایش تکاپو برای خرید سوءاستفاده کنندگان می توانند فرصت های مناسبی به دست آورند.

به گزارش تکراتو، در روزهای آخر سال معمولا افراد به لوازم مختلف نیاز پیدا می کنند و یا اینکه قصد خرید بلیط برای مسافرت های خود را خواهند داشت. براساس اطلاعات موجود کلاهبرداری های مجازی در نوروز افزایش پیدا می کند زیرا سوء‌استفاده‌گران و سودجویان به واسطه شگردهای مختلف در فضای مجازی، به ربودن مال غیر اقدام می کنند.


بیشتر بخوانید: نکات مهم و ضروری در سفرهای جاده ای؛ در سفرهای نوروز ۹۷ این نکات را رعایت کنید


افزایش کلاهبرداری های مجازی در نوروز

افراد سودجو با توجه به عدم آگاهی مردم اقدامات شوم خود در فضای مجازی را دنبال می‌کنند. در این مورد پلیس فتا هشدارهایی را که مهمترین نوع کلاهبرداری مجازی در ایام نوروز هستند، به مردم اعلام کرده است.

1.هشدار در زمان استفاده از اینترنت رایگان

اینترنت رایگان بدون انجام تنظیمات ایمنی، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و هر فردی می‌تواند بدون پرداخت هزینه و وارد کردن رمز عبور، از اینترنت رایگان استفاده کند. مسافران نوروزی دقت داشته باشند که کارهای مهم و حساس خود مثل بانکداری الکترونیک، چک کردن ایمیل و … را از طریق اینترنت‌های رایگان انجام ندهند.


بیشتر بخوانید: تجهیزات مورد نیاز برای سفری خاطره‌انگیز ؛ برای نوروزی بهتر، مجهز سفر کنید


2.مسافرین نوروزی در دام کیلاگرها

کیلاگرها در نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ربودن اطلاعات مهم افراد، توسط سوء استفاده‌گران استفاده می شوند. بعضی از آنها اطلاعات را در هارددیسک همان کامپیوتری که روی آن نصب شده‌اند، ذخیره می‌کنند، ولی بعضی از آنها نیز اطلاعات را به صورت خودکار از طریق اینترنت یا شبکه به کامپیوتر دیگری که ممکن است کیلومترها آن طرف‌تر باشد بفرستند، یعنی در واقع ربودن اطلاعات در این حالت اتفاق می افتد.

3.زمان خرید بلیت مواظب حملات فیشینگ باشید!

در زمان خرید بلیط به صورت اینترنتی افراد اطلاعات کامل خود را وارد می کنند. در این زمان باید دقت کرد زیرا بسیاری از کلاهبرداران از این فرصت استفاده کرده و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی به ربودن اطلاعات افراد پرداخته و از آنها سوءاستفاده مالی می کنند. این اقدام اصطلاحا به فیشینگ معروف است و از طریق این اطلاعات امکان خالی کردن حساب‌های بانکی قربانیان وجود دارد.


بیشتر بخوانید: از وقوع حوادث احتمالی فضای مجازی در نوروز جلوگیری کنید!


4.خرید اینترنتی را از سایت های معتبر انجام دهید!

نباید به هیچ عنوان به افراد آنلاین در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به عرضه کالا و خدمات می‌کنند، اعتماد کرد و باید حتما از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، خرید کرد و نکات مربوط به امنیت درگاه‌های بانکی را نیز جدی گرفت زیرا کلاهبرداری های مجازی در نوروز افزایش می یابد.

.

منبع:  isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر