coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هدست مجیک لیپ گوگل ممکن است یک مزیت بزرگ نسبت به هولولنز مایکروسافت داشته باشد

هدست مجیک لیپ گوگل ممکن است یک مزیت بزرگ نسبت به هولولنز مایکروسافت داشته باشد

هر دو کمپانی مایکروسافت و گوگل در حال تلاش برای جایگزین کردن رایانه، تبلت، و گوشی های هوشمند شما با گام بعدی وسایل کامپیوتری شخصی، یعنی واقعیت افزوده، می باشند.

در آینده، بنا بر پیش روی این ایده، شما با زندگی مواجه می شوید که در آن دیجیتال با واقعیت کاملا عجین شده است. همه چیز از ایمیل گرفته تا بازی های ویدئویی و حتی موارد طبیعی و ساده در جهان اطراف شما، با استفاده از چیزی مانند عینک آفتابی انجام می شود که همان قابلیت های کامپیوترهای شخصی،گوشی های هوشمند، تبلت، و غیره را ارائه می دهد.
اما همه اینها مربوط به آینده است. باید ببینیم هولولنز مایکروسافت و مجیک لیپ تحت حمایت گوگل، در حال حاضر چه چیزی برای ما مهیا می کنند.

تصویر زیر هدست هلولز مایکروسافت را نشان می دهد:

هدست هلولز مایکروسافت

تصویر زیر از هدست مجیک لیپ گوگل است:

هدست مجیک لیپ گوگل
هر دوی این هدست ها بسیار عالی به نظر می رسند. اما یک مشکل بزرگ در رابطه با هولولنز وجود دارد: دید محیطی یک انسان نرمال، عرض دیدی که با چشم خود می تواند ببیند، حدود 180 درجه است. در هدست های مبتنی بر کامپیوتر مانند هولولنز، این دید محیطی باید رعایت شود تا انسان زمان استفاده از آن دید طبیعی تری را به محیط اطراف داشته باشد، و بتواند تعامل بهتری با محیط براقرار کند. این در حالی است که، هنگام استفاده از هولولنز، این سیستم واقعیت افزوده را تنها می توان از طریق یک پنجره کوچک دید، که مسلما طبیعی به نظر نمی آید و برای فرد محدودیت دید طبیعی ایجاد می کند.
این تفاوت دید در هلولنز مایکروسافت، از نقطه نظر کاربر محدودیت دید محسوب می شود، اما از نقطه نظر یک دوربین سفارشی قادر به نشان دادن آنچه بیننده شاهد آن است، بدون محدودیت، می باشد.

اما مجیک لیپ حمایت شده با گوگل، که هنوز عملکرد آن دیده نشده است، اینگونه وعده داده شده که همه قابلیت های واقعیت افزوده هولولنز را بدون هیچ محدودیت نمایشی، ارائه می دهد. هر چند تا کنون توضیح خاصی در مورد اینکه هدست مجیک لیپ چگونه کار می کند، در اختیار نیست. ولی ریچل متز، نویسنده MIT Technology Review، توصیفی در مورد عملکرد آن داشته که به شرح زیر است:
“می توان با اطمینان گفت که مجیک لیپ دارای یک پروژکتور کوچک است، که بر روی یک لنز شفاف نور می تابد، که این نور را بر روی شبکیه چشم، هدایت می کند. الگوی نور آن به خوبی با نور دنیای واقعی درمی آمیزد که باغث می شود قشر بینایی فرد، اشیاء مصنوعی غیر قابل تشخیص را به صورت واقعی دریافت کند.”
شاید برای شما سوال پیش بیاید که در حالت کلی برتری طرح نور مستقیم به چشم یک کاربر چیست؟ گفتنی است که این سازو کار در واقع فیلد قابل تشخیص از نظر محدودیت، را بهبود می بخشد، زمانی که ما از هدست مجیک لیپ استفاده می کنیم، میدان دید برای این هدست با همان محدودیت های خاص خود چشم ما مطابق است. و این با عث می شود دید طبیعی به اطراف داشته باشیم.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر