coinex
راهنمای خرید تکراتو

شعار تیم‌های ملی فوتبال جام جهانی 2018 روسیه ؛ فیفا شعار 32 تیم منتخب را اعلام کرد

شعار تیم ‌های حاضر در جام جهانی روسیه در نهایت مشخص گردید. در جام جهانی فوتبال 2018 نیز هر تیم ملی شعار مخصوصی برای خود انتخاب کرده است. در ادامه لیستی از شعارهای انتخابی برای تیم‌های ملی فوتبال جام جهانی 2018 را خواهید دید.

فیفا از شعارهای انتخابی برای 32 تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه پرده برداری نمود. در نظر سنجی آنلاین، شعار تیم ملی روسیه “بازی با قلبی باز” بیشترین آرا را از آن خود نمود. به این صورت، شعارهای “خرس‌های روسی در راه پیروزی” و “با هم و با تمام قلبمان در پی رویاهایمان”، پشت سر گذاشته شدند.

شعار تیم‌های ملی فوتبال حاضر در جام جهانی 2018 روسیه

با توجه به ایهام و استفاده از اصطلاحات هوشمندانه در عناوین انتخابی به عنوان شعار تیم های حاضر در جام جهانی روسیه، سعی شده است تا معانی مختلف قابل برداشت از هر شعار نیز ذکر شود. علاوه بر این، برای انتقال مفهوم به شکلی مناسب‌تر به مخاطب فارسی زبان، از اصطلاحات فارسی نیز در ادامه استفاده می‌شود.

شعار تیم‌های فوتبال حاضر در جام جهانی 2018 روسیه

به عنوان مثال،  Play with an open heart که شعار منتخب تیم روسیه در جام جهانی است را می‌توان به طرق گوناگونی ترجمه نمود. شعار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 نیز “80 میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب خواهد بود.”

شعارهای منتخب تیم‌های فوتبال جام جهانی 2018 روسیه بر روی اتوبوس‌هایی که به جابجایی تیم‌ها در 11 شهر روسیه در طول برگزاری جام جهانی  (14 ژوئن تا 15 جولای) اختصاص یافته‌اند، قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: محققان می‌گویند، پروتکل‌های آسیب به سر فیفا در بسیاری از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ رعایت نشده‌اند!


شعارهای قابل ذکر دیگری نیز، همانند شعار تیم ملی استرالیا، شجاع و جسور باش، تیم ملی استرالیا با رنگ‌های سبز و زرد یا شعار تیم ملی اورگوئه با مضمونی شاعرانه‌ی “خورشید در روسیه می‌درخشد، آسمان تماما آبی کمرنگ است” از انتخاب هوشمندانه شعار برای تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی پرده بر می‌دارد.

لیست شعار تیم ‌های فوتبال جام جهانی روسیه

-لطفا توجه داشته باشید، ترجمه‌های مختلف از شعار تیم های فوتبال جام جهانی 2018 با علامت / از هم جدا شده‌اند. مترجم-

آرژانتین: با هم برای یک رویا / یک رویا یک ملت / رویایی همگانی

استرالیا: شجاع و جسور باش، تیم ملی استرالیا با رنگ‌های سبز و زرد / شجاعت و جسارت، استرالیا سبز و زرد/ سبز و زرد، شجاعت و جسارت تیم ملی استرالیا

بلژیک: ماموریت شیاطین قرمز / یک ماموریت برای شیاطین سرخ / شیاطین سرخ با ماموریتی یکسان

برزیل: بیش از 5 ستاره، 200 میلیون قلب / دل 200 میلیون نفر فراتر از 5 ستاره / فراتر از 5 ستاره، 200 میلیون عاشق

کلمبیا: یک رویا، سه رنگ، پنجاه میلیون قلب / رویایی واحد، سه رنگ متحد، 50 میلیون عاشق/ 50 میلیون قلب برای سه رنگ یک رویا می‌تپد.

کاستاریکا: هیچ چیز غیر ممکن نیست، وقتی تمام کشور بازی می‌کند. / غیر ممکنی برای یک کشور متحد وجود ندارد./ 11 نفر تاب مقابله با یک کشور را ندارند.

کرواسی: کشوری کوچک با رویایی بزرگ / رویاهایی بزرگ برای کشوری کوچک /

دانمارک: با هم پیروز می‌شویم. / با هم در راه پیروزی / پیروزی در اتحاد ماست

انگلستان: پیروزی را برایمان به ارمغان بیاور / پیروزی را به خانه بیاور / کاپ جام جهانی را به انگلستان بیاورید.

مصر: وقتی از فراعنه می‌گویید، دنیا باید گوش فرادهد. / زمانی که از فرعون‌ها سخن می‌گویی، دنیا باید سراپا گوش شود. / فراعنه دنیا را ساکت خواهند کرد، با نقل قولی ساده / در مقابل مصر، دنیا حرفی برای گفتن ندارد.

فرانسه: قدرت تو، انگیزه ما، پیش برو ای تیم آبی / قدرت تو، امید ماست پس بتاز ای تیم آبی / تیم فرانسه با لباس آبی رنگ، با قدرتش ما را امیدوار کرده است، به کسب پیروزی در جام جهانی

آلمان: بیا با هم تاریخ را بسازیم / بیا تاریخ را با هم بنویسیم / با هم اتفاقی تاریخی را رقم خواهیم زد / فاتحان تاریخ را می‌نویسند، تاریخ جام جهانی را آلمان خواهد نوشت.

ایسلند: به رویاهایمان تحقق بخشیم / با هم رویاهامان را به واقعیت تبدیل خواهیم نمود / یک ملت با رویایی واحد در جام جهانی

ایران: هشتاد میلیون نفر، یک ملت، یک ضربان قلب / هشت میلیون نفر، یک ملت، یک دل/ ملت 80 میلیونی ایران، یکدل شده‌اند / ملتی یک دل، 80 میلیون نفر، با یک دل

ژاپن: زمان نبرد فرا رسید، سامورایی آبی / سامورایی با لباس آبی، زمان جنگ تو فرا رسیده است / سامورایی‌های ژاپن، می‌جنگند… بازی نمی‌کنند.

کره جنوبی: ببرهای آسیا، فاتحین دنیا / ببرهای آسیا، دنیا را فتح خواهند کرد / تیم کره، فاتح جام جهانی خواهد بود.

مکزیک: ساخت مکزیک، برای پیروزی / تیم مکزیک را، برای پیروزی ساخته‌ایم / مکزیکی به مکزیکی بودنش، با پیروزی در جام جهانی افتخار خواهد کرد.

مراکش: شیرهای اطلس، افتخاری برای مراکش / شیرهای مراکش، افتخار را از آن خود خواهند کرد

نیجریه: بالهای افتخار آفریقا / بالهای غرور آفرین آفریقا/ آفریقا با بالهای نیجریه پرواز خواهد کرد / تیم نیجریه، غرور را برای آفریقا به ارمغان خواهد آورد.

پاناما: پاناما! با نیروی دو دریا / پاناما! با قدرت دو دریا / پاناما از دو دریا نیرو می‌گیرد، چه کسی را تاب مقابله با دو دریاست؟

پرو: ما بازگشتیم، سی میلیون پرویی به اینجا خواهند آمد / بازگشت پرو، سی میلیون در یک سفر / پرو به جام جهانی بازگشت، اینبار همه با هم خواهیم آمد.

لهستان: برو لهستان! / لهستان ببر لهستان! / لهستان می‌تازد!

پرتقال: گذشته یعنی افتخار، الان یعنی تاریخ / گذشته‌ای پر افتخار داریم، اکنون تاریخ آینده را خواهیم ساخت / تاریخ از پیروزی حال حاضر ما یاد خواهد کرد، همانطور که به گذشته افتخار می‌کنیم.

روسیه: روسیه بازی با قلبی باز / روسیه با دلی نترس بازی می‌کند/ روسیه برای پیروزی از هیچ چیز نمی‌هراسد / روسیه با قلبی مهربان بازی می‌کند، اما قلب مهربان روسی، برای برنده شدن، هراسی به دل راه نخواهد داد.

عربستان سعودی: شوالیه‌های صحرا / جنگاوران بیابان

سنگال: واژه غیر ممکن در دایره لغات سنگال جایی ندارد / برای سنگالی‌ها غیر ممکنی وجود ندارد / سنگال هر چیزی را ممکن می‌داند، جز غیر ممکن را

صربستان: یک تیم، یک رویا، صربستان! / صربستان یک رویای واحد، یک تیم واحد / تیم ملی صربستان، برای رویایی صرب‌ها، در راه کشور صربستان

اسپانیا: با هم، شکست ناپذیریم / شکست ناپذیری در اتحاد جای دارد / با اتحاد پیروز خواهیم شد

سوئد: با هم برای سوئد / یک کشور برای یک تیم، یک تیم برای یک کشور

سوئیس: چهار زبان، یک ملت / اختلاف‌های ظاهری، تفاوتی در اتحاد ما به عنوان یک کشور واحد و یک ملت ایجاد نمی‌کند / چهار زبان سویس، در خدمت یک ملت / اتحاد یک ملت برای یک کشور

تونس: عقاب‌ها، بازیکنان و طرفداران با هم به روسیه می‌آیند/ عقاب‌های تونسی، با اتحاد به روسیه خواهند آمد / روسیه با یک تیم و یک ملت رو به رو خواهد شد.

اوروگوئه: خورشید در روسیه می‌درخشد، آسمان تماما آبی کمرنگ است / درخشش خورشید در روسیه، با آسمانی به رنگ آبی / خورشید به رنگ طلایی است، اما آسمان با عظمتی که خورشید را در خود جای داده، آبی است… به رنگ آسمان

شعار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 نیز "80 میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب خواهد بود."

نویسندگانی که شعار منتخب تیم‌ها را نگارش کرده‌اند، بلیط مسابقات به همراه هزینه بلیط و اقامت در روسیه را دریافت می‌کنند. علاوه بر این، امکان حضور در کنار تیم ملی فوتبال کشورشان را در مسابقات نیز خواهند داشت.

.

منبع: themoscowtimes

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر