coinex
راهنمای خرید تکراتو

رسوایی آمازون در جمعه سیاه؛ لو رفتن تعدادی از ایمیل‌های کاربران

جمعه سیاه باعث رسوایی آمازون شد. تعداد نامعلومی از ایمیل‌های کاربران این کمپانی در روز جمعه سیاه لو رفت و دلیل آن یک مشکل امنیتی اعلام شد.

به گزارش تکراتو، آمازون در شلوغی تخفیفات جمعه‌ی سیاه، دچار یک مشکل فنی شد و در نهایت این مشکل منجر به لو رفتن طلاعات شخصی تعدادی از کاربران این شرکت شد.

آمازون از اعلام جزئیات بیشتر راجع به این مشکل فنی خودداری کرده است اما به نظر می‌رسد در بحبوحه‌ی جمعه‌ی سیاه و هجوم کاربران برای خرید محصولات با تخفیف زیاد، آمازون این خبر را به صورت ایمیل به کاربرانی که اطلاعاتشان فاش شده خبر داده است.

رسوایی آمازون در روز جمعه سیاه

آمازون موضوع لو رفتن ایمیل‌ها را تایید کرده اما از اعلام جزئیاتی مبنی بر اینکه چند ایمیل دچار مشکل شده و دقیقا چه زمانی این مشکل فنی رخ داده است، خودداری نمود.

در گزارشات به نظر می‌رسد که تعدادی از افراد در توییتر این ایمیل را دریافت کرده‌اند و در برخی از فروم‌های معروف هم اعلام این موضوع مشاهده شده است. علاوه بر این به نظر می‌رسد که کاربران برنامه‌های آمازون واین (Amazon Vine) هم دچار این مشکل شده باشند.

آمازون همچنین اعلام کرده که این مشکل فنی به طور کامل رفع شده است و نیازی نیست که کاربران کاری انجام دهند. از آنجایی که ایمیل اولیه‌ی آمازون دارای لینکی بود که به جای http در آن از https استفاده شده بود، بسیاری فکر کردند که ایمیل دریافتی صرفا یک ایمیل تقلبی باشد. اما آمازون صحت و سلامت لینک ارسال شده را تایید کرده است.

هنوز مشخص نیست که آمازون به صورت قانونی پیگیر این مشکل فنی باشد یا نه. اما به هر حال به نظر می‌رسد این موضوع ارتباطی با حملات مهرماه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر