coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نقش جدید پهپادها ، جلوگیری از حملات کوسه در سواحل استرالیا است

سواحل استرالیا همان طور که برای شناگران لذت بخش و مفرح می باشد به دلیل حملات کوسه همیشه با ترس و دلهره نیز همراه بوده است. نجات غریقان استرالیا در نبرد بی پایان با کوسه های قاتل یک سلاح جدید را معرفی کرده اند؛ پهباد ها!

سواحل استرالیا همان طور که برای شناگران لذت بخش و مفرح می باشد به دلیل حملات کوسه همیشه با ترس و دلهره نیز همراه بوده است. نجات غریقان استرالیا در نبرد بی پایان با کوسه های قاتل یک سلاح جدید را معرفی کرده اند؛ پهباد ها!

گارد ساحلی نیو ساوت ولز (New South Wales) از پهبادها به عنوان چشم مراقب در برابر قاتلان عمیق دریا استفاده خواهند کرد. با افزایش تعداد حملات کوسه ها و حوادث کشنده ای که پیش آمده، این منطقه در آرواره کوسه های قاتل گرفتار شده است.

این پهبادها تصاویر زنده را به دو ایستگاه شنود ارسال خواهند کرد. در این صورت گارد ساحلی می تواند هشدارها را افزایش دهد و در زمانی که یک کوسه در نزدیکی ساحل دیده شود، می توانند شناگران را به طور کامل از آب خارج کنند.

گارد ساحلی نیو ساوت ولز در حال حاضر طرح درام لاین (drum lines) را در دست اجرا دارد. درام لاین ها یا خطوط هشدار، تله های آبی هستند که در امتداد سواحل تعیین شده برای شنا در داخل آب قرار می گیرند و کوسه ها قادر نخواهند بود که از آن بگذرند و در قلاب های آن گرفتار می شوند. بسیاری از دوستداران محیط زیست با درام لاین ها به دلیل آنکه باعث مرگ کوسه های زیادی شده است، مشکل دارند و خواهان جمع آوری آنها از دریا هستند چرا که معتقدند کوسه ها در زیستگاه طبیعی خود حق دارند که آزادانه حرکت کنند.

این پهبادها تصاویر زنده را به دو ایستگاه شنود ارسال خواهند کرد. در این صورت گارد ساحلی می تواند هشدارها را افزایش دهد و در زمانی که یک کوسه در نزدیکی ساحل دیده شود، می توانند شناگران را به طور کامل از آب خارج کنند.

Niall Blair یکی از دولتمردان محلی در این باره می گوید درام لاین به مانند یک قلاب طعمه عمل می کند و با تکنولوژی هایی که به آن متصل است زمانی که طعمه ای در آن گرفتار می شود یک پیام به قایق های گشت ساحل ارسال کرده و گارد ساحلی بلافاصله آن خطوط را چک می کنند.

این پهباد ها می توانند در امتداد درام لاین ها به پرواز درآیند و دقیقا نشان دهند که کوسه ها در کجای این قلاب ها گرفتار شده اند. این شیوه بسیار متفاوت تر از شیوه سنتی خواهد بود که در آن کوسه ها قبل از چک کردن این خطوط توسط گارد ساحلی برای روزها در آن گرفتار بودند.

.

.

منبع: mirror


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر