coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گوگل نسخه ی دوم پیش نمایش اندروید N را عرضه کرد

گوگل نسخه ی دوم پیش نمایش اندروید N را عرضه کرد

همان طور که مطلع هستید گوگل نسخه اول پیش نمایش اندروید N را طی هفته های گذشته عرضه کرد. اما دیروز صبح بود که این شرکت از ارائه دومین نسخه پیش نمایش جدیدترین سیستم عامل خود خبر داد. در دومین نسخه بسیاری از باگ ها برطرف شدند و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است.
در این آپدیت جدید مشکل مربوط به حالت Multiwindow تا حد ممکن برطرف شده است و باگ مرتبط به پیدا کردن شبکه های Wi-Fi دیگر وجود ندارد. از دیگر ویژگی های جدید می توان به این موضوع اشاره کرد که حالا به لطف API جدید، توسعه دهندگان برنامه ها می توانند ماکزیمم و مینمم طول عرض برنامه هایشان را مشخص کنند.

اما جالب ترین و جذاب ترین تغییر دومین نسخه ی پیش نمایش اندروید N، اضافه شدن API مخصوص Vulkan 3D است، ابزاری که پنجره ی جدیدی بر روی گرافیک بازی های موبایلی باز می کند. Vulkan به سازندگان برنامه ها و بازی ها که از قابلیت های گرافیک سه بعدی استفاده می کنند اجازه می دهد تا به صورت مستقیم و بدون واسطه به GPU دسترسی داشته باشد. گوگل معتقد است که این API به بهینه شدن برنامه های سنگین کمک خواهد کرد و در آینده ساخت بازی های گرافیکی تر را آسان تر می کند. گوگل مدعی است که در برخی از بنچمارک ها، Vulkan نسبت به OpenGL ES ده برابر عملکرد بهتری داشته است.

مورد بعدی Shortcut های لانچر است. با استفاده از این API جدید توسعه دهندگان برنامه های می توانند از Shortcut های بیشتری استفاده کنند که تعدادشان برای هر برنامه بین 3 تا 5 خواهد بود. در پیش نمایش دوم شاهد اضافه شدن اموجی های جدیدی نیز هستیم.
اندروید N همین حالا برای دستگاه های نکسوس 6، نکسوس 5X، نکسوس 6P و نکسوس 9 در دسترس قرار گرفته است.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر