coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هوش مصنوعی Claude 2 به عنوان رقیب اصلی ChatGPT معرفی شد

شرکت انتروپیک از مدل جدید هوش مصنوعی Claude 2 رونمایی کرده که نسبت به نسل قبل توان پردازش اطلاعات بالاتر، سریع‌تر، قوی‌تر و بی‌آزارتری را دارد.

درحال‌حاضر حدود پنج ماه از عرضه هوش مصنوعی Claude به‌عنوان رقیب ChatGPT می‌گذرد که حالا شرکت «انتروپیک» (Anthropic) از نسخه جدید هوش مصنوعی Claude 2 رونمایی کرده که سرانجام یک رابط چت‌بات عمومی نیز در اختیار دارد و قادر به ارائه پاسخ‌های طولانی‌تری است. همچنین این مدل هوش مصنوعی استدلال‌های بهتری را نیز ارائه کرده، کمتر دچار توهم خواهد شد و در کل عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

این مدل هوش مصنوعی همچین در آزمون خواندن و نوشتن GRE نیز امتیاز 90 درصد را به‌دست آورده است. این مدل هم‌اکنون در حوزه پردازش متون نیز عملکرد بهتری به ثبت رسانده است. به عنوان نمونه، قادر است خروجی‌های بهتری را با شکلی مناسب در فرمت JSON XML و YAML فراهم سازد.

از طرفی هوش مصنوعی Claude 2 از لحاظ پایداری نیز شرایط بهتری پیدا کرده و نسبت به Claude 1.3، تا دو‌برابر پاسخ‌های ایمن‌تری ارائه خواهد کرد. در همین زمینه لازم به ذکر است که شرکت انتروپیک در ماه فوریه سرمایه‌ای بالغ بر 300 میلیون دلاری از گوگل دریافت کرده بود تا روی یک هوش مصنوعی دوستانه‌تر کار کند.

بیشتر بخوانید: نیمی از مشاغل تا 40 سال آینده توسط هوش مصنوعی تصاحب می‌شوند!

رونمایی از هوش مصنوعی Claude 2

هوش مصنوعی Claude 2 درحال‌حاضر به‌وسیله API یا در وب‌سایت بتای خود در آمریکا و بریتانیا ارائه شده و قادر به پردازش حداکثر 100 هزار توکن – معادل تقریبی 75 هزار کلمه –خواهد بود. این توان پردازشی نسبت به توان مدل قبلی که 9 هزار توکن بود، افزایش چشمگیری داشته است.

هوش مصنوعی Claude 2

همین افزایش تعداد توکن‌ها منجر به ارائه پاسخ‌های طولانی‌تر و منطقی‌تر از طرف Claude 2 می‌شود. همچنین این هوش مصنوعی هم‌اکنون می‌تواند داستان‌های کوتاه ارائه کند. طبق ادعای انتروپیک قابلیت‌های برنامه‌نویسی Claude 2 هم ارتقاء پیدا کرده و امتیاز آن در بنچمارک Codex HumanEval از 56 درصد در نسل قبلی به 71.6 درصد در نسل فعلی رسیده است.

این شرکت همچنین بیان می‌دارد که هوش مصنوعی خود را در برابر بسیاری از ترفندهای رایج در زمینه جیلبریک چت‌بات‌ها مقاوم کرده است. انتروپیک Claude 2 را با 328 درخواست «آسیب‌زننده» مورد آزمایش قرار داده و می‌گوید محصول آن‌ها تنها در چهار مورد پاسخی داده که احتمال خطرناک بودن آن وجود دارد.

بیتشر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هوش مصنوعی Claude 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر