coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اسامی جانبازان مشمول واردات خودرو مشخص شد [+تخصیص وام 20 هزار یورویی برای واردات]

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعلام اسامی جانبازان مشمول واردات خودرو در یک ماه به وزارت صمت خبر داد و همچنین خبر از تخصیص وام واردات خودرو مخصوص جانبازان گفت.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، «محسن بزرگی»، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، طی روز جاری در جریان جلسه‌ای با تشکل ایثارگری خانه نور (جانبازان بصیر) با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی باید از ظرفیت کارشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قانونگذاری ویژه قشر ایثارگران استفاده کنند، عنوان داشت: «در بررسی این آئین نامه اتفاقات خوبی رقم خورد و سیاست انقباضی دولت در واردات خودرو تغییر یافت طوری که یک لایحه اصلاحی اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارائه و مجلس هم آن را در قالب دو فوریت تصویب کرد.»

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: «از جمله این امتیازات اختصاص تسهیلات بیش از 20 هزار یورو برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای 50 درصد بود که این جانبازان به سه دسته تقسیم شده‌اند.»

وی همچنین تصریح کرد: «دولت از منع ورود خودرو به تجویز واردات آئین نامه را تغییر داد و دیگر انتقال فناوری و منع ورود خودروی کارکرده در آئین نامه قید نشده بود. از طرفی دیگر برای جانبازان بالای 50 درصد امتیازات ویژه درنظر گرفته شد.»

بزرگی همچنین اضافه کرد: «ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان هفتاد درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف 35 هزار یورو، سایر جانبازان 70 درصد تا سقف 30 هزار یورو و برای جانبازان 50 تا 69 درصد تا سقف 25 هزار یورو است.»

وی امتیاز بعدی را سود بازرگانی صفر درصد ذکر کرده و اظهار داشت: «از آنجا که به 80 تا 90 درصد خودرو سود بازرگانی تعلق می‌گیرد و مالیات و عوارض گمرکی بخش‌های دیگر سود گمرکی است‌، براین باور بودیم این سود را برای جانبازان به 50 درصد یا صفر برسانیم و این پیشنهاد را در دولت مطرح کردیم.»

بیشتر بخوانید: گمرک تخصصی ترخیص خودروهای وارداتی مشخص شد

اعلام اسامی جانبازان مشمول واردات خودرو

بزرگی درباره اعلام اسامی جانبازان مشمول واردات خودرو طبق آئین نامه واردات خودرو ویژه جانبازان به وزارت صمت بیان داشت: «بنیاد شهید ظرف یک ماه طبق ماده 3 آئیننامه واردات خودرو اسامی جانبازان واجد شرایط دریافت خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند و این وزارتخانه هم مکلف است واردات خودرو را به این عزیزان اختصاص دهد و حق مکتسبه برای جانبازان ایجاد می‌شود. اگر چه این مصوبه برای سال 1402 است اما اگر به همه این جانبازان امسال واردات خودرو اختصاص داده نشود سال بعد باید به این عزیزان تعلق بگیرد.»

جانبازان مشمول واردات خودرو

معاون بنیاد شهید در پایان بیانات خود خاطرنشان کرد: «سومین موضوع بحث با بانک مرکزی بود که دولت او را مکلف به تأمین ارز مورد نیاز جانبازان کرد و این سه امتیاز به جانبازان تعلق گرفت.»

در پایان این نشست جانبازان حاضر ضمن قدردانی از معاونت حقوقی بنیاد بابت پیگیری حق و حقوق ایثارگران نسبت به ارز اختصاص یافته برای واردات خودرو، عدم حق فروش خودرو قبل از 5 سال، حق پرستاری بعد از شهادت جانباز و همچنین حذف مصوبه اعطای زمین به فرزندان شهدا و جانبازان قید شده در برنامه پنجم توسعه شکایات و گلایه‌های خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اعلام اسامی جانبازان مشمول واردات خودرو و تخصیص وام مخصوص به این قشر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    من جانباز 65درصد هستم آنها هم وعدو ی است

    پاسخ

    تخصیص خودروخارجی ترجیحا ژاپنی (بلحاظ کیفیت و کم مصرف بودن و ایمنی)به جانبازان خدمت بزرگی ازطرف نظام ودولت ومجلس به کسانی هست که نوجوانی وجوانی وسلامت خودرا درراه حفظ و ثبات و امنیت کشورونظام فداکردند. ازآقای رئیسی و آقای مخبر هم کمال تشکروامتنان را داریم.

    پاسخ

    سلام. جانبازان بالای۵۰درصدکه ۱۰میلیون تومان حقوق بازنشستگی میگیرند چطورمیتوانندازعهده اقساط وام ارزی بمبلغ ۲۰یا۲۵هزاریورو برآیند؟.اقساط این وام لااقل هرماه۱۹میلیون تومان است. همان ابتدای کار بانکی که بخواداین تسهیلات را به جانبازاعطا کنه اعتبارسنجی میکنه و میگه شماازعهده بازپرداخت اقساط این وام برنمی آیید. و فقط عده ای قلیل که درآمدهای ماهیانه بالای۴۰میلیون تومان دارند میتواننداستفاده کنند، یعنی سرمایه دار همیشه پیروزاست.

    پاسخ

    سلام خداقوت حقشون خیلی بیشترازاینهاست تیر ترکش خمپاره دردبلاپای مصنوعی مستأجر مردم بیماری اسکیوفرنی وووووووشدبرای من توایران داغونم داغون پریشون خسته ام ناامید بریدم از نظر روحی جسمی زجرمیکشم ازدردعفونت بیدارم تاصبح میگذره یه فوتبالیست یک سال قرارداش توفوتبال میلیارد دلار میگیره طرف یه فیلم جنگی درست می‌کنه میلیارد دلار میگیره طرف توبرنامه تلویزیونی چنتا جواب میده ۳۰۰میلیون ۴۰۰م میدن بهش حالا ماجانبازان یه ماشین اهن پاره میخوان بدن هزارتابخشنامه وووو قهرمانان جنگ همسران جانبازانند که همه جوانیشان راگذاشتن ازجانبازوفرزندانش مراقبت میکنن گناه انان چیه دلم گرفته لبریزبغضم داغون پریشون ای کاش شهید میشدم راحت میشدم ازاین زندگی بدبختی مشکلات مالی چی میشه یه ماشین خوب بدین به جانبازان پولی دربساط ندارم ای کاش مین منوتکه تکه تکه میکردتااین همه شرمنده زنوبچه هام نمی‌شدم ای کاش وضع همه مردم جانبازان خوب بود وضع مالی منم همین طور اخرش همه میمیریم تنها دلخوشیم حضرت آیت الله خامنه ای پدردلسوزنظام هستش اما انقدرامارغلط میدن به رهبری حضرت آقا نمیداندجانبازان چه میکشند گزارشات غلط میدن به رهبری دردموبدبختی موپای مصنوعی خودمو تحمل میکنم اما حاضرنیستم رهبرمان سیدعلی خامنه ای کوچکترین سرمایی بخورد امکانات اولیه ندارم نداریم چی بگم دلم خونه خون

    پاسخ