coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کاهش خطر مرگ با 4 هزار قدم پیاده‌روی روزانه

کاهش خطر مرگ با 4 هزار قدم پیاده‌روی روزانه ممکن می‌شود. پیاده‌روی جزء فعالیت‌های ابتدایی بدن به‌شمار می‌رود که همین فعالیت ساده از نظر محققان بسیار برای سلامت بدن مفید است.

مطالعه‌ی اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد که حداقل 4 هزار قدم پیاده‌روی در روز، خطر مرگ به دلایل مختلف را در افراد کاهش می‌دهد. براساس این پژوهش، افرادی که کمتر از 4 هزار قدم در روز راه می‌روند هم از مزایای پیاده‌روی روزانه بهره‌مند می‌شوند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها کاهش می‌یابد؛ به‌عبارت بهتر، می‌توان نتیجه گرفت که دستیابی به مزایای سلامتی قابل‌توجه پیاده‌روی، با شروع فعالیت‌های نسبتاً سبک نیز امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: با تنها سه ثانیه ورزش در طول هفته عضلات‌تان را تقویت کنید

کاهش خطر مرگ با 4 هزار قدم پیاده‌روی روزانه

مطالعه‌ی جدید پژوهشی داوری همتاشده از نوع فراتحلیل 17 مطالعه در سراسر جهان است که شرکت‌کنندگان حاضر در آن، هنگام ورود به فرایند مطالعه، عموماً از وضعیت جسمانی سالمی برخوردار بودند. نتایج این مطالعه در ژورنال European Journal of Preventive Cardiology منتشر شده است.

مطالعه‌ی مشاهده‌ای اخیر نشان می‌دهد که هرچه بیشتر راه بروید، مزایای سلامتی بیشتری به‌دست می‌آورید. بااین‌حال براساس نتایج به‌دست‌آمده 3967 قدم در روز خطر مرگ به دلایل مختلف را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و برداشتن 2337 قدم در روز هم ممکن است برای کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی کافی باشد.

اساس یافته‌ها بر این فرض استوار است که افراد می‌توانند به‌ ازای برداشتن هر 500 قدم در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی را تا 7 درصد کاهش دهند. از سوی دیگر افزایش قدم‌های روزانه به عدد 1000 قدم در روز، کاهش 15 درصدی خطر مرگ به‌دلایل مختلف را به‌دنبال دارد.

طبق نتایج مطالعه‌ی جدید، افزایش میزان قدم‌ها به 20 هزار قدم در روز مزایای سلامتی این فعالیت بدنی ساده را به‌طور مداوم افزایش می‌دهد؛ البته برای تایید قطعی نتایج، به بررسی‌های دقیق‌تر با گروه‌های پرجمعیت‌تر نیاز است؛ چراکه این مطالعه مشخص نکرده که آیا پیاده‌روی بیش‌ از 20 هزار قدم در روز هم مزایایی دارد یا خیر.

ماچی باناخ، محقق ارشد مطالعه و استاد قلب و عروق دانشگاه لودز در لهستان می‌گوید این پژوهش نمی‌تواند توضیحی در رابطه‌ با تفاوت‌های نژادی و وضعیت اجتماعی‌اقتصادی ارائه دهد. به‌گفته‌ی باناخ یافته‌های اخیر در مورد تمامی افراد و صرف‌نظر از جنسیت، سن و محل زندگی آن‌ها اعمال می‌شود.

کاهش خطر مرگ با 4 هزار قدم پیاده‌روی روزانه

226.889 نفر با وضعیت جسمی سالم در 17 مطالعه‌ی گروهی اخیر مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. ادعا می‌شود که پژوهش اخیر بزرگ‌ترین مطالعه‌ای بوده که تاکنون به‌منظور بررسی مزایای پیاده‌روی برای سلامتی در جهان انجام شده است. این مطالعه از ارتباط معکوس قابل‌توجه بین تعداد قدم‌های روزانه و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی یا سایر دلایل پرده برمی‌دارد.

به‌گزارش سازمان بهداشت جهانی، فعالیت بدنی کم که معمولاً تحت‌عنوان «سبک زندگی بی‌تحرک» از آن یاد می‌شود، به‌عنوان چهارمین دلیل مرگ‌ومیر در دنیا شناخته می‌شود. تقریباً 1.5 میلیارد نفر در سراسر دنیا کم‌تحرک در نظر گرفته می‌شوند و این موضوع مرگ حدود 3.2 میلیون نفر در سال را به‌دنبال دارد.

مطالعه‌ی جدید با ارائه‌ی شواهدی قوی نشان می‌دهد که سبک زندگی بی‌تحرک ممکن است افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی و کوتاه‌شدن عمر را به‌همراه داشته باشد. به‌عقیده‌ی باناخ، داشتن سبک زندگی سالم (رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم) احتمالاً به‌اندازه‌ی داروهای پیشرفته و حتی بیشتر از آن‌ها برای مهار بیماری‌های قلبی‌ مؤثر است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کاهش خطر مرگ با 4 هزار قدم پیاده‌روی روزانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر