coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

STELLA LUX خودروی خورشیدی که بیشتر از نیاز خود، برق تولید می کند

دانشجویان دانشگاه هلندی اَیندهون نسخه جدیدی از اتومبیل خورشیدی چهار نفره خود را ساخته اند. این خودروی برقی با نام Stella Lux می تواند در طول سال به طور میانگین بیش از آنچه که مصرف می کند، برق تولید کند.

دانشجویان دانشگاه هلندی اَیندهون نسخه جدیدی از اتومبیل خورشیدی چهار نفره خود را ساخته اند. این خودروی برقی با نام Stella Lux می تواند در طول سال به طور میانگین بیش از آنچه که مصرف می کند، برق تولید کند. خودرو هایی که با نور خورشید کار می کنند باید سطح بزرگی را برای جاسازی سلول های نوری ارائه دهند و مسلما نباید کوچک باشند. یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه ایندهون این تفکر را در طراحی یک خودرو خانوادگی با ظرفیت چهار سرنشین تبدیل کرده و از سال 2013 بر روی ساخت یک اتومبیل کم ارتفاع با نام استلا کار می کند.

راهنمای خرید تکراتو

نسخه جدید این خودرو، استلا لوکس نام دارد و از وجود یک تونل مرکزی برخوردار است که ظاهر آن را شبیه به یک قایق کاتاماران با دو بدنه به هم متصل شده تبدیل می کند. این نوع طراحی از لحاظ آیرودینامیکی بسیار موثر است.

استلا لوکس در اصل از پلاستیکی ساخته شده که توسط الیاف کربنی و آلومینیوم مقاوم شده است، به شکلی که وزن خالص آن به 375 کیلوگرم می رسد. سقف آن کاملا با سلول های نوری پوشش داده شده است که به فضایی بالغ بر 5.8 متر مربع نیاز دارند تا باتری های 15 کیلو واتی را شارژ کنند.

حداکثر سرعت این خودرو 125 کیلومتر در ساعت است که البته رانندگی با این سرعت منجر به کاهش شدید بُرد این ماشین می شود. طول این خودرو 4.5 متر است. طبق گزارش سایت  New European Driving Cycle بُرد این خودرو در یک روز آفتابی در هلند به 1000 و در شب به 650 کیلومتر می رسد.

برای اینکه باتری این خودرو در حین حرکت خالی نشود و ماشین وسط خیابان نماند، سیستم نَویگیشن آن می تواند با کمک گزارش هوا، مسیری را انتخاب کند که از نور آفتاب بیشتری برخوردار است. طبق اطلاعاتی که محققان ارائه داده اند، این خودرو می تواند در طول سال به طور میانگین کمی بیشتر از مصرف خود انرژی تولید کند. وابسته به شرایط جوی، Stella می تواند تنها با استفاده از انرژی خورشیدی مسافتی بین 50 تا 300 کیلوکتر را بپیماید. اگر مسافت کوتاه تری طی شود، می توان انرژی مازاد را برای مصارف خانگی استفاده کرد.

طراحی درونی Stella Lux  بسیار مدرن است و ترکیبی از ابزار های سنتی و یک صفحه نمایش لمسی با عناصر لمسی ارائه می دهد. این اتومبیل می تواند هنگامی که خودروی دیگری مانند یک آمبولانس با آژیر در حال عبور است، به صورت خودکار صدای رادیو را کاهش دهد یا هنگامی که راننده با گوشی هوشمند به ماشین نزدیک می شود، درهای خود را به صورت خودکار باز کند.

طراحی درونی Stella Lux  بسیار مدرن است و ترکیبی از ابزار های سنتی و یک صفحه نمایش لمسی با عناصر لمسی ارائه می دهد. این اتومبیل می تواند هنگامی که خودروی دیگری مانند یک آمبولانس با آژیر در حال عبور است، به صورت خودکار صدای رادیو را کاهش دهد یا هنگامی که راننده با گوشی هوشمند به ماشین نزدیک می شود، درهای خود را به صورت خودکار باز کند.

قرار است Stella Lux در ماه اکتبر در مسابقه Bridgestone World Solar Challenge شرکت کند. این رالی خورشیدی به مسافت 3000 کیلومتر در مناطق دور افتاده استرالیا برگزار می شود. این خودرو مانند مدل قبلی اش در بخش Cruiser شرکت خواهد کرد. در این بخش به راحتی و کاربری آسان خودرو ها امتیاز داده می شود. در حین این مسابقه همراه با راننده یک سرنشین دیگر هم در خودرو خواهد نشست. دانشجویان دانشگاه ایندهون هنوز در حال جستجوی یک حامی مالی برای پروژه خود هستند.

.

.

منبع: golem


عصر تکنولوژی، تکرا

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر