coinex
otetmarket
propification.com

استاد رمزنگاری، درباره امنیت اندروید هشدار داد!

امنیت اندروید

استاد رمزنگاری درباره امنیت اندروید هشدار داد، به گفته او برخی از این مشکلات توسط آیفون برطرف شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

ما به طور مداوم با سر فصل احساسی ” میلیون‌ها گوشی اندروید در خطر هستند” برای آگاه کردن بقیه از بدافزارها و یا لغزش‌ های امنیتی استفاده می ‌کنیم که معمولا با نصب نرم افزارهای مناسب و معقول از منابع معتبر به راحتی می ‌توان از آنها جلوگیری کرد.

با توجه به گفته ‌های استاد رمزنگاری دانشگاه جانز هاپکینز تنها دلیل این همه اخبار امنیتی از اندروید این است که رمزنگاری اندروید، حتی آخرین نسخه 7.0 نوقا، هنوز متعادل نشده و امنیت اندروید زیر سوال است!

به گفته متیو گرین، در حالی که دستگاه‌ هایی که از نسخه نوقا استفاده می‌کنند از رمز گذاری کامل سال گذشته کنار رفته‌اند، راحت‌ تر هک می ‌شوند. با به کار بردن حفاظت در سطح فایل با قرار دادن پسوورد، هنوز داستان‌ هایی وجود دارد که شما می‌توانید به طور مستقیم به فایل‌ هایی که به عنوان کلیدهای رمزنگاری در حافظه ذخیره شده‌اند، دسترسی پیدا کنید.

ظاهرا، اندروید تنها دو سطح حفاظت دارد. این در حالی است که اپل کمتر از چهار سطح حفاظت برای توسعه دهندگان فراهم نمی‌کند، حتی اگر باز هم شرکت گوگل بخواهد به این سطوح اضافه کند، هنوز میلیون‌ها برنامه قدیمی تا حدی آسیب پذیر باقی خواهند ماند. به طور خلاصه، نتیجه گیری مأیوس کننده استاد رمزنگاری این است که وضعیت فعلی امنیت سیستم عامل اندروید تنها برای گوگل خوب است که بتواند ارتباطش را با اف بی آی حفظ کند.

اگر شما از دسته افراد خوشبین هستید، به وضوح خواهید فهمید که اندروید در مسیر درستی قرار دارد و درحالی که هنوز کارهای زیادی برای انجام باقی مانده است، حتی یک پیاده سازی نیمه تمام از سطح حفاظت مبتنی بر فایل، بهتر از آخرین نسل از رمزنگاری گنگ FDE اندروید است…

از سویی دیگر، ممکن است متوجه شوید که این استاندارد بسیار کمی است. به عبارت دیگر، در سال 2016 اندروید هنوز در حال تلاش برای استقرار رمزنگاری امنیتی است که اپل آن را شش سال پیش به دست آورده است. حتی آنها به درستی آن را انجام نمی‌دهند که این مسئله امنیت طولانی مدت کاربران اندروید را به خوبی جواب نخواهد داد.

.

منبع : phoneArena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر