coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آغاز فروش 9 خودرو وارداتی ؛ جزئیات فروش خودروهای جدید در سامانه یکپارچه

فروش 9 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز آغاز شد. سهم عمده‌ای از این خودرو در اختیار شرکت راسا موتور خاورمیانه است.

امروز چهارشنبه، 4 بهمن 1402 طرح فروش 9 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی همزمان با فروش خودروهای وارداتی جانبازان آغاز شد. اگرچه ثبت‌نام خودروهای جانبازان در قسمت مجزا انجام می‌شود، اما هردو طرح در این سامانه آغاز شده و ثبت‌نام افراد مشمول نیز آغاز شده است. در جدیدترین طرح فروش خودروهای وارداتی، 5 خودرو از شرکت واردکننده راسا موتور خاورمیانه، 3 خودرو از مکث موتور و 1 خودرو از جهان نوین آریا حضور دارند.

بیشتر بخوانید: فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان با قیمت 4 میلیارد تومان ؛ چرا نظارتی وجود ندارد؟

فروش 9 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه آغاز شد

سامانه یکارچه خودروهای وارداتی اطلاعیه‌ای درخصوص فروش 9 خودرو وارداتی جدید ویژه متقاضیانی که اسفند 1401 در این سامانه ثبت‌نام اولیه را انجام داده و منتظر تکمیل ثبت‌نام و وجه وبدند، صادر کرد. این افراد از امروز چهارشنبه، 4 بهمن 140 تا جمعه 6 بهمن مهلت دارند تا ثبت‌نام خود را تکمیل و مبلغ خودرو را به حساب فروشنده واریز کنند.

در این سامانه آمده است: «در این مرحله متقاضیان می‌توانند 3 اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان قبلی می‌باشد.»

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه / ریال

فروش 9 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه آغاز شد

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

جدول شماره ۲: برآورد قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب در مبادی ورودی واحد: ریال / دستگاه

فروش 9 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه آغاز شد

تبصره ۱: قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند

تبصره ۲: قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳: عدم واریز وجه در هریک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شود.

تبصره ۴: کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص جدیدترین طرح فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر