coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

از سال آینده 30 هزار خودروی برقی به چرخه حمل‌ونقل اضافه خواهد شد

اخیرا دولت سعی کرده تا با اجرایی کردن برخی طرح‌ها و آزاد کردن واردات خودروهای برقی به رفع آلودگی هوای شهرهای بزرگ کمک کند. در همین راستا دولت قصد دارد سال آینده  30 هزار خودروی برقی به چرخه‌ی حمل‌ونقل اضافه کند.

منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت، در این باره این تصمیم گفت: راه حل درست برای رسیدن به هوایی پاک‌تر، استفاده از خودروهای برقی است. به همین دلیل وزارت صمت نیز در جهت برقی سازی خودروها و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی قدم بر‌میدارد.

بیشتر بخوانید: ساندرو کارکرده چند؟ التهاب بازار خودرو همچنان ادامه دارد [+جدول]

منطقی گفت: اقداماتی در حال انجام است که پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده تعداد خودروهای گازسوز نسبت به بنزین سوز افزایش یابد.

معاون وزیر صمت درباره‌ی درباره‌ی اینکه سال اینده 30 هزار خودرو برقی به چرخه حمل‌ونقل اضافه خواهد شد افزود: استفاده از این خودروها نیاز به زیرساخت‌هایی مانند ایستگاه شارژ، ایستگاه نظارت بر عملکرد باطری، خدمات پس از فروش و موارد دیگر دارد. با این‌حال پیش بینی می‌شود، سال آینده دو خودروساز بزرگ حدود 20 تا 30 هزار خودرو برقی تولید و به بازار عرضه کنند و تا سال 1404 نیز در مجموعه 100 هزار خودروی برقی و هیبریدی در کشور تولید شود.

منوچهر منطقی افزود: یکی از اصلی‌ترین راهبردهای دولت برقی کردن خودروها است که بخشی از آن از طریق واردات و بخش دیگر از طریق تولیدات داخلی باید انجام شود؛ البته ققصد داریم که در ابتدای این راه از خودروهایی برقی وارداتی در قسمت تاکسیرانی استفاده کنیم. بعلاوه اینکه اتوبوس‌های برقی نیز تولید شده و تعداد دیگری نیز در دست تولید است.

بیشتر بخوانید: 

نظرات خود را درباره‌ی 30 هزار خودروی برقی که قرار است به چرخه‌ی حمل‌ونقل اضافه شود را با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر