coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نسخه بتا 2 اندروید 15 شامل چه ویژگی‌ها می‌شود؟ معرفی 13 عنوان برتر

گوگل در روز دوم رویداد Google I/O 2024، نسخه بتا 2 اندروید 15 را برای دستگاه‌های سازگار منتشر کرد. معمولاً شرکت در سخنرانی اصلی خود نسخه جدید اندروید را معرفی می‌کند، اما امسال اعلامیه‌های مربوط به اندروید به روز دوم منتقل شد و در روز اول فقط به معرفی محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی پرداخته شد.با وجودیکه نسخه بتا اندروید چند هفته پیش منتشر شده، اما هنوز برای گلکسی‌های سامسونگ در دسترس نیست. آنطور که در اخبار منتشر شده آمده، ساسونگ قصد دارد برنامه‌ی بتای One UI 7.0 خود را در اواخر سال جاری برای عموم راه‌اندازی کند.


بیشتر بخوانید:


 ویژگی‌های جدید در نسخه بتا 2 اندروید 15

نسخه بتا 2 اندروید 15 با ویژگی‌های جدید، امنیت بهتر و حریم خصوصی بهبود یافته عرضه شده است. مهمترین ویژگی‌های جدید به شرح زیر است:

فضای خصوصی (Private Space):

در نسخه بتا 2 اندروید 15 ، مشابه پوشه امن سامسونگ، این ویژگی به کاربران امکان مخفی کردن برنامه‌ها و فایل‌های خصوصی را در یک فضای امن می‌دهد. زمانی که فضای خصوصی قفل است، برنامه‌های آن متوقف شده و در منوی برنامه‌ها، منوی چندوظیفه‌ای (برنامه‌های اخیر) و منوی اشتراک‌گذاری ظاهر نشده و اعلان‌های این برنامه‌ها نیز متوقف می‌شود.

فضای خصوصی (Private Space):

بهبود انجام وظایف چندگانه در گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها:

در نسخه بتا 2 اندروید 15 گوگل روشی برای پین کردن نوار وظیفه روی صفحه برای بهبود چندوظیفگی در دستگاه‌های بزرگ مانند گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها ارائه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد سریع بین برنامه‌ها جابجا شوند. کاربران می‌توانند جفت‌های برنامه (App Pairs) ایجاد کرده و آنها را به نوار وظیفه پین کنند.

بهبود حالت تصویر در تصویر (PiP):

اندروید 15 انتقال‌های نرم‌تری را هنگام ورود به حالت تصویر در تصویر نشان می‌دهد. این نرمی در برنامه‌هایی با عناصر UI روی ویدئو به خوبی دیده می‌شود.

پیش‌نمایش شخصی‌سازی‌شده ویجت‌ها:

مشابه iOS، ویجت‌های اندروید اکنون می‌توانند پیش‌نمایش شخصی‌سازی‌شده‌ای در منوی انتخاب ویجت نمایش دهند، که به کاربر امکان می‌دهد پیش از اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی، نحوه ظاهر شدن آن را ببیند.

پیش‌نمایش شخصی‌سازی‌شده ویجت‌ها:

پیش‌بینی بازگشت به صورت پیش‌فرض فعال است:

ویژگی پیش‌بینی بازگشت، پیش‌نمایشی از صفحه‌ای که دستگاه به آن بازمی‌گردد را هنگام استفاده از ژست ناوبری بازگشت نشان می‌دهد. این ویژگی که در اندروید 14 معرفی شد، اکنون به طور پیش‌فرض فعال است.

بهبود Vibration Effects:

اندروید 15 اکنون امکان تنظیم اثرهای لرزشی سفارشی را فراهم می‌کند تا کاربر بتواند بدون نگاه کردن به صفحه، بین انواع مختلف اعلان‌ها تمایز قائل شود.

برنامه‌های سلامت و تمرین بهتر:

API Health Connect اکنون از دو نوع داده جدید پشتیبانی می‌کند: دمای پوست و برنامه‌های تمرینی. این به برنامه‌های سلامت و تمرین امکان می‌دهد داده‌ها را به‌طور مؤثرتری صادر، وارد و استفاده کنند.

بهبود استفاده از ضمایر در زبان‌های جنسیتی:

در زبان‌های جنسیتی (مانند فرانسوی)، اندروید 15 به کاربران امکان می‌دهد نحوه خطاب کردن خود را انتخاب کنند که منجر به بهبود زبان و شناسایی کاربر توسط دستگاه می‌شود.

عمر باتری طولانی‌تر:

اندروید 15 با تغییرات در خدمات پس‌زمینه، عمر باتری دستگاه را بهبود می‌بخشد. این تغییرات باعث می‌شود برنامه‌ها بهتر عمل کنند و توسعه‌دهندگان نتوانند منابع سیستم را سوءاستفاده کنند.

راه‌اندازی سریع‌تر برنامه‌ها و عملکرد بهتر سیستم:

اندروید 15 با پشتیبانی از اندازه صفحه ۱۶KB، امکان راه‌اندازی سریع‌تر برنامه‌های سنگین و پاسخگویی بهتر در هنگام کار با حافظه‌های حجیم را فراهم می‌کند.

عملکرد بهتر بازی‌ها با Vulkan:

گوگل لایه اختیاری برای اجرای OpenGL ES بر روی Vulkan معرفی کرده است که بهبود سازگاری و عملکرد برخی بازی‌ها را به همراه دارد.

پشتیبانی از ایموجی‌های بیشتر از طریق Unicode 15.1:

گوگل پشتیبانی از Unicode 15.1 را اضافه کرده که به معنای اضافه شدن ایموجی‌های جدید مرتبط با خانواده است.

بهبود فونت‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای:

اندروید 15 از فونت متغیر NotoSansCJK برای این زبان‌ها پشتیبانی می‌کند که فرصت‌های بیشتری برای تایپوگرافی خلاقانه فراهم می‌کند.

نسخه بتا 2 اندروید برای کدام چه دستگاه‌هایی در دسترس است؟

این نسخه بتا برای گوشی‌های 12 برند مختلف در دسترس است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • گوگل پیکسل
  • آنر
  • iQOO
  • لنوو
  • وان‌پلاس
  • اوپو
  • ریلمی
  • شارپ
  • تکنو
  • ویوو
  • شیائومی

گوشی‌های سامسونگ هنوز نمی‌توانند اندروید 15 بتا 2 را اجرا کنند و شرکت کره‌ای برنامه بتای خود (برای One UI 7.0) را در سه‌ماهه سوم امسال راه‌اندازی خواهد کرد و انتظار می‌رود نسخه پایدار One UI 7.0 در سه‌ماهه چهارم 2024 منتشر شود.

بیشتر بخوانید: 

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر