coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سامسونگ و Arm آغاز به کار بر روی شبکه‌های موبایلی 6G کرده‌اند

سامسونگ و Arm در حال کار بر روی شبکه‌های موبایلی 6G هستند که سرعتی معادل 1 ترابایت بر ثانیه ارائه خواهند داد. این دو شرکت به دنبال راه‌حل‌های پردازش موازی برای مدیریت حجم عظیم داده‌ها هستند.انتظار می‌رود که شبکه‌های 6G زودتر از زمان پیش‌بینی شده راه‌اندازی شوند و انقلابی در قابلیت‌های هوش مصنوعی و ارتباطات محصولات اینترنت اشیا (IoT) ایجاد کنند. سامسونگ و آرم در حال پی‌ریزی پایه‌های 6G از طریق یک پروژه متن‌باز هستند تا از دانش جمعی بهره ببرند و پایه‌های نرم‌افزاری رایگان ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید:


کاربردهای شبکه‌های موبایلی 6G چیست؟

نگاهی به تاریخچه شبکه‌های موبایلی

دوران گوشی‌های هوشمند امروزی با معرفی شبکه‌های 3G در سال 2001 آغاز شد. تحولی بزرگ با ورود شبکه‌های 4G و پخش ویدئوهای موبایلی در سال 2009 رخ داد. ده سال بعد، با نیاز روزافزون به داده بیشتر، 5G معرفی شد. اما نیاز انسان به داده پایانی ندارد و اکنون سامسونگ و آرم به دنبال پایه‌ریزی نسل بعدی داده‌های موبایلی هستند.

پیش‌بینی می‌شود شبکه‌های 6G تا پایان دهه جاری راه‌اندازی شوند، اما سامسونگ و آرم امیدوارند با کار بر روی پردازش موازی بسته‌ها این زمان‌بندی را جلوتر بیندازند. استفاده‌های احتمالی 6G شامل پیشرفت‌های بزرگ در هوش مصنوعی و افزایش تراکم محصولات اینترنت اشیا خواهد بود. خودروهای خودران باید با یکدیگر و با شبکه ارتباط برقرار کنند و 6G به این فرآیند کمک خواهد کرد.

اگرچه هنوز چیزی به طور قطعی مشخص نیست، توافق عمومی این است که 6G سرعتی حدود 1 ترابایت بر ثانیه ارائه خواهد داد (یعنی حدود 30 فیلم بلوری در هر ثانیه). برای پردازش این حجم از داده‌ها، نرم‌افزارهای جدیدی باید ابداع شود که این همان چالشی است که سامسونگ و آرم در حال بررسی آن هستند.

راه‌حلی که آنها بر روی آن کار می‌کنند به نام پردازش موازی بسته‌ها شناخته می‌شود. در این روش، داده‌ها با چنان سرعت بالایی منتقل می‌شوند که تنها راه پردازش آنها به صورت همزمان و موازی است. سامسونگ و آرم قصد دارند با راه‌اندازی پروژه متن‌باز از دانش عمومی بهره‌برداری کرده و پایه‌های نرم‌افزاری را به صورت رایگان برای همیشه فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: androidpolice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر