coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شرایط جدید فروش اینترنتی خوردو اعلام شد

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت امروز شرایط جدید فروش اینترنتی خوردو را اعلام کرد.بر اساس گفته های وی خودروساز در فروش اینترنتی باید قبل از دریافت وجه قرارداد را به مشتری ارائه کند، در غیر این صورت تخلف است.

علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت،در نشست خبری امروز در خصوص شرایط جدید فروش اینترنتی خوردو توضیح داد:«خودروساز در فروش اینترنتی باید قبل از دریافت وجه قرارداد را به مشتری ارائه کند که در غیر این صورت تخلف است، در صورت تکرار این تخلفات شرکت‌های متخلف به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند.»

بیشتر بخوانید:فروش ویژه محصولات مدیران خودرو آغاز شد؛ شرایط فروش نقد و اقساط فونیکس

او در ادامه به وضعیت عرضه و توزیع لاستیک اشاره کرد و گفت:«سال گذشته در عرضه و توزیع برخی رینگ‌های لاستیک مشکلاتی وجود داشت، اما با تصمیم معاونت تخصصی واردات لاستیک تسهیل شد و واردات رینگ‌های پرمصرف تا ۳ برابر افزایش یافت.لاستیک خودرو دارای قیمت مصوب است. تا چند ماه پیش قیمت‌ها بر اساس کیلوگرم تعیین می‌شد و قیمت سایز های مختلف خودرو به یک نسبت افزایش می‌یافت که این موضوع مشکلاتی را برای تولید سایز های کوچکتر ایجاد کرده بود. ‌ بنابراین برای حل مشکل تولید بر اساس تصمیم قائم مقام وزیر در جهت تعادل بخشی برای تولید رینگ‌های مختلف لاستیک، نحوه قیمت گذاری تغییر کرد و در نتیجه اکنون شاهد هستیم که وضعیت تولید تغییر کرده و تولید لاستیک با سایزهای کوچکتر از جمله سایز ۱۳ افزایش یافته است.»

وی افزود:«لاستیک مشمول کالای قاچاق است. بنابراین در خصوص ثبت در سامانه برای خرید و فروش الزاماتی وجود دارد. البته مشکلاتی در سامانه وجود دارد که باید حل شود.»

شاه میرزایی درباره‌ی شرایط جدید فروش اینترنتی خوردو توضیج داد:«فروش خودرو یک اقدام صنفی است و خودروسازان باید ضوابط صنفی را در فروش خودرو حتما رعایت کنند طبق قانون فروشنده خودرو، واحد صنفی یا خودروساز باید دارای مجوز صنفی باشد. بنابراین براساس قانون اگر خودروسازی بخواهد به صورت خرده یا عمده خودرو بفروشد باید مجوز صنفی داشته باشد.بنابراین با توجه به اینکه اختیاراتی از سوی شورای رقابت به وزارت صمت در خصوص خودرو داده شده، بر اساس هماهنگی وزارت صمت با سازمان حمایت و معاونت صنایع خودرویی مقرر شده فروشندگان خودرو یعنی خودروسازان و شرکت‌ها و نمایندگی‌ها  ضوابط صنفی را رعایت کنند و نظارت هم افزایش یابد.»

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در پایان خاطرنشان کرد:«خودروساز در فروش اینترنتی باید قبل از دریافت وجه قرارداد را به مشتری ارائه کند و مشتری به‌طور کامل در جریان قرارداد قرار گیرد و اگر قبل از ارائه وجه دریافت کند تخلف است، در صورت تکرار این تخلفات شرکت‌های متخلف به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند. باید قرارداد فروش خودرو به طور شفاف در اختیار خریدار قرار گیرد. همچنین بر اساس دستور وزیر صمت، نظارت‌ها بر نحوه رعایت ضوابط فنی فروش افزایش می‌یابد.»

بیشتر بخوانید:

دبدگاه شما درخصوص شرایط جدید فروش اینترنتی خوردو چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر