coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

نرخ جدید بیمه دهک های 6 تا 9 اعلام شد؛ بیمه رایگان برای 5 دهک اول درآمدی

سازمان بیمه سلامت، نرخ جدید بیمه دهک های 6 تا 9 را برای سال 1403 اعلام کرد. ضمناً پوشش بیمه سلامت برای 5 دهک اول درآمدی رایگان است.

بیمه سلامت پیش‌تر اعلام کرده بود که پوشش‌دهی این بیمه برای دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی رایگان است. این شیوه فعلاً در سال ۱۴۰۳ به قوت خود باقی است و تغییری در ضوابط آن ایجاد نشده است. اما موضوع برای دهک‌های ۶ تا ۹ درآمدی قدری متفاوت است؛ طبق اعلام مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع انسانی بیمه سلامت، نرخ جدید بیمه دهک های 6 تا 9 در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است. البته لازم به ذکر است که تخفیف‌ها و  و مزیت‌هایی برای دهک‌های ۶ تا ۹ در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از جزئیات خبر و نرخ تعرفه بیمه سلامت می‌توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

خرید بلیط هواپیما

بیشتر بخوانید: حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان [+ لینک مراجعه]

نرخ جدید بیمه دهک های 6 تا 9 اعلام شد

جمشید شایانفر، مدیرکل بیمه‌گری منابع انسانی بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به رایگان بودن خدمات بیمه سلامت برای پنج دهک اول درآمدی، بیان کرد که هزینه بیمه برای دیگر دهک‌های درآمدی براساس نتیجه ارزیابی وسع دریافت می‌شود.

وی افزود: برای دهک 6، مبلغ 32هزار و 300 تومان یا سالانه 378 هزار و 600 تومان دریافت می‌شود. این یعنی افراد در این دسته باید 20 درصد حق بیمه را خودشان پرداخت کنند.

شایانفر تصریح کرد:

«برای مشمولین دهک هفتم درآمدی نیز ۳۰ درصد حق بیمه توسط فرد پرداخت شده که نرخ ماهانه آن ۴۸ هزار و ۴۵۰ تومان و نرخ سالانه آن ۵۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.»

نرخ جدید بیمه دهک های 6 تا 9 اعلام شد

جمشید شایانفر برای هزینه بیمه سلامت دهک 8 نیز گفت: «برای دهک‌های هشتم درآمدی، افراد باید 40 درصد حق بیمه معادل ماهانه 64 هزار و 600 تومان و سالانه 775 و 200 تومان را خودشان پرداخت کنند.»

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، افزود:

«همچنین برای مشمولین دهک ۹ درآمدی هم ۵۰ درصد حق بیمه توسط فرد پرداخت شده که نرخ ماهانه آن ۸۰ هزار و ۷۵۰ تومان و نرخ سالانه آن ۹۶۹ هزار تومان است.»

وی درخصوص حق بیمه دهک 10 درآمدی هم توضیح داد: «برای دهک ۱۰ درآمدی نیز صد درصد حق بیمه توسط خود فرد پرداخت شده که نرخ ماهانه آن ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ سالانه آن یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین عزیز تکراتو درخصوص اعلام نرخ جدید بیمه سلامت برای دهک‌های درآمدی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر