coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سامسونگ در سری گلکسی S25 از تراشه اگزینوس 2500 خود دست نمی‌کشد

با اینکه سامسونگ در فرآیند تولید تراشه اگزینوس 2500 برای سری گلکسی S25 با مشکل مواجه شده، اما هنوز در تلاش است تا این مکشلات را پشت سر بگذارد. این شرکت تنها تا ماه اکتبر فرصت دارد تا شرایط بازدهی و تولید خود را بهتر کند.

سامسونگ الکترونیکس برای تولید تراشه اگزینوس 2500 خود برای سری گلکسی اس 25 با مشکلات بزرگی مواجه است. حال، گزارش جدیدی از ZDNet کره منتشر شده که نشان می‌دهد علیرغم مشکلات و چالش‌های فراوان، این شرکت سخت در تلاش است تا چرخه تولید خود را تا پیش از پایان سال جاری بهبود بخشد.

راهنمای خرید تکراتو


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ به سری گلکسی S25 می‌آید؟

بازده تولید فعلی سامسونگ برای تراشه Exynos 2500 حدودا 20 درصد است؛ بسیار کمتر از 60 درصد مورد نیاز برای تولید انبوه. این موضوع شک و تردیدهایی را درباره اینکه Exynos 2500 تا زمان عرضه گلکسی S25 آماده خواهد شد یا خیر، ایجاد کرده است. مینگ چی کو، تحلیل‌گر صنعت موبایل سامسونگ، گفته است که در صورت ادامه مشکلات، سامسونگ به احتمال زیاد مجبور به استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد شد.

سری گلکسی S25
Exynos 2500

با این حال، سامسونگ بیشتر بر روی بهبود عملکرد Exynos 2500 متمرکز شده و برای این کار از نسل دوم فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry و فناوری Gate-All-Around (GAA) بهره می‌برد. این فناوری‌ها برای بهبود سرعت پردازش داده‌ها و اطلاعات و همچنین بهره‌وری انرژی طراحی شده‌اند.

در حقیقت، پروژه Exynos 2500 با نام Solomon یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای سامسونگ محسوب می‌شود. به همین دلیل، کنار گذاشتن Exynos 2500 در پرچمداران آینده این شرکت، منابع زیادی را هدر می‌دهد و به موقعیت سامسونگ در بازار محصولات نیمه هادی لطمه شدیدی وارد می‌کند.

در هر صورت، سامسونگ تا اکتبر فرصت دارد تا بازدهی و تولید خود را بهبود بخشد. همان‌طور که می‌دانید، کوالکام قصد دارد تا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خود در اواخر ماه اکتبر رونمایی کند و همین مسئله فشار بیشتری را بر سامسونگ برای دستیابی به اهدافش وارد کرده است. اگر سامسونگ نتواند بازدهی خود را بهبود بخشد، ممکن است که مجبور شود فرآیند تولید اگزینوس 2500 را لغو کرده و در ساخت گوشی‌های گلکسی S25 تنها به Qualcomm تکیه کند.

شاید این موضوع برای خریداران و مصرف‌کنندگان حتی خوشحال‌کننده باشد؛ چرا که معمولا پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌های اگزینوس سامسونگ دارند. استفاده تمام و کمال از تراشه‌های کوالکام در تمام مدل‌های Galaxy S25 می‌تواند عملکرد و جلوه این گوشی‌ها را در بازار بهبود بخشد، اما باید انتظار هر گونه افزایش قیمت را هم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اگزینوس 2500 و سری گلکسی S25 چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند تا ماه اکتبر بر مشلات غلبه کند؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر