coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

یوتیوب به کاربران اجازه می‌دهد محتوای هوش مصنوعی که چهره و صدای آنها را تقلید می‌کند حذف کنند

پلتفرم یوتیوب در اقدامی جالب با اضافه کردن درخواست حذف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در راستای حفظ حریم خصوصی کاربرانش گامی موثر برداشته است. به این ترتیب اگر محتوایی در یوتیوب چهره یا صدای شما را تقلید کند، می‌توانید درخواست حذف آن را بدهید. این درخواست‌ها به صورت دستی بررسی می‌شوند و ویدیوهای گمراه‌کننده حذف خواهند شد.در سال گذشته، ابزارهایی مانند Midjourney تصاویری گمراه‌کننده ایجاد کرده بودند که تاثیر منفی بر روی افکار عمومی داشت. برای مقابله با این نگرانی‌ها، یوتیوب اقدامات جدیدی را برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران اجرا کرده است. این سیاست شامل محتواهایی که کاملاً توسط هوش مصنوعی ایجاد شده یا محتوای تغییر یافته‌ای که با نمونه واقعی اشتباه گرفته شوند می‌شوند.


بیشتر بخوانید:


درخواست حذف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در یوتیوب

اگر با محتوایی مواجه شوید که به‌طور متقاعدکننده‌ای صدای یا چهره شما را جعل کرده است، یوتیوب گزینه سومی را به فرم شکایت حریم خصوصی خود اضافه کرده که این سناریو را پوشش می‌دهد. پیش از این، شما تنها می‌توانستید ویدیوهایی را گزارش دهید که شامل نام کامل یا اطلاعات حساس شما مانند آدرس مسکونی بدون رضایت شما بود.

جالب اینکه هر درخواست حذف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در یوتیوب  با دقت بررسی خواهد شد و نسبت به آن اقدام مناسب صورت خواهد گرفت. عامل کلیدی که در این بررسی‌ها نقش دارند سطح واقع‌گرایی آن است، اینکه آیا این محتوا تا تا چه حد پتانسیل سوء استفاده یا دستکاری دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

اعلامیه همچنین مشخص می‌کند که یوتیوب در نظر خواهد گرفت که آیا محتوای گزارش شده شامل «طنز یا هجو در مورد شخصیت‌های شناخته شده» است یا خیر. این پلتفرم ممکن است استثنایی برای افراد برجسته‌ای که در گفتمان عمومی هستند، قائل شود. این تصمیم به نظر معقول می‌رسد تا زمانی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تحت پوشش تفسیر اجتماعی و آزادی بیان قرار بگیرد.

در ماه مارس، یوتیوب شروع به اعمال استفاده از برچسب‌های افشای محتوا برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کرد. هنگامی که این برچسب اعمال می‌شود، بینندگان یک پیام کوچک در پایین ویدیو مشاهده می‌کنند که می‌گوید «محتوای تغییر یافته یا مصنوعی»، مشابه افشای حمایت مالی. این تنها زمانی اعمال می‌شود که ویدیوها شامل مقدار قابل توجهی از محتوای مصنوعی باشند، مانند استفاده از یک تولیدکننده صدای هوش مصنوعی برای روایت مسئله یا چیزی.

آخرین اعلامیه یک گام دیگر برای از بین بردن سوء استفاده احتمالی از هوش مصنوعی در یوتیوب است، که احتمالا با قابلیت‌های بیشتر تولیدکنندگان ویدیو بیشتر شود. دموی ویدیویی OpenAI از Sora اوایل امسال به طرز شگفت‌انگیزی واقع‌گرایانه بود و مدل آینده GPT-5 آن احتمالاً از ویدیو به عنوان یک روش اضافی در کنار متن، تصاویر و صدا پشتیبانی خواهد کرد. گوگل نیز ماه گذشته اعلام کرد که تولیدکننده ویدیوی رقیب Veo را معرفی کرده و قصد دارد آن را در YouTube Shorts ادغام کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: androidauthority

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر