coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

دولت از هر وام نهضت ملی مسکن چقدر سود می‌کند؟

حتماً مطلع شده‌اید که مبلغ وام نهضت ملی مسکن به 800 میلیون تومان رسیده است. حال شاید برایتان سؤال باشد که سود این وام در دوره بازپرداخت آن چقدر است؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

1 هفته پیش بود که در جلسه شورای عالی مسکن، افزایش مبلغ وام نهضت ملی مسکن به 800 میلیون تومان تصویب شد. تنها 4 روز پس از تصویب، وام 800 میلیونی جدید مسکن از سمت محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری به بانکهای کشور ابلاغ و مدت بازپرداخت و مبلغ اقساط ماهانه تسهیلات نهضت ملی مسکن مشخص شد.

راهنمای خرید تکراتو

حال بهتر است بدانید که به ازای هر وام جدید مسکن، چقدر سود از متقاضیان دریافت می‌شود و به جیب دولت سراریز می‌شود. لازم به ذکر است که مبلغ تسهیلات مسکن پیش‌تر 550 میلیون تومان بود.

بیشتر بخوانید: پرداخت وام مسکن کم سود به دهک های 1 تا 4 ؛ آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی

سود هر وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

پیش‌تر دv دولت سیزدهم، مبلغ وام نهضت ملی مسکن 550 میلیون تومان بود که در مدت زمان بازپرداخت 20 ساله، متقاضیان باید مبلیغ 1 میلیارد 822 میلیون تومان سود این وام را پرداخت کنند. ضمناً کل مبلغ وام به همراه سود به عدد عجیب 2 میلیاردو 372 میلیون و 455 هزار تومان می‌رسد. غیر از این، اقساط ماهانه وام مسکن ملی نیز بسیار بالا بود و با اعتراض به مبلغ بالای آن، محمدرضا مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از کاهش مبلغ قسط ماهانه این وام به 5 ملییون تومان خبر داد.

وی گفت:

«قرار بر این شده است که اقساط وام نهضت ملی مسکن پلکانی شود؛‌ در این صورت وام‌گیرنده در ماه‌ها و سال‌های ابتدای دوره بازپرداخت تحت فشار اقساط بالا قرار نمی‌گیرد. بر این اساس در 2سال ابتدایی بازپرداخت، اقساط حداکثر ماهانه 5 میلیون تومان است تا در توان متقاضیان نهضت ملی مسکن باشد. پس از 2سال نیز، اقساط به‌صورت پلکانی دریافت خواهد شد.»

سود هر وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

مبلغ وام ملی مسکن پس از ابلاغ سرپرست ریاست جمهوری حالا به 800 میلیون تومان افزایش یافته است و متقاضیان باید ماهانه 12 میلیون و 350 هزار تومان بابت اقساط این وام پرداخت کنند. در پایان مدت بازپرداخت 20 ساله تسهیلات ملی مسکن ، متقاضی باید مبلغ 2 میلیارد و 163 میلیون و 158 هزار تومان سود این وام به دولت پرداخت که جمعاً فرد متقاضی مبلغ 3 میلیارد تومان بابت وام 800 میلیونی باید بپردازد. این مبلغ بسیار سنگین و غیرقابل تصور است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص مبلغ بالای سود وام مسکن ملی چیست؟ آیا شما برای دریافت این وام اقدام کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر