coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

فروش و واردات اپل واچ در ایالات متحده پس از طراحی مجدد ویژگی سلامت آزاد شد

بعد از اینکه نقض پتنت‌های Masimo برای کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) محرز شد قابلیت پالس اکسی‌متر در اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در ایالات متحده غیرفعال شده بود. تا زمانی که اپل از تکنولوژی Masimo مجوز نگیرد، یا این ویژگی را دوباره طراحی نکند، یا راه‌حلی دیگر برای دور زدن این پتنت پیدا نکند، استفاده از این ابزار و واردات اپل واچ در ایالات متحده ممنوع خواهد بود. پالس اکسی‌متر میزان اشباع اکسیژن در سلول‌های قرمز خون کاربر را اندازه‌گیری می‌کند و نشان می‌دهد که ریه‌های شخص چقدر خوب کار می‌کنند. اپل همچنین با یک ممنوعیت واردات دیگر مواجه بود، وقتی که ITC در سال 2022 حکم داد که الکتروکاردیوگرام (ECG) استفاده شده در مدل‌های اپل واچ، پتنت‌های AliveCor را نقض می‌کند.


بیشتر بخوانید:


واردات اپل واچ در ایالات متحده

در فوریه 2023، تعیین نهایی ITC، دستور محدودیت واردات (LEO) و دستور توقف و خودداری را بر مدل‌های اپل واچ که پتنت‌های AliveCor را نقض می‌کردند، اعمال کرد. برخلاف آنچه که با پتنت‌های Masimo و پالس اکسی‌متر اتفاق افتاد، اپل توانست ECG را بازطراحی کند. تکنولوژی بازطراحی شده توسط گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده بررسی شد و مشخص شد که اپل “وظیفه‌اش را انجام داده” و ECG بازطراحی شده، پتنت‌های AliveCor را نقض نمی‌کند.

گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده درباره واردات اپل واچ گفت:

“ما به این نتیجه رسیدیم که شرکت اپل توانسته نشان دهد که دستگاه‌های پوشیدنی بازطراحی شده، پتنت‌های 12، 13، و 19-23 از پتنت شماره 10,638,941 و پتنت‌های 1، 3، 5، 8-10، 12، 15، و 16 از پتنت شماره 10,595,731 را نقض نمی‌کنند. بنابراین، موضع گمرک ایالات متحده این است که این دستگاه‌ها مشمول دستور محدودیت واردات که توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده صادر شده، نمی‌شوند.”

با حکم گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده که نشان می‌دهد اپل دیگر پتنت‌های شماره 10,638,941 و 10,595,731 ایالات متحده را نقض نمی‌کند، دستور محدودیت واردات که قبلاً علیه اپل واچ‌های ناقض اعمال شده بود، دیگر اعمال نمی‌شود. این قطعاً خبر خوبی برای اپل و صاحبان اپل واچ در ایالات متحده است. ECG سیگنال‌های الکتریکی در قلب را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند به تشخیص ریتم‌های غیرعادی قلب و بیماری عروق کرونر کمک کند.

The redesigned electrocardiogram on the Apple Watch does not infringe on AliveCor's patents. | Image credit-Apple
الکتروکاردیوگرام بازطراحی شده در اپل واچ، حق ثبت اختراع AliveCor را نقض نمی کند. | اعتبار تصویر-Apple

انتظار می‌رود در سپتامبر امسال، اپل واچ سری X با بدنه نازک‌تر و صفحه نمایشی تقریباً به اندازه اپل واچ اولترا 2 معرفی شود. یک بند بازطراحی شده که شیارهای فعلی را حذف می‌کند، می‌تواند فضای داخلی بیشتری برای باتری بزرگ‌تر فراهم کند. در صورتیکه اپل با Masimo به توافق برسد، یا بتواند پالس اکسی‌متر را طراحی کند، اپل واچ سری X و اپل واچ اولترا 3 از این ویژگی‌ بهره‌مند خواهند بود، هرچند در هر صورت ECG همچنان وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر