coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بسته‌های اینترنت موبایل گران خواهد شد؛ اما اینترنت ثابت کاهش قیمت دارد

قیمت اینترنت موبایل افزایش خواهد یافت تا شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه دهنده اینترنت ثابت نابود نشوند. همچنین قیمت اینترنت ثابت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

اینترنت موبایل و قیمت اینترنت ADSL در کشور ایران به دلیل دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خرداد ماه کاهش قیمت شدیدی پیدا کرد و همین سبب شد تا قیمت پایین‌تر یک عنصر رقابتی بین اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس‌ها باشد. حالا شرکت‌های کوچک تحت فشار از این موضوع هستند و از این کاهش قیمت شدید شکایت دارند، به همین سبب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار است تا با صبحت با اپراتورهای موبایل در موضع گران کردن اینترنت، رقابت را کاهش دهد و برای این آشوب اینترنتی، راه حلی پیدا کند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

به گزارش سایت تکرا، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علی‌رغم تمامی پیش‌بینی‌ها برای حل موضوع رقابت شدید و وضعیت خطرناک شرکت‌های کوچک ارتباطی، به شکلی هوشمندانه اپراتورهای موبایل را ترغیب به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی کرد و از ورود به تعیین کف قیمت اینترنت منصرف شده است.

در خرداد ماه 95 شاهد تصویب یک دستور مبنی بر کاهش قیمت شدید اینترنت همراه و کاهش خفیف قیمت اینترنت توسط کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بودیم که توسط دولت نیز به تصویب رسید؛ اما حالا عواقب این دستور گریبانگیر شرکت‌های کوچک ارتباطی و ارائه دهنده سرویس اینترنت ثابت یا همان ADSL و بزرگترین آن یعنی شرکت مخابرات ایران شده است.

قیمت اینترنت موبایل افزایش خواهد یافت تا شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه دهنده اینترنت ثابت نابود نشوند. همچنین قیمت اینترنت ثابت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

با وضعیتی که اکنون ایجاد شده است، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که وظیفه ما حفاظت از سرمایه گذاری‌های انجام شده در کشور است و از این جهت باید شرایطی را ایجاد کنیم تا بیزینس اینترنت ثابت (ADSL) تحت‌الشعاع دامپینگ دیتای موبایل قرار نگیرد.

در هر صورت در ایران شاهد قیمت بسیار مناسبی برای اینترنت دیتا هستیم و کیفیت اینترنت همراه نیز بهتر از اینترنت ADSL است به همین سبب کاربران اینترنت دیتا در سراسر کشور بسیار بیشتر از کاربران اینترنت ADSL است و بسیاری ترجیح می‌دهند با تهیه مودم های نسل سوم و نسل چهارم (3G،4G) از اینترنت دیتا که سرعت بسیار بالایی دارد در خانه و منزل نیز استفاده کنند.

حالا باید دید با افزایش قیمت اجباری توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل کاربران همچنان از اینترنت دیتا استفاده خواهند کرد یا به سراغ اینترنت ثابت یا همان ADSL خواهند رفت که قرار است دوباره کاهش قیمت خفیفی نیز داشته باشد.

نظر شما در مورد گران شدن اینترنت دیتا چیست؟

.

منبع: ایتنا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به خدا اگه هر گیگ اینترنت موبایل به 10هزار تومان هم برسه شرف داره به اینترنت ADSL مخابرات که همش قطعی و افت سرعت و پشتیبانی بد که پاسخ خوب و شفاف نمیدن به مردم و همش دعوا دارن با مردم

    پاسخ